Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
SuperPepeijn schreef:ik dacht eigenlijk dat antoine op tamelijk hoog niveau gereden had, maar dat even terzijde.
Lovely schreef:dat lijkt me dan een heel duidelijk geval hier.Een hertenhals is een hals waarbij de bovenhalsbespiering niet ontwikkeld is. Bij sommige paarden is dat te wijten aan de bouw en bij andere paarden is dat te wijten aan de africhting. Een onderhals is 1 ding, maar bij een hertenhals staat de hals er echt omgekeerd op en lijkt in rust hol aan de bovenkant.
Lusitana schreef:Als jullie nu eens een lineaal leggen van schoft naar kruis, kun je zien dat het rechterpaard weleenswaar een holle rug heeft, maar de achterhand een stuk lager is dan de voorhand, waar het bij het andere paard alleen zo lijkt.
Maar jullie zien liever een paard de achtervoeten niet van de grond halen...
Citaat:Kijk daarom zien we haast geen paarden op hoger niveau zo rijden, omdat de jury blijkbaar ook voorkeur heeft voor het verkeerde plaatje. En het heeft niks met mijn persoonlijke voorkeur te maken. Maar okee, als jullie dan zo stug je paard van voren willen remmen zodat je er in moet prikken om ze voorwaarts te houden, wie ben ik dan om jullie tegen te houden?
Al eens gekeken of je mij ergens met sporen hebt gezien? Er staan bosjes foto's van mij (van mij wel ja
) hier op bokt. Citaat:Gelukkig zit ik hier en niet daar. Een beetje vreemd om een topic over de natuurlijke schoonheid van het paard erbij te halen. Het gaat hier even waarom is men gifixeerd op een bepaalde hoofdhouding? Ik kom geen fluit dichter bij het antwoord en ik snap het ook niet. Nu gaan jullie een perfect voorbeeld van gratie afkraken omdat jullie liever een in de krul getrokken paard zien. Nou ja, dat is dan ook het antwoord, hè, jullie zien liever een in de krul getrokken paard, daarom maar doen.
Citaat:Terwijl het in strijd is met de regels. En ja de jury verdient ook een herhalingscursus. Het rechterpaard voldoet aan de eisen, het gaat er niet om wat jullie vinden van het paard. Al jullie opmerkingen om het rechterpaard af te kraken kan ik weerleggen, maar dat ga ik niet doen, want als jullie het zelf niet zien, is er al geen hoop meer. o help, dat is natuurlijk "een toontje"
Lusitana schreef:. Nu gaan jullie een perfect voorbeeld van gratie afkraken omdat jullie liever een in de krul getrokken paard zien. Nou ja, dat is dan ook het antwoord, hè, jullie zien liever een in de krul getrokken paard, daarom maar doen. Terwijl het in strijd is met de regels.
klomp schreef:nee ik denk niet dat ze dat bedoelt, maar ik persoonlijk vind ook dat op het duitse plaatje de amazone het paard tegenhoud/ trekt. ook zie ik dat de achterhand lager is bij het franse plaatje als bij het duitse plaatje. ok het is een momentopname dus kan niet zien hoe bewegingen verder zijn.
Lielle schreef:ik vind het Duitse plaatje ook niet mooi, netzomin als het Franse. De foto van SP is wel mooi.