Problemen met Baaisikkel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nerwen

Re: Problemen met Baaisikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 14:34

Hoi allemaal,

Locarno, mijn ex-bijrijdfietsje, heeft op 14-09-06 dit leven verruilt voor de eeuwige fietspaden. Ze is zeer plotseling uit dit leven weggerukt. 's Ochtends stond ze nog vrolijk in de garage, 's middags is ze, terwijl haar baasje iets kocht, overreden door een vrachtwagen. Zwaargewond is ze nog naar de fietsenwinkel geweest, maar het heeft niet mogen baten. Ze is rustig heengegaan.

Lieve Locarno, rust in vrede. Bedankt voor alles.

Verdrietig

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 14:39

Jeetje wat erg.....heel veel sterkte met het verlies.

De vrachtwagenchauffeur, heeft hij gewacht of is hij doorgereden? Je krijgt Locarno er niet meer mee terug, maar hij kan er van geleerd hebben...en misschien valt er iig via de verzekering een schadevergoeding te regelen?

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 14:44

De vrachtwagenchauffeur had niet eens wat in de gaten. Baasje van Locarno is naar de politie gegaan en die heeft ervoor gezorgd dat er een schadevergoeding was uitgekeerd. Het stond namelijk op video (bewakingscamera)... Scheve mond

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 14:45

Tjee, het lijkt wel een epidemie, al die plotselinge sterfgevallen! Zou de vrachtwagenchauffeur misschien lid zijn van een soort terroristisch netwerk die het op rosjes voorzien heeft? Bloos!

Verschrikkelijk zeg, gecondoleerd.
Heb je Locarno ook al op In Memoriam gezet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 14:48

Mijn oprechte deelneming, sterkte met het verlies van Locarno.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 14:51

Heeft er iemand trouwens een tip voor mijn lieve Nostalgia? Ze was voorheen helemaal zwart maar door ouderdom word ze een beetje, bruin roestkleurig Verdrietig

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 14:53

Misschien kun je een nieuw setje voor haar kopen?

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 14:58

Dank jullie wel Lachen

Urielle: het zal toch niet hè... Scheve mond Moet ik/we al gaan vrezen voor mijn eigen rosjes....?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 15:03

Hilli schreef:
Misschien kun je een nieuw setje voor haar kopen?

Hmm ja, mss wel die Raspberry set! Dat zal haar vast leuk staan!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 15:05

En anders heb je van die speciale setjes tegen roest, daarop staat ook gelijk hoe je ze moet gebruiken enzo. Zijn we dure setjes, maar werken erg goed!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 15:07

Nieuw zijn roestkleurige setjes, een soort van camouflage zeg maar!!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 15:12

Miss_Montana schreef:
Heeft er iemand trouwens een tip voor mijn lieve Nostalgia? Ze was voorheen helemaal zwart maar door ouderdom word ze een beetje, bruin roestkleurig Verdrietig

Goed poetsen, maar daar is het nu misschien te laat voor.
Je hebt wel kleurmengsels om bij te werken, maar dat is wel chemisch, dus je moet er wel mee uitkijken.
Verder zorgen dat ze absoluut droog staat en ook droog op stal komt. Nat opstallen maakt het probleem erger, dan krijg je condens.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 15:20

Je zet je ros toch niet nat op stal Boos! Mensen, denk toch aan de tere stangspieren onder het zadel en in de bagagedrager!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 15:25

Maar mijn ros staat altijd buiten, hij wil niet binnenstaan en ik ben voor de vrije uitloop. Alleen 's nachts haal ik hem binnen...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 15:39

maar ik neem aan dat je wel lekker uitstapt voor je hem in de regen terugzet.
Ja, die verkleuring kun je dan bijna niet tegengaan. Misschien scheelt het als je hem onder een waterdichte deken zet dan?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 15:39

In dat geval zou je kunnen proberen z'n vacht waterdichter te maken door 'm in te vetten.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 21:57

sjezus wat een topic... Nagelbijten / Gniffelen ge-wel-dig!!

Ravenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 23:20

ps: nog voor een bult als je die op moet kijk ff zijn spierBANDEN na misschien helpt dat wel een beetje "hoef je niet zo hard te trappen".

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 01:42

Cassidy schreef:
Hallo Bokkers,

Ik heb een serieus probleem met mijn ros Baaisikkel, hij is echt een schat, gehoorzaamt bijna altijd, ik kan hem los laten staan en dan loopt hij niet weg, het enige wat hij soms doet als het hard waait is dat hij omvalt. Ik vroeg me af of dat een teken van ataxie kunnen zijn?

Waar ik nu tegenaan loop is het feit dat ik voortdurend moet blijven trappen om hem voorwaarts te houden, maar dat kan toch nooit de bedoeling zijn? Het is zou best kunnen dat ik dat er zelf in heb gereden, maar hij doet het ook bij anderen, zelfs gevorderde ruiters kunnen hem niet zonder voortdurend trappen voorwaarts krijgen. Bijtikken met de zweep helpt niet, kost me alleen maar zwepen als ze in de spaken komen. Van sporen krijgt hij alleen maar lekke banden. Ik vraag me af hoe Anky dat doet?

Ook lukt het me niet om met slofteugel die koplamp naar beneden te krijgen, en als ik ga wat harder ga doorvragen gaat hij alleen maar slingeren…is dat soms ook een teken van ataxie?Hij staat overigens dag en nacht buiten, maar heeft wel voortdurend zijn zadel op. Zou het helpen als ik hem in een box zou zetten en het zadel er af zou halen?

Graag advies, ik ben heel erg aan hem gehecht maar zo is het echt niet leuk meer….

Metaalmoeheid denk ik... Maarja wie ben ik?
Misschien wat kwik-fit geven? Whoosh!
Anders een gemotiriseerd maatje geven zodat je kan aanhangen, dan hoef je niet te trappen, 't blijven groepsdieren natuurlijk. Lekker samen fietsen, helpt meestal wel hoor. Haha!

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 09:15

Die van mij stond altijd aan de ketting buiten, anders ging ie er vandoor. Maar hij is door een nog niet bekend persoon bevrijdt... helaas heb ik Sittiebaaik ook nooit meer gezien Boos!

Gelukkig heb je tegenwoordig goede Rosverzekeringen, zodat de schade enigszins beperkt blijft, ook sneu als ie de hele dag binnen moet staan toch?

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 13:04

Nee toch Nerwen, niet die mooie baaisikkel...

Sterkte Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 14:21

Starbreeze schreef:
Die van mij stond altijd aan de ketting buiten, anders ging ie er vandoor. Maar hij is door een nog niet bekend persoon bevrijdt... helaas heb ik Sittiebaaik ook nooit meer gezien Boos!

Gelukkig heb je tegenwoordig goede Rosverzekeringen, zodat de schade enigszins beperkt blijft, ook sneu als ie de hele dag binnen moet staan toch?

Dat was vast een radicale penny! Die vinden het sjielugh als je ze vastzet met een ketting! Het spijt me voor je verlies van je trouwe ros...

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 19:21

Hebben jullie ook al van Motorsikkels gehoord? Ik heb ze vandaag gezien en die konden heel hoog springen, morgen of van de week foto's ervan *LOL*

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 21:33

oeh, ben benieuwd naar de motorsikkels Haha!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 07:35

Motorsikkels heb je ook in verschillende types: buikschuiver, sjopper en cross. De crossers zijn de springers Ja