Wat is het bijzondere van Antoine de Bodt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 17:43

Pipo schreef:
Met een tweetje word een paard gewoon goedgekeurd!


Ik wou net zeggen, is een 2 nou ook al HKO Verward

happy worker
Berichten: 213
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: neeeederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 17:46

Chantal1 en Nina, ik heb even teruggekeken naar jullie reacties maar ik zou niet weten wat voor reactie je daar nou op terug verwacht. Nina stelt geen vraag en Chantal1 stelt dat ze het niet eens is dat hko niet zou bestaan. Ik denk dat dat hele verhaal al door diverse mensen is gezegd, ik heb onvoldoend HKO kennis om daar met zekerheid iets over te kunnen beweren, ik ben alleen van mening dat je door de juiste manier van trainen evt. klachten kunt verhelpen. Dat lijkt mij het belangrijkste aan dit hele verhaal en niet het gehakketak over dingen waar de wetenschap nog geen eenduidig verhaal over heeft.

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 17:48

EEn 2 is geen HKO, maar allebei de voeten gingen op de foto, vandaar. De ene voet een 3 de andere een 2. Die met de drie was het probleem, dus werd het probleem opgehangen aan die drie.

Cowgirl

Berichten: 23765
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 17:55

Citaat:
En die arme ziel is er kreupel van gaan lopen, en de veearts kan het maar niet vinden!!! De ruiter voelt het niet, en snapt het maar niet, heeft niet door dat het paard maar van een ding last heeft, en dat is van de ruiter.




En dit is juist wat mij is overkomen.
Ik moet eerst even zeggen dat mijn haren wel overeind stonden van de opmerking van Pipo.
Juist omdat ik net heb geaccepteerd mijn paard dit aan te hebben gedaan.
En echt ik heb dagen liggen janken en zelfs overwogen om er helemaal mee te stoppen. Een 2e paard zou immers hetzelfde lot te gemoet gaan. En dit is ook een van de reden dat ik (nog) niet op mijn fjord rijd.
Ik moet eerst mezelf gaan veranderen!
Gelukkig was Pipo haar wilde haren snel kwijt Haha! en las ik op deze pagina haar verder uitleg.


"het arme paard liep maar kreupel, dus de baas en felix naar de dierenarts. Foto's maken en alles was een 1tje waard. Maar toch liep het dier niet goed. Er werd alleen gekeken naar de binnenkant van felix zijn voet. Ik moest er maar ander beslag onderzetten.
Dus dat gedaan en paard liep 2,5 jaar goed. Toen werd arme dier weer kreupel, baasje snapt er niks van en gaat weer langs de DA. We spuiten hem in besluit hij want felix heeft een onstoken slijmbeurs(de slijmbeurs bij de HK). Ik heb toen gevraagd hoe dit soort dingen onstaan. Door OVERBELASTING zei hij.
Vervolgens vroeg ik me dan af wat ik verkeerd deed, ik stapte immers de meeste tijd(bos/duinrit), draafde nooit door het mulle zand etc etc, ik was altijd voorzichtig bezig.
Ik had les en dat ging goed.
Op 1 mei weer naar de Da watnt de peperdure behandeling had niet aangeslagen. Vervolgens kwam hij met de melding dat er niks meer aan te doen was..
En later bij AdB werd alles duidelijk , Felix was 'gewoon scheef'. Ik voelde toen hij recht liep mijn paard weer tussen mijn benen en op de linkergalop werd ik er tenminste niet meer aan de buitenkant 'afgeslingerd' Daar vielen de puzzle stukjes in elkaar
M.a.w de DA wist dus wel dat het van overbelasting kwam, maar een manier om dat op te lossen had hij niet, hij vroeg en keek niet verder.
En ja , zelf ben je maar een leek en vertrouw je op je DA en ook zeker op je instructeur.

Mijn ervaring bij Antoine is dat ij je nooit afkraakt dat je je paard de vernieling in hebt gereden. Je denkt zelf dat je goede instructie hebt maal niets is minder waar.
Hij geeft dus ook de schuld aan de instructeur.
En ja als ze daarnaast ook allemaal bij mij weglopen dan kan ik er al helemaal niks aan doen.

Als ik mezelf niet kan helpen dat stop ik nog liever met rijden dan dat ik dit mijn paarden aandoe.
DA moeten dus verder gaan kijken.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 17:59

happy worker schreef:
Chantal1 en Nina, ik heb even teruggekeken naar jullie reacties maar ik zou niet weten wat voor reactie je daar nou op terug verwacht. Nina stelt geen vraag en Chantal1 stelt dat ze het niet eens is dat hko niet zou bestaan. Ik denk dat dat hele verhaal al door diverse mensen is gezegd, ik heb onvoldoend HKO kennis om daar met zekerheid iets over te kunnen beweren, ik ben alleen van mening dat je door de juiste manier van trainen evt. klachten kunt verhelpen. Dat lijkt mij het belangrijkste aan dit hele verhaal en niet het gehakketak over dingen waar de wetenschap nog geen eenduidig verhaal over heeft.


Tja, als je er geen verstand/ervaring van hebt kan je er natuurlijk nooit zinnig op reageren.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 19:24

Waar slaat zo'n antwoord nou op chantal1 Verward Je roept dat je geen reactie krijgt in dit topic. Dan krijg je een reactie van iemand die zo eerlijk is toe te geven onvoldoende kennis te hebben over de medische kant om daarover iets met zekerheid te kunnen zeggen en dan vind jij dat die persoon maar zijn mond moet houden in dit topic. Dit topic gaat over AdB en ik weet dat HW daar net als ik persoonlijke ervaringen mee heeft. Vandaar dat ze diverse keren heeft gereageerd in dit topic, wat mij betreft heeft ze wel degelijk recht van spreken. Of heb ik jouw reactie compleet verkeerd geinterpreteerd?

O en Cowgirl, laat de moed niet zakken hoor. Ik weet dat je het allerbeste voor hebt met je paardjes. Het is echt niet zo dat ieder paard dat niet goed gereden wordt klachten krijgen, het blijft naar mijn mening een combinatie van factoren. Natuurlijk is het goed dat je beseft dat je door jouw manier van rijden de situatie kunt verergeren maar ook verbeteren maar je schiet er echt niets mee op om jezelf een schuldgevoel aan te (laten) praten van hier tot tokio. Dus kop op, ga aan de slag met datgene wat je geleerd hebt.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 21:12

Pipo schreef:
Citaat:
En Pipo, ik heb van de 8,5 jaar dat ik Donsje heb de eerste 5 jaar les gehad. Op de ponyclub en privé, maar het woord rechtrichten is nooit gevallen! En ik zat echt niet te slapen op mijn paard!


Dan behoor jij tot het soort, wat pech heeft gehad vanwege een slapend lesgeefmens!


LesgeefmensEN dan hè! Ik heb er zo ongeveer 5 gehad....

Djilan

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 22:26

hoi,

goh...deze hele discussie gaat nog wat opleveren ook Knipoog al is het dan dat we (uiteindelijk) toch kunnen 'openstaan' voor mekaars meningen en bevindingen.
Hartstikke tof Cool

Sommigen zijn wat direct... sommigen zijn echt 'bot' ...sommigen weten niks meer te zeggen... valt ook niet mee... IRL waren er misschien wel een aantal bijgeweest die mekaar 'aan zouden willen vliegen' .

Maar... da's het moeilijke v. een discussie.. waarvan jij zelf denkt het bij het juiste eind te hebben... zo leer je ook jezelf weer kennen

Verder ; hou de datum v. zaterdag 23 januari in de gaten...voor een lesdag in Lunteren...
en JA... inschrijven of wie er meekomen... GRAAG via PB Haha!

groetjes

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 09:10

Misschien een idee om het ook op Boktmeetings te zetten?
Ik geloof dat er aardig wat Bokkers wilde komen kijken...

Ik stuur je iig een pb!

Overigens is het 25 januari, toch? (23 jan is op een donderdag)

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 09:29

Pipo schreef:
Sinds ik op bokt zit hoor ik pas van Antione de Bodt, daarvoor nog nooit van gehoord, terwijl ik behoorlijk wat mensen ken die fulltime proffesioneel zeer goed presterend in de paardensport zitten, maar die hebben ook nog nooit van deze man gehoord, ik denk dat hij ideaal is voor onzekere mensen, die worden echte volgelingen.


Tsja maar deze professionele mensen waar jij mee omgaat kopen meestal of hebben meestal ook geen paarden met hoefkatrol of andere beenproblemen.
Ik ken hem van mn stalgenootje, haar paard was al bijna opgegeven en ze rijdt nu L2, gewoon door van rijsysteem te veranderen.
Tuurlijk zou iedereen zo moeten leren rijden, maar dat is nu eenmaal niet het geval in NL omdat het niveau van lesgeven te laag is. Tsja en dat zoiemand inspringt op de markt (die er blijkbaar voor is), ik geef hem geen ongelijk.
Beetje zelfde verhaal als Emiel Voest.
je hoeft niet onzeker te zijn om een "volgeling" te worden, deze mensen willen gewoon het beste voor hun paardje, net als iemand die v Grusven adoreert ezn enz en die volgens dat systeem willen rijden.
Viv

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 10:29

Is het nu 23 of 25 januari???? Wel zo fijn om te weten,........

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 11:25

chantal1"]
[quote="Pipo"]Met een tweetje word een paard gewoon goedgekeurd!
[/quote]

Ik wou net zeggen, is een 2 nou ook al HKO Verward
[/quote]



[quote="mieke schreef:
EEn 2 is geen HKO, maar allebei de voeten gingen op de foto, vandaar. De ene voet een 3 de andere een 2. Die met de drie was het probleem, dus werd het probleem opgehangen aan die drie.


Nou hier gaat dus de hele koefkatrol diagnose op mank Verward Letterlijk wel te verstaan.

Een 2 wordt goed gekeurd en is geen hoefkatrol ontsteking klopt bijna maar niet helemaal.
Want er achteraan hoort, behalve als je paard kreupel is op die voet! Dan is het plotseling wel hoefkatrol onsteking.

En dat is nou juist de rede waarom je niet kunt zeggen of een niet meer kreupel paard nog wel hoefkatrol onsteking heeft.

Want als je dit zelfde paard wat op die 2 kreupel was, opnieuw laat keuren en de kreupelheid is weg dan , ja ja .........wordt hij gewoon goed gekeurd!

Vreemd he!

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 12:11

Ja, Adrienne, dat is het hele vage rondom het HKO verhaal.

Nogmaals, ik ben geen DA, maar het zou mij persoonlijk niet veel verbazen als alle HKO-patientjes (die dus echt kreupel lopen) een probleem hebben in de weke delen en dat het hele straalbeen niet zo'n grote rol speelt. Maar dat is mijn bescheiden mening, en die kan ik niet met feiten staven.

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 12:43

Mieke schreef:
Ja, Adrienne, dat is het hele vage rondom het HKO verhaal.

Nogmaals, ik ben geen DA, maar het zou mij persoonlijk niet veel verbazen als alle HKO-patientjes (die dus echt kreupel lopen) een probleem hebben in de weke delen en dat het hele straalbeen niet zo'n grote rol speelt. Maar dat is mijn bescheiden mening, en die kan ik niet met feiten staven.


Ik denk dat je niet ver mis zit Mieke. In elk geval beginnen ze aan te nemen dat niet de conditie van het bot maar de conditie van de slijmbeurs waar de pees doorheen loopt van doorslaggevend belang is. Er wordt ook al meer onderzoek naar gedaan.
Het lijkt me een logischere verklaring, het zou direct ook de gevallen van klinisch HKO kunnen verklaren en ook de verschillen tussen rontgenfoto en graad van kreupelheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 12:51

Over dat 'weke delen HKO' heb ik toevallig vorige week college gehad van mijn veearts.

Nog even over de instructie hier in NL, ik lees alsmaar dat die zo slecht zou zijn, maar waar wordt dat uit afgeleid? Er is een hoop kaf tussen het koren uiteraard, maar er blijft koren.

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 13:22

anoukie, sjuimpje etc.

23 ...25 jan... oeps Bloos sorry snorry Haha!
het is dus op de zaterdag 25 januari Schijnheilig Knipoog

ik zal het ook even op boktmeetings zetten.

groetjes

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 14:08

chantal1"]
[quote="Pipo schreef:
Met een tweetje word een paard gewoon goedgekeurd!


Ik wou net zeggen, is een 2 nou ook al HKO Verward
[/quote]

Ja als een paard kreupel loopt op die twee dan heeft hij HKO!!!!!!

En we hebben ook wel meegemaakt dat een paard afgekeurd werd, en de koop niet doorging omdat de koper alleen genoegen nam met 1tjes! Hij had dat van tevoren aangegeven.

Potoque
Berichten: 14
Geregistreerd: 12-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 00:16

In deze pagina's lange discussie over AdB valt me op dat de twee 'kampen': de voor- en tegenstanders elkaar alleen maar feller gaan bestoken. Alles wordt erbij gehaald om het 'eigen gelijk' maar te kunnen bewijzen.

Waarom eigenlijk? Iedereen staat het vrij om een eigen mening te hebben; zelfs als deze mening en een ander niet aanstaat!
Waarom moeten mensen steeds weer overtuigd worden van het gelijk van de ander? Een zinloze bezigheid lijkt me.
Laat de tegenstanders lekker 'tegen' zijn: hoe ongenuanceerd en semi-wetenschappelijk ondersteund de bewijsvoering soms ook is...
En laat de medestanders lekker enthousiast zijn; ook al leidt dit zo af en toe tot 'halleluja-geroep' en oogkleppen....

Maar ik weet wel, dat wanneer ik door 'toeval of geluk' tot een klein percentage mensen hoor dat geneest van een dodelijke ziekte; ik echt niet om bewijs ga vragen hoe dat nou toch kan...

En daarmee wil ik zeggen, soms werkt iets voor een aantal personen en/of paarden; voor anderen werkt het niet of minder. Hoe het werkt is NIET belangrijk, DAT het werkt wel! En een keuzevrijheid op basis van respect voor andermans (afwijkende) meningen is hierin m.i. wel belangrijk.

Meer ON TOPIC
Ja, ik ken AdB en ik heb een mening erover, zoals iedereen hier. En ik kan me voorstellen dat er een situatie bestaat dat ik er voor zou kiezen om met een paard naar hem toe te gaan en in andere gevallen (lees: ander paard ofzo) weer niet.

Veel wijsheid allemaal, TokTok