waarom gefixeerd op "aan de teugel"

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 10:35

Zie ik bij de rechter een onderhalsje????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 11:07

SuperPepeijn schreef:
ik dacht eigenlijk dat antoine op tamelijk hoog niveau gereden had, maar dat even terzijde.

Boven zee-niveau? Dan was het in ieder geval niet in Nederland.

Het Franse paard heeft een hertenhals, dat zit bij de franse paarden ingebakken. Ik vraag me trouwens zeer af of de Duitse en Franse school wel verschillend zijn? Zou het niet kunnen dat de een in het verlengde ligt van de ander? Der Piaffe lijkt toch best heel erg op la piaffe.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 11:53

het rechterpaard lijkt me helemaal niet fijn in het lijf en uit elkaar. hoofd gespannen omhoog (idd onderhals), ik zie geen valse knik eerlijk gezegd.

lov, wat is precies een hertenhals?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 11:57

Een hertenhals is een hals waarbij de bovenhalsbespiering niet ontwikkeld is. Bij sommige paarden is dat te wijten aan de bouw en bij andere paarden is dat te wijten aan de africhting. Een onderhals is 1 ding, maar bij een hertenhals staat de hals er echt omgekeerd op en lijkt in rust hol aan de bovenkant.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 11:59

SP, bij het rechterpaard zie je ook dat vanaf het hoogste punt (dat dus niet achter de oren ligt Lips are sealed) de hals recht is ipv gewelfd.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 12:08

Lovely schreef:
Een hertenhals is een hals waarbij de bovenhalsbespiering niet ontwikkeld is. Bij sommige paarden is dat te wijten aan de bouw en bij andere paarden is dat te wijten aan de africhting. Een onderhals is 1 ding, maar bij een hertenhals staat de hals er echt omgekeerd op en lijkt in rust hol aan de bovenkant.
dat lijkt me dan een heel duidelijk geval hier.

lielle ik ben met je eens dat dit alles behalve een fijn plaatje is. toch raar dat dit getoond wordt, want ik heb op de site van therese ook wel erg mooie voorbeelden gezien.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 12:11

Zoals?? Wil je een foto plaatsen SP??

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 12:11

doet me ernstig twijfelen aan de kennis van zaken van degene die dit uitkiest als voorbeeld Verward Lips are sealed

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 12:13

Als jullie nu eens een lineaal leggen van schoft naar kruis, kun je zien dat het rechterpaard weleenswaar een holle rug heeft, maar de achterhand een stuk lager is dan de voorhand, waar het bij het andere paard alleen zo lijkt.
Maar jullie zien liever een paard de achtervoeten niet van de grond halen...
Kijk daarom zien we haast geen paarden op hoger niveau zo rijden, omdat de jury blijkbaar ook voorkeur heeft voor het verkeerde plaatje. En het heeft niks met mijn persoonlijke voorkeur te maken. Maar okee, als jullie dan zo stug je paard van voren willen remmen zodat je er in moet prikken om ze voorwaarts te houden, wie ben ik dan om jullie tegen te houden? Gelukkig zit ik hier en niet daar. Een beetje vreemd om een topic over de natuurlijke schoonheid van het paard erbij te halen. Het gaat hier even waarom is men gifixeerd op een bepaalde hoofdhouding? Ik kom geen fluit dichter bij het antwoord en ik snap het ook niet. Nu gaan jullie een perfect voorbeeld van gratie afkraken omdat jullie liever een in de krul getrokken paard zien. Nou ja, dat is dan ook het antwoord, hè, jullie zien liever een in de krul getrokken paard, daarom maar doen. Terwijl het in strijd is met de regels. En ja de jury verdient ook een herhalingscursus. Het rechterpaard voldoet aan de eisen, het gaat er niet om wat jullie vinden van het paard. Al jullie opmerkingen om het rechterpaard af te kraken kan ik weerleggen, maar dat ga ik niet doen, want als jullie het zelf niet zien, is er al geen hoop meer. o help, dat is natuurlijk "een toontje"

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 12:13

Lielle schreef:
doet me ernstig twijfelen aan de kennis van zaken van degene die dit uitkiest als voorbeeld Verward Lips are sealed

Shhhhhtttttttttttt!!!!! >;)

Amadeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 12:15

Hoe kunnen jullie aan de hand van een plaatje bepalen hoe een paard loopt en of hij zich vastzet, of de kaak blokkeert oid?!?!?! Het is toch een moment opname? Oren in de nek? Oren bewegen, en horen enigzins opzij/achterwaarts te staan bij optimale concentratie, toch?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 12:16

Niemand die ziet dat de achterhoeven niet van de grond komen? Iedereen ziet dezelfde schijn... hebben jullie de lineaal al geprobeerd?

Amadeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 12:19

wederom, het is een moment opname, wie zegd 100% zeker te weten dat de achterhoeven niet van de grond komen???

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 12:20

Lusitana schreef:
Als jullie nu eens een lineaal leggen van schoft naar kruis, kun je zien dat het rechterpaard weleenswaar een holle rug heeft, maar de achterhand een stuk lager is dan de voorhand, waar het bij het andere paard alleen zo lijkt.
Maar jullie zien liever een paard de achtervoeten niet van de grond halen...

kijk nou eens hoe dat rechterpaard zijn achterbeen optilt. Hak gaat naar de staart ipv naar voren, dat is al geen piaffe volgens het boekje, waar je zo graag mee zwaait.

Citaat:
Kijk daarom zien we haast geen paarden op hoger niveau zo rijden, omdat de jury blijkbaar ook voorkeur heeft voor het verkeerde plaatje. En het heeft niks met mijn persoonlijke voorkeur te maken. Maar okee, als jullie dan zo stug je paard van voren willen remmen zodat je er in moet prikken om ze voorwaarts te houden, wie ben ik dan om jullie tegen te houden?

knap dat jij oordeelt over mijn manier van rijden nav twee foto's waar ik helemaal niet op sta Verward Al eens gekeken of je mij ergens met sporen hebt gezien? Er staan bosjes foto's van mij (van mij wel ja Knipoog ) hier op bokt.

Citaat:
Gelukkig zit ik hier en niet daar. Een beetje vreemd om een topic over de natuurlijke schoonheid van het paard erbij te halen. Het gaat hier even waarom is men gifixeerd op een bepaalde hoofdhouding? Ik kom geen fluit dichter bij het antwoord en ik snap het ook niet. Nu gaan jullie een perfect voorbeeld van gratie afkraken omdat jullie liever een in de krul getrokken paard zien. Nou ja, dat is dan ook het antwoord, hè, jullie zien liever een in de krul getrokken paard, daarom maar doen.

zie hierboven. Dat antwoord over waarom mensen hem graag in de krul trekken is al talloze malen gegeven (verkeerde voorbeelden, slechte instructie) dus zolang je daar geen nieuwe dingen aan wil
kan
toevoegen, lijkt me een discussie over het ideaal gaande paard aan de hand van plaatjes nog niet zo verkeerd.

Citaat:
Terwijl het in strijd is met de regels. En ja de jury verdient ook een herhalingscursus. Het rechterpaard voldoet aan de eisen, het gaat er niet om wat jullie vinden van het paard. Al jullie opmerkingen om het rechterpaard af te kraken kan ik weerleggen, maar dat ga ik niet doen, want als jullie het zelf niet zien, is er al geen hoop meer. o help, dat is natuurlijk "een toontje"

Vertel dan eens wát jij zo goed vindt aan dat rechterpaard. Ik heb een valse knik, een niet dragend achterbeen en (met dank aan Lovely) een hertenhals geconstateerd. Daarmee ben ik niet erg meer onder de indruk.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 12:21

Lusitana schreef:
. Nu gaan jullie een perfect voorbeeld van gratie afkraken omdat jullie liever een in de krul getrokken paard zien. Nou ja, dat is dan ook het antwoord, hè, jullie zien liever een in de krul getrokken paard, daarom maar doen. Terwijl het in strijd is met de regels.

Dus met deze uitspraak beweer jij dat wij, en nu spreek ik voor degenen die fanatiek dressuur rijden, per definitie een paard in de krul trekken??

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 12:25

ik heb het over de reacties op de foto´s

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 12:26

Levy schreef:
Zoals?? Wil je een foto plaatsen SP??

dit vind ik wel een mooi plaatje van de site
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 25-11-04 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

klomp

nee ik denk niet dat ze dat bedoelt, maar ik persoonlijk vind ook dat op het duitse plaatje de amazone het paard tegenhoud/ trekt. ook zie ik dat de achterhand lager is bij het franse plaatje als bij het duitse plaatje. ok het is een momentopname dus kan niet zien hoe bewegingen verder zijn.

Lielle

nee, je hebt het over ons:

Citaat:
Maar okee, als jullie dan zo stug je paard van voren willen remmen zodat je er in moet prikken om ze voorwaarts te houden, wie ben ik dan om jullie tegen te houden?

Lusitana

Mag ik even tussendoor iets vragen ?Moeten jullie niet werken, of naar school? Het verbaasd me altijd dat er overdag zoveel mensen bokken, jullie zijn toch niet allemaal afgekeurd of ziek?

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 12:27

Afbeelding

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 12:27

klomp schreef:
nee ik denk niet dat ze dat bedoelt, maar ik persoonlijk vind ook dat op het duitse plaatje de amazone het paard tegenhoud/ trekt. ook zie ik dat de achterhand lager is bij het franse plaatje als bij het duitse plaatje. ok het is een momentopname dus kan niet zien hoe bewegingen verder zijn.

ik vind het Duitse plaatje ook niet mooi, netzomin als het Franse. De foto van SP is wel mooi.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 12:28

Amadeo schreef:
Hoe kunnen jullie aan de hand van een plaatje bepalen hoe een paard loopt en of hij zich vastzet, of de kaak blokkeert oid?!?!?!
deze bewering kan 2 kanten uit he Knipoog

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 12:29

Lusitana schreef:
Mag ik even tussendoor iets vragen ?Moeten jullie niet werken, of naar school? Het verbaasd me altijd dat er overdag zoveel mensen bokken, jullie zijn toch niet allemaal afgekeurd of ziek?
wat heeft dit met de discussie te maken? Verward

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 12:29

Lielle schreef:
ik vind het Duitse plaatje ook niet mooi, netzomin als het Franse. De foto van SP is wel mooi.

ik heb ook wel mooiere plaatjes gezien, maar het ging even over een voorbeeld dus daar til ik niet te zwaar aan. de foto van Sp vind ik idd ook een mooie goede foto en het neusje komt er goed uit..

ps; even off-topic ik heb even pauze dus vandaar dat ik achter de pc mijn tijd verdrijf
Laatst bijgewerkt door klomp op 25-11-04 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt