artikel in de BIT over de slofteugel: AMEN!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 17:40

Citaat:
Sjakie ook zegt, je krijgt er een stillere hand van omdat je hem niet de hele tijd in de mond zit te frutten

En dat moet wel als je hem zonder slof naar beneden wilt hebben??

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 17:42

Lusitana schreef:
Blijft dat sommigen hem als noodrem gebruiken. Daar gebruik ik gewoon een pelham voor.

Ow en dat is dan wel okee? Je paard met een superscherp bit rijden? Kom nou toch... Of nee wacht, dat gebruik je zeker niet, of je kan er goed mee omgaan Pling

Kijk het maakt mij niet uit wat jij doet maar veroordeel een ander dan niet. Ik durf van mezelf te zeggen dat ik correct met een slof kan rijden. Áls ik ermee rijdt, dan hangt ie los, komt mn paard ff omhoog, dan werkt ie in. Ik hoef niks met mn handen te doen, de slof zorgt voor de begrenzing. Soms is dat best wel eens lekker, maar hier forceer ik dus helemaal niks mee hoor.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 17:45

runningkawa schreef:
En dat moet wel als je hem zonder slof naar beneden wilt hebben??

Meestal niet nee, maar als je een of andere kijkerige knol hebt die ondanks wat jij ook doet om de 3 seconden de konijnen in het land interessanter vind dan wat jij doet kán het wel een uitkomst zijn om hem bij de les te houden en op de juiste manier te trainen ipv met de kop erop door de bak te lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 17:48

ow, doe ik het toch altijd verkeerd met die kijkerige knollen Bloos! Schijnheilig

Die zet ik aan het werk, rij ik naar voren en hou de handjes stil, ook als ze het hoofd omhoog brengen.
En dan zijn de kabouters op gegeven moment echt niet meer interesant.

Anders word het wederom aan de voorkant opgelost. En daar zit het bij een kijkerige frisse ook niet Haha!

Juiste manier trainen is bij mij, door zelf je paard aan het werk te zetten daarbij oplettend te gaan maken. En daar heb je geen sterke hand voor nodig
En ja, dat kan

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 17:51

Tja en soms werk zelfs dat niet...

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 17:52

ik wil niet zeggen dat je van een slof altijd een stillere hand krijgt. Als je er aan wil trekken dan kan je er nog steeds aan trekken. Wat dat betreft denk ik ook dat het correct gebruik ook hel erg binnen het doel van de gebruiker ligt. ALs je doel met een slof is om die rotbok die al een half uur lang loopt te jengelen met zijn eens even zal leren dat hij zijn knar naar beneden moet doen. Dan gebruik je hem correct als je het paard met zijn kop tussen zijn knieen trekt.
Is je doel je paard begrenzen, dan dien je de slof ook veel losser te hebben en deze pas in te laten komen als je paard echt naar de sterren hemel zit te turen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 17:52

Niet? goh, heb ik toch altijd de verkeerde onder mijn kont gehad...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 17:53

Citaat:
ALs je doel met een slof is om die rotbok die al een half uur lang loopt te jengelen met zijn eens even zal leren dat hij zijn knar naar beneden moet doen. Dan gebruik je hem correct als je het paard met zijn kop tussen zijn knieen trekt

Pardon?

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 18:00

runningkawa schreef:
Niet? goh, heb ik toch altijd de verkeerde onder mijn kont gehad...

Ja dan heb jij ook geen HULPteugels nodig Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 18:06

ja echt hulp, zoals ik bovenstaande bericht heb gequote Verward
Zolang mensen dit durven schrijven, mag van mij de slof helemaal verbannen worden.

En wat heb ik toch al weer geluk gehad, met die honderden brave paarden op de handel/correctie stallen

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 18:08

Starbreeze schreef:
Áls ik ermee rijdt, dan hangt ie los, komt mn paard ff omhoog, dan werkt ie in. Ik hoef niks met mn handen te doen, de slof zorgt voor de begrenzing.

Nou dat lijkt me niet zo best... Als je weet dat je hem moet begrenzen, kun je dat toch net zo goed met je eigen handen doen Lachen Dan is je hand misschien even niet stil (hoewel je best met stille hand kunt begrenzen, of misschien zelfs wel alléén met stille hand), maar dan ben je wel aan het ríjden in plaats van dat je de slof het werk laat doen.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 18:09

runningkawa schreef:
Pardon?

daarmee wil ik niet zeggen dat ik achter die manier van gebruik sta, maar weet wel dat hij vaak zo gebruikt wordt. aLs iedereen zijn eigen doel aanhoudt voor correct slof gebruik dan valt die er helaas ook onder. Dus dan blijft gewoon de vraag wanneer gebruik je hem goed. Ik durf nog net niet zeker te zeggen, maar ik denk dat de gros van de ruiters de slof zo gebruikt en dat dit ook hun doel er mee is (niet die van mij dus). En die mensen verkondigen vervolgens dat ze een slof correct gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 18:10

Ah zo
Ja veel mensen gebruiken hem zo.
Tenminste dat zie je veel.
En dan zeggen ze nog dat de slof in een boogje hangt
Als hij met zijn kop in zijn kont zit misschien...

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 18:16

precies Knipoog
ik weet hoe ik hem verkeerd moet gebruiken, is in het verleden ook voorgekomen Bloos! gelukkig heb ik zo'n eerlijke bok die dan uberhaupt niet meer wil lopen *LOL*
Ik weet nu hoe ik het kan oplossen zonder. En kom ik er zelf niet meer uit dan komt er (gelukkig) elke week iemand langs die een passende oplossing heeft Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 18:26

sjakie schreef:
precies Knipoog
ik weet hoe ik hem verkeerd moet gebruiken, is in het verleden ook voorgekomen Bloos! gelukkig heb ik zo'n eerlijke bok die dan uberhaupt niet meer wil lopen *LOL*
Ik weet nu hoe ik het kan oplossen zonder. En kom ik er zelf niet meer uit dan komt er (gelukkig) elke week iemand langs die een passende oplossing heeft Haha!

OK dan!
Zoals je zegt, ook een oplossing gevonden via een andere weg
Geloofden maar meer mensen dat dat kan.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 18:32

runningkawa schreef:
ja echt hulp, zoals ik bovenstaande bericht heb gequote Verward
Zolang mensen dit durven schrijven, mag van mij de slof helemaal verbannen worden.

En wat heb ik toch al weer geluk gehad, met die honderden brave paarden op de handel/correctie stallen

Ja daarom kan niemand kan met zon ding overweg Verward laat maar hoor, het is duidelijk.

@Ronja, je kan vanachter je pc niet zien hoe ik mijn paard rij, of hoe mijn paard is als het zeer onstuimig weer is etc. Ik kan beter zeggen dat ik mijn paard in de krul trek zeker want dat vinden jullie blijkbaar geloofwaardiger. Ik rij er dus *alleen* mee als het dus zon weer is. Als ze dan omhoog komt, heb ik namelijk niet zoveel meer te vertellen, ze is gewoon erg sterk. Met slof weet ze hoe laat het is en zakt ze direct weer. Ik zie niet in wat daar zo verkeerd aan is. Ik kan er ook voor kiezen door op zon moment om de haverklap door de bak te vliegen en er flink aan te gaan hangen ipv proberen mijn paard geconcentreerd en bij het werk te houden.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 18:36

Starbreeze schreef:
Ja daarom kan niemand kan met zon ding overweg Verward laat maar hoor, het is duidelijk.

@Ronja, je kan vanachter je pc niet zien hoe ik mijn paard rij, of hoe mijn paard is als het zeer onstuimig weer is etc. Ik kan beter zeggen dat ik mijn paard in de krul trek zeker want dat vinden jullie blijkbaar geloofwaardiger. Ik rij er dus *alleen* mee als het dus zon weer is. Als ze dan omhoog komt, heb ik namelijk niet zoveel meer te vertellen, ze is gewoon erg sterk. Met slof weet ze hoe laat het is en zakt ze direct weer. Ik zie niet in wat daar zo verkeerd aan is. Ik kan er ook voor kiezen door op zon moment om de haverklap door de bak te vliegen en er flink aan te gaan hangen ipv proberen mijn paard geconcentreerd en bij het werk te houden.

En toch ben ik van mening dat je het met je been op moet lossen. Als je paard met zijn hoofd omhoog komt, dan geef ik wat meer been, en houd mijn handen hetzelfde. ALs je met slof rijdt, en het paard komt omhoog, loopt hij tegen die slof aan, en dus wordt het niet opgelost met het been.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 18:38

whaha, sorry. Ik zag jouw topic, en toen zag ik je paard's nek. Het eerste wat ik dacht was:Goh, die nek krijg je er niet zomaar in 1,5 jaar erop. En verdomd, nu kijk ik in je profiel, blijkt het paard van jou te zijn.
Zo'n nek heeft mijn vroegere verzorgpaard ook, die jaren is gereden met een slof, en ook correct gebruikt is. Het paard kreeg een steeds bredere nek, maar was op een gegeven moment zonder slof niet te rijden.

Want wat doe jij als ze in een wedstrijd omhoog komt? Dan opeens wel met je been oplossen??? Lachen
Laatst bijgewerkt door DiantaM op 27-12-04 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 18:39

Citaat:
Ja daarom kan niemand kan met zon ding overweg laat maar hoor, het is duidelijk.

idd het is duidelijk Haha!

En mijn mening blijft daarom na topic 3.000.000, nog steeds hetzelfde Lachen

Ik zeg verder ook niet dat jij hem slecht gebruikt, maar dat er zeker weten andere oplossingen zijn.

En weet je wat het leuke is met een zeikerd, dat als je eens zonder slof zit, zoals bijv op concours, dat je dan geleerd hebt het zonder de slof te doen. En dat geeft ineens veel zelf vertrouwen

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 18:40

runningkawa schreef:
+:)+
Zoals je zegt, ook een oplossing gevonden via een andere weg
Geloofden maar meer mensen dat dat kan.

heb wel tijdelijk een slof gebruikt ter ondersteuning, maar onder begeleiding. En nu loopt hij als een tiet zonder en kan ik zelf aangeven, waar mijn problemen zaten de afgelopen week. En niet waar de problemen van sjaak zaten. Mijn instructie zet mijn rijden dan weer op het goede spoor en zo kunnen we weer een week verder *LOL*

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 19:10

Tulandro schreef:
whaha, sorry. Ik zag jouw topic, en toen zag ik je paard's nek. Het eerste wat ik dacht was:Goh, die nek krijg je er niet zomaar in 1,5 jaar erop. En verdomd, nu kijk ik in je profiel, blijkt het paard van jou te zijn.
Zo'n nek heeft mijn vroegere verzorgpaard ook, die jaren is gereden met een slof, en ook correct gebruikt is. Het paard kreeg een steeds bredere nek, maar was op een gegeven moment zonder slof niet te rijden.

Want wat doe jij als ze in een wedstrijd omhoog komt? Dan opeens wel met je been oplossen??? Lachen

Ja mooi he die hals, maar staat er ergens dat ik altijd met slof rij? Nee dus. Of nee wacht, ik heb hem er 3x aan gehad, dáár komt die hals idd door *applaus* Mijn paard heeft aanleg om zo'n kap te ontwikkelen, het is een fries en haar vader staat bekend om zo een kap. Toen ze nog niet beleerd was had ze al meer kap dan een kwpn.

Een paard wat trouwens verkeerd met slof gereden wordt ontwikkeld een onderhals, heeft mijn paard die en is mijn paard alleen op de hals bespierd? En doordat ik gewoon wel op een goede manier rij heb ik daar op wedstrijd geen problemen mee nee maar dat geloof je zeker niet Haha! Oja btw... van Tineke Bartels én Nico verwer kreeg ik 168p. voor een M1 proef met de complimenten dat mijn paard zon mooie en goede houding had.

Maar mensen, IEDER ZIJN MENING over het wel of niet gebruiken van een slof, ik vind het alleen erg jammer dat er weer op zon heerlijke manier met zand gegooit moet worden. Veel plezier en succes nog met jullie paarden.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 19:15

runningkawa schreef:
idd het is duidelijk Haha!

En mijn mening blijft daarom na topic 3.000.000, nog steeds hetzelfde Lachen

Ik zeg verder ook niet dat jij hem slecht gebruikt, maar dat er zeker weten andere oplossingen zijn.

En weet je wat het leuke is met een zeikerd, dat als je eens zonder slof zit, zoals bijv op concours, dat je dan geleerd hebt het zonder de slof te doen. En dat geeft ineens veel zelf vertrouwen

Dat kan ja, ik houd mijn mening ook. En nogmaals, ik kan heel goed zonder, de keren dat ik hem gebruik heeft een reden en zijn uitzonderingen. Op wedstrijd loopt mn paard prachtig in de aanleuning, thuis ook. Er zijn trouwens wel wat bokkers die mij vaak zien oefenen dus die kunnen dat beamen.

Het is allemaal niet zo zwart wit zoals steeds gesteld wordt, als je gaat longeren zet je je paard toch ook bij? Dan loopt ie toch ook wel eens tegen een teugel aan..

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 19:17

Starbreeze schreef:
Ja mooi he die hals, maar staat er ergens dat ik altijd met slof rij? Nee dus. Of nee wacht, ik heb hem er 3x aan gehad, dáár komt die hals idd door *applaus* Mijn paard heeft aanleg om zo'n kap te ontwikkelen, het is een fries en haar vader staat bekend om zo een kap. Toen ze nog niet beleerd was had ze al meer kap dan een kwpn.

Een paard wat trouwens verkeerd met slof gereden wordt ontwikkeld een onderhals, heeft mijn paard die en is mijn paard alleen op de hals bespierd? En doordat ik gewoon wel op een goede manier rij heb ik daar op wedstrijd geen problemen mee nee maar dat geloof je zeker niet Haha! Oja btw... van Tineke Bartels én Nico verwer kreeg ik 168p. voor een M1 proef met de complimenten dat mijn paard zon mooie en goede houding had.

Maar mensen, IEDER ZIJN MENING over het wel of niet gebruiken van een slof, ik vind het alleen erg jammer dat er weer op zon heerlijke manier met zand gegooit moet worden. Veel plezier en succes nog met jullie paarden.

Jeetje, wat kan jij boos reageren. Ieder zijn mening! En mijn vroegere verzorgpaard kreeg ook zo'n kap erop, ik zeg niet dat jij met slof verkeerd rijd, maar dat een paard alleen nog maar sterker word van die slof..

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 19:20

Tulandro schreef:
Jeetje, wat kan jij boos reageren.

Vind het nogal heel erg meevallen eerlijk gezegd!

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 19:21

Ik ben niet boos, maar erg fel op dat een slof *zowieso* verkeerd is.
Een paard kán idd sterker worden van een slof, als ie er steeds tegenin gaat vechten en daardoor een onderhals ontwikkeld.