paard met bit of zonder beter lopen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: paard met bit of zonder beter lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:19

...en daarmee de kans op artrose en hoefkatrolontsteking alleen maar te doen toenemen.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:21

ach ik ben van mening dat je daar geen bit voor nodig hebt hoor, wat jou ervaringen zijn met deze optoming kan, maar ik hebe r goede ervaringen mee er is iemand op bokt die rijd ook met zo'n optoming in de sport, en die heeft haar/hem heerlijk aan t lopen!
maar geen bit, hoe kan dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:22

Dat stukje over de release moet toch bij jou een enorme alarm-sirene aanzetten, Cin. Doordat die release niet goed werkt, loopt je paard dus met constant een "overdosis" druk om het hoofd, al heb je je teugels nog zo los hangen.....
Dat die andere ruiter het wel voor elkaar krijgt, heeft te maken met haar rijkunst :)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:24

ja sul ik weet nu wel dat je tegen t bitloze ben!
pffffff
ik ben van mening dat de lagen van een paard scherp zijn, dun vliesje en bit erop dit kan voor intense pijn zorgen...maja das natuurlijk niet waar, alleen t bitloze is slecht :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:25

Lees nou even, het heeft niks te maken met bit/geen bit, maar de release van je hoofdstel werkt niet goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:26

en het bit werkte bij haar al helemaal niet goed :P

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:26

Lieverd, ik ben ook een recreatieruiter en ga van mijn leven niet in een wedstrijdring komen.

Anders ga je een keer mee naar een aantal clinics die hier en daar gegeven worden, zijn zooooo leerzaam! Ook voor een recreatieruiter als jij en ik. En nee, ik hoef geen galopwissels te rijden, ik hoef niet perse een appuyement te maken of wat dan ook voor lastige oefeningen, ik wil net als jij een goed lopend paard waar ik nog jaren plezier van kan hebben en dat ik niet verpest door een slechte houding en half gare rijstijl. Ik wil lekker door de polders kunnen rijden op een contactteugel terwijl mijn paard ondertussen lekker actief, vanuit de achterhand loopt en minstens zo geniet als ik. Maar dat kan ik nooit bereiken zonder lessen van verschillende mensen (verschillende mensen = verschillende inzichten, dus meer kennis) en commentaren en adviezen ter harte te nemen. En niet alleen overal uit te pikken wat ik graag wil horen.

Natuurlijk wil ik ook graag horen dat ik een natuurtalent ben, dat ik als ik doorga een nieuwe Anky ben en mijn paard perfect loopt, maar dat is nou eenmaal niet het geval dus werken we eraan. En dat betekent ook kritiek incasseren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:28

mick75 schreef:
Lieverd, ik ben ook een recreatieruiter en ga van mijn leven niet in een wedstrijdring komen.

Anders ga je een keer mee naar een aantal clinics die hier en daar gegeven worden, zijn zooooo leerzaam! Ook voor een recreatieruiter als jij en ik. En nee, ik hoef geen galopwissels te rijden, ik hoef niet perse een appuyement te maken of wat dan ook voor lastige oefeningen, ik wil net als jij een goed lopend paard waar ik nog jaren plezier van kan hebben en dat ik niet verpest door een slechte houding en half gare rijstijl. Ik wil lekker door de polders kunnen rijden op een contactteugel terwijl mijn paard ondertussen lekker actief, vanuit de achterhand loopt en minstens zo geniet als ik. Maar dat kan ik nooit bereiken zonder lessen van verschillende mensen (verschillende mensen = verschillende inzichten, dus meer kennis) en commentaren en adviezen ter harte te nemen. En niet alleen overal uit te pikken wat ik graag wil horen.

Natuurlijk wil ik ook graag horen dat ik een natuurtalent ben, dat ik als ik doorga een nieuwe Anky ben en mijn paard perfect loopt, maar dat is nou eenmaal niet het geval dus werken we eraan. En dat betekent ook kritiek incasseren!

ik heb toch ook les ;) er word aangewerkt, of lees je daar over heen?
Er word aan mn houding gewerkt er word aan mn paard gewerkt, en over een tijdje zal ik nieuwe foto's plaatsen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:30

Er wordt aan gewerkt zeg je? Hoe kan het dan, dat je zo achteruit bent gegaan?

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:30

Cinnepin, ik ben niet tegen bitloos maar ook niet tegen bit. Mijn opmerking is niet bedoeld om je de grond in te boren. Ik probeer je bewust van iets te maken. Ik heb op het ander topic je ook al subtiel dingen geprobeerd te vertellen. Te subtiel denk ik, maar ik denk dat het niet uitmaakt hoe ik het zeg (of wie dan ook). Dus ik hou het hier bij :)

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:31

Ik lees er niet overheen, ik denk alleen dat jij baat hebt bij verschillende inzichten en niet alleen bij instructie die je naar de mond praat. Daarom nodig ik je ook uit om naar clinics te gaan. Die zijn een aanvulling op de gewone lessen, geen vervanging!

En een paar goede theorielessen over de werking van verschillende hoofdstellen kan ook geen kwaad volgens mij. Je moet ook WILLEN leren, en dat gevoel krijg ik bij jou niet.

Het is niet voor niets dat veel mensen van meerdere mensen les nemen, dan leren ze veel meer in korte tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:32

maar mensen inmiddels komt t topic me me strot uit eigenlijk, en is het ergens op uigedraait wat mn bedoeling helemaal niet was, ik typ alleen maar t zelfde en heb daar geen zin meer in.
ik ga lekekr aan t werk met mn instructrise en mn paardje en antoine zo nu en dan, het enige wat ik kan doen is over een paar maandjes nieuwe foto's plaatsen en zal dat dan ook zeker doen :)
Tot hier houd t ff op voor mij in dit topic ;)
en nee das niet weglopen ( zoals er natuurlijk mensen gaan zeggen ) maar me gewoon niet meer de kast op laten jage en lekker rustig doen, zo lekker een douche nemen en me bedje in en morgen van me vrije dag genieten en trainen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:33

mick75 schreef:
Ik lees er niet overheen, ik denk alleen dat jij baat hebt bij verschillende inzichten en niet alleen bij instructie die je naar de mond praat. Daarom nodig ik je ook uit om naar clinics te gaan. Die zijn een aanvulling op de gewone lessen, geen vervanging!

En een paar goede theorielessen over de werking van verschillende hoofdstellen kan ook geen kwaad volgens mij. Je moet ook WILLEN leren, en dat gevoel krijg ik bij jou niet.

Het is niet voor niets dat veel mensen van meerdere mensen les nemen, dan leren ze veel meer in korte tijd.

mij instrcutrise praat niet naar me mond hoe kom je daar in godsnaam bij???????????????????
En ik ga naar clinics hoor ;) er zijn ook clinics bij ons o stal, praat AdB trouwens ook naar de mond van de ruiter?? krijg ik ook les van

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:35

Je kan wel van alles en nogwat beweren, maar ik krijg gewoon het onaangename gevoel dat je niet WIL leren! Als je van mij les had gehad had ik je een ongelooflijke skup onder je achterwerk gegeven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:37

Joh, jij had willen horen hoe geweldig je het deed en dat is je niet gelukt, nu ben je gepikeerd en legt alle goeie raad naast je neer. Ik zie dit ook als niet willen leren. De jamaren en ontkenningen zijn niet van de lucht en verder sta je niet open voor je eigen onvolkomenheden en fouten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:37

en misschieh krijg ik dat ook wel, je bent bij geen enkele les geweest en beoordeelt mijn instructrise op foto's die zij zelf nog nooit gezien heb maja de vooroordelen zijn de wereld nog niet uit.
MNaarja als jij dnekt dat ik maar wat beweer is dat prima, ik weet dat t niet zo is en dat ik goed les krijg!
Ik heb echt geen zin meer in t prutsmuts dat ik maar wat beweer

daaag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:38

He jammer, ga je weg? Je grote vriendin Kiwiko is in aantocht...

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:39

Cinnepin schreef:
pffffff
ik ben van mening dat de lagen van een paard scherp zijn, dun vliesje en bit erop dit kan voor intense pijn zorgen...maja das natuurlijk niet waar, alleen t bitloze is slecht :j

Er wordt hier nergens gezegt dat bitloos slecht is, maar jouw opmerking over dat een bit scherp op lagen is vind ik ook slecht onderbouwt... Er is geen onafhankelijk onderzoek gedaan, de enige manier om t te onderzoeken is om minimaa 100 paarden vanaf geboorte tot dood op dezelfde manier te laten opgroeien, met zelfde ruiter laten rijden en dan de helft met bit/ andere helft bitloos en dan de schedels gaan vergelijken...

Ik heb bij de laatste foto's niet het idee dat bit/ bitloos uitmaakt, dus moet jij doen waar jij en je paard je lekker bij voelen. Vind wel dat je op de wintec beter zit dan op het boomloze zadel (daar zit je meer in elkaar gedoken)... Ik heb zelf ook een wintec en vind niet dat die je in een houding dwingt, zit veel vrijer dan op mn oude zadel (een JC die niet meer paste) en had er erg veel moeite mee....

Als die in draf in protest komt en niet in stap kan dat ook vele andere oorzaken hebben, hoeft geen helse pijnen te beteken...

Wat ik jammer vind is dat je best wel defensief reageert, er worden wel degelijk goede tips gegeven en niemand dwingt jouw om weer een bit te gaan maken, er wordt alleen gezegt dat je wat "actiever" zou mogen rijden, meer reactie "afdwingen" bij je paard, been is naar voren en wel meteen...

En dit is absoluut niet tegen jouw persoonlijk bedoelt, ik ken je niet goed, heb je nooit echt zien rijden en zal daar niet over oordelen, geef alleen mijn mening aan de hand van wat ik zie... Ik weet zeker dat je bitloos hetzelfde kan bereiken als met bit.. Niet de optoming maar de ruiterhand maakt of een optoming scherp of niet is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:40

[RT-D] [AC]Ervaring met Antoine de Bodt?
hier voor de gintereseerde, zo slecht krijg ik tog geen les,
kunnen jullie je vermaken terwijl ik weg ben

@ suldinges, ja ik ga weg, en wat een kinderachtige opmrking weer dat kiwiko mn grote vriendin is en in aantocht is, maarja ik mag haar beter dan jou ja! daar heb je gelijk in!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:42

Cinnepin schreef:
en het bit werkte bij haar al helemaal niet goed :P

O mijn god, sorry hoor, maar hoe eigenwijs kan een mens zijn?
Als je een kind hebt dat op hoge hakken liep en daardoor haar rug naar de kloten hielp en je trekt haar te kleine sportschoenen aan, dan zeg je toch ook niet dat dat niet uitmaakt omdat de hoge hakken nog slechter zaten? :oo Ik kan hier met mijn verstand serieus niet bij. Echt niet :=

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:43

volgens mij kan hier een slotje op.
TS wil niet leren, zit alleen maar iedereen die gefundeerde kritiek heeft af te z**ken als het niet in haar straatje is.
Meid er zijn zoveel punten aangegeven en het is helemaal niet erg dat je nog veel moet leren ,(zoals je zelf ook aangeeft daarvoor heb je les). Maar doe dan in hemelsnaam niet alsof je verstand van paardrijden hebt. En echt ik word moe van de manier waarop je omgaat met al die goede tips..
En dat je andere instructie nodig hebt is duidelijk. Je hebt iemand nodig die donders goed weet wat rijden is EN die je gewoon even op je plaats zet. (dat eerste kan ze misschien wel, maar met name dat 2e is zo nodig..)
Je kunt pas leren rijden als je openstaat voor je fouten en ervan WIL leren en anders is het weggegooid geld.
Laatst bijgewerkt door kamsel op 09-02-09 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:43

Nimmy schreef:
Anoniem schreef:
pffffff

Er wordt hier nergens gezegt dat bitloos slecht is, maar jouw opmerking over dat een bit scherp op lagen is vind ik ook slecht onderbouwt... Er is geen onafhankelijk onderzoek gedaan, de enige manier om t te onderzoeken is om minimaa 100 paarden vanaf geboorte tot dood op dezelfde manier te laten opgroeien, met zelfde ruiter laten rijden en dan de helft met bit/ andere helft bitloos en dan de schedels gaan vergelijken...

Ik heb bij de laatste foto's niet het idee dat bit/ bitloos uitmaakt, dus moet jij doen waar jij en je paard je lekker bij voelen. Vind wel dat je op de wintec beter zit dan op het boomloze zadel (daar zit je meer in elkaar gedoken)... Ik heb zelf ook een wintec en vind niet dat die je in een houding dwingt, zit veel vrijer dan op mn oude zadel (een JC die niet meer paste) en had er erg veel moeite mee....

Als die in draf in protest komt en niet in stap kan dat ook vele andere oorzaken hebben, hoeft geen helse pijnen te beteken...

Wat ik jammer vind is dat je best wel defensief reageert, er worden wel degelijk goede tips gegeven en niemand dwingt jouw om weer een bit te gaan maken, er wordt alleen gezegt dat je wat "actiever" zou mogen rijden, meer reactie "afdwingen" bij je paard, been is naar voren en wel meteen...

En dit is absoluut niet tegen jouw persoonlijk bedoelt, ik ken je niet goed, heb je nooit echt zien rijden en zal daar niet over oordelen, geef alleen mijn mening aan de hand van wat ik zie... Ik weet zeker dat je bitloos hetzelfde kan bereiken als met bit.. Niet de optoming maar de ruiterhand maakt of een optoming scherp of niet is...

ok op jou reageer ik nog even, aan mn houding op dit zadel word gewerkt, ik vond toch echt dat ik op de wintec veel meer in houding werd gezet dan op dit boomloze zadel
Maar dat is idd een aandcahts punt waaraan we werken, ook aan de actiefheid van mn paard word gewerkt
Helaas zijn er in dit topic mensen die dneken dat t alleen met bitje goedkomt en daar baal ik gewoon van ;)
ook bitloos kan je ver komen, maarja volgens een aantal mensen niet

ok toedels mensen :P
fijne aaf in dit topic

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:44

De kwaliteit van een les hangt ook af van hoeveel je ervan op wil steken... Je kan de beste instructeurs van de wereld nemen maar als je niet echt wil wordt het ook niets. Alle goede instructie ten spijt.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:44

Mijn g*d , Cinnepin, Na een nachtje slapen ben je nog niet normaal gaan denken.
T is gewoon bijna ENG hoe koppig iemand kan zijn, Worden zoveel goede tips gegeven en je INTERESEERT je totaal niet!
Doe niet zo egoistich en denk aan je paard en niet alleen aan je zelf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:46

Hee, SamSter!!! Leuk dat jij er weer bent. Ik zit nog met een grote glimlach, omdat je nog niet zo lang geleden zowel Kiwiko als ik zei de gek met liefde met huid en haar wilde verslinden ;)

Cinnepin, er is nergens gezegd dat jouw rijproblemen met een bit zouden zijn opgelost, dat is weer wat je er zelf van maakt, er is echter wel door veel mensen geconstateerd dat er echt enorm aan je houding en manier van aanpak moet worden gesleuteld en daar ga je aldoor dwars tegenin en legt alles uit op de manier die het best in je eigen straatje past ;)