Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Macchiato schreef:Ik heb eens een keer een proefles bij een manege hier in de buurt van Arnhem gereden. Ging sowieso al niet heel fantastisch want ik had al heel lang niet meer gereden en mijn paard genaamd Tornado was niet van plan zijn naam na te leven dus erg vlot gingen we ook al niet. Maar toen de instructrice mijn paard ging vergelijken met een badkuip ben ik helemaal afgehaakt...... serious... een badkuip? Weet je zeker dat hij niet meer weg heeft van een wc-bril? Als we toch in de sanitaire termen gaan praten...
antje_vip schreef:Over zwepen gesproken... Mijn kinder-rijzweepje is daadwerkelijk krom gaan staan, ik weet niet of dit door het slaan komt of de manier waarop ik ermee omging.. Ook is een keer iemands zweep afgebroken, die het paard 'flink moest aanpakken'
FjeLOVER schreef:Soms kan he niet anders!?
Dat slaat nergens op.
Een vlieg voelen ze al dus een zweep ook.
Daar hoef je heus niet een hele harde klap mee te geven.
Het kan altijd anders.
Maar ieder zijn eigen manier,
Al zijn ze soms helaas niet goed
Nightingale schreef:Wat ik zelf altijd heel lastig vind is de 'waarom' vraag. 'Waarom laat je hem er nou vandoor schieten? Waarom sneed je nou die hoek af?' Ik snap dat de bedoeling goed is, maar ik word er behoorlijk onzeker van. Ik wéét dat het anders moet, ik weet alleen niet hoe. Op zo'n moment heb ik dan liever een praktische aanwijzing dan een vraag die ik toch niet kan beantwoorden - wat overigens ook helemaal niet verwacht wordt.
_Natasja_ schreef:Nightingale schreef:Wat ik zelf altijd heel lastig vind is de 'waarom' vraag. 'Waarom laat je hem er nou vandoor schieten? Waarom sneed je nou die hoek af?' Ik snap dat de bedoeling goed is, maar ik word er behoorlijk onzeker van. Ik wéét dat het anders moet, ik weet alleen niet hoe. Op zo'n moment heb ik dan liever een praktische aanwijzing dan een vraag die ik toch niet kan beantwoorden - wat overigens ook helemaal niet verwacht wordt.
Stel jij die vraag dan ook aan je instructie?
Want anders kan je instructie je er ook niet mee verder helpen.
De vraag waarom is namelijk imo heel logisch.