Hinke schreef:Een ouder paard kopen zal voor veel mensen ongetwijfeld beter uitpakken dan éen van 2 jaar, maar ik vind dat er ook nadelen aan zitten. Zo weet je niet wat er al die jaren mee is gebeurd voordat jij hem had. En met een jong paard bouw je meer een band op, tenminste dat heb ik zelf.
Dat jij dat zelf hebt, kan, over het algemeen is het dikke onzin. Met een ouder paard kun je net zo goed een band opbouwen. Da's gewoon een kwestie van een klik hebben en er vervolgens een heleboel tijd, geld en liefde in stoppen. En eerlijk zijn naar je paard, dan komt de band heus wel, en dat is niet afhankelijk van leeftijd.
Denk dat het eigenlijk belangrijker is dat het paard ook een band met jóu heeft.....
Hinke schreef:Het is trouwens wel dikke onzin dat het een algemene opvatting is dat je beter een jong paard kunt kopen, die je zelf wel ff kunt beleren. Bij mij op stal werd ik bijv. doodgegooid met opmerkingen over dat ik mijn paard toch écht moest laten weg brengen om te beleren, en er waren ook nogal wat mensen die zich af vroegen waarom ik zo'n jong paard had gekocht.
Dan staan er bij jou op stal verstandige mensen. Maar de uitzondering bevestigt de regel, hoor