Fenn schreef:Dat een jong paard meer baat heeft bij snelheid weet ik zelf ook. Ik laat hem ook rustig iets over tempo lopen. De 'handrem' lijkt het me iig niet, maar ik zal de volgende keer eens controleren of ik toch niet op een of andere manier rem. Iemand aan de kant beweerde juist dat de teugels nog wel wat korter konden, want ik oefende niet genoeg druk uit, ik nam ze niet korter, want uiteindelijk kwam hij dus wel rond.
Maar jij zegt dus dat ik direct voorwaarts moet drijven bij elke tempo terugval?
ja, idd meer voorwaarts rijden ja en ruimte geven met je handen om voorwaarts te kunnen.
Druk uitoefenen is niet de manier en dat is dus de handrem. Gewoon een CONSTANTE aanleung is voldoende. Teuges op maat is wel belangrijk om je handen op de juiste plek te houden, vaak zie je bij te lange teugels dat de handen tever naar het lichaam worden gebracht, wat meer spannning en onbedoeld meer kracht geeft - door de langere teugel zal het effect wat zachter worden, maar het is dus niet de bedoeling. Toch zie IK liever iemand met wat langere teugels rijden, als de handen vriendelijk blijven, dan korter met spanning. Dan kun je dit later als het paardje meer naar je zin loopt wel veranderen.
Misschien is het je houding en dus je zit waardoor hij terug valt in tempo?
Doe je wel je binnenhand van de hals bij de buiging en stelling, dit is namelijk ook een veel gemaakte fout.