Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Aqua8horse schreef:Kennelijk zijn er mensen die onregelmatige benen van die stakkers tijdens een piaffe geweldig vinden.
NathalieW schreef:Het is en blijft een jurysport friemel...
Aqua8horse schreef:De tonatie en het woordgebruik geeft meer aan dan je zou verwachten in dit geval. Maar het lijkt mij ook niet correct. Kennelijk zijn er mensen die onregelmatige benen van die stakkers tijdens een piaffe geweldig vinden.
Aqua8horse schreef:runningkawa schreef:Dat snap ik dan niet?
het is in 8 min. te leren?
Of begrijp ik het nu zo verkeerd?
Let op: Ik kan dat een paard in 8 minuten leren! Of jullie dat ook kunnen weet ik niet.
Er zijn meerdere oefeningen hoor

KiWiKo schreef:Wat is dat toch met die Piaffe![]()
![]()
Er zijn meerdere oefeningen hoor
Goofy44 schreef:Als het gaat om winnen, kun je ook berekenend rijden. Je weet gewoon wat je (echt) goed moet doen en
de rest laat je schieten.... Poldermodel aanpak.
:D het is pure logica, logisch toch. Gewoon gebruik maken van de natuurlijke balans, iets waar de hedendaagse toppers helemaal niks van snappen......... logisch toch
Goofy44 schreef:Als een ruiter zelf roept dat een oefening nog beter kan en de ruiter zelf niet in staat is om de oefening net zo goed of beter te kunnen rijden dan de oefening die beoordeeld wordt, dan is daar toch niets mis mee. Er zijn objectieve maatstaven om een oefening te beoordelen. Degenen die dat beoordelen moeten die kennis en ervaring hebben. Bij het publiek waar de sport naar toe gebracht wordt, ontbreekt dat inzicht vaak.

Citaat:RK: Ik ben het met je eens dat als iemand zegt dat zij/hij het beter kan, dat het best een keer getoond mag worden. Je kan het dan niet alleen laten bij een dressuur evangelie verkondigen.
Maaike schreef:Ik heb volgens mij nergens van Aqua gelezen dat ze het zelf beter kan dan bijv Anky. Wel dat hét beter kan, de oefeningen die uitgevoerd worden. Maar misschien lees ik verkeerd