Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sassol schreef:tteettt schreef:wat heeft ze dan tot nu toe gedaan?
Heel veel grondwerk. Het paard ontspannen krijgen met opstappen en een beetje rondgestapt. Ze heeft dus nog niet echt gereden in de bak om dit probleem aan te pakken.
Ze was begonnen met One-Rein-Stop, maar nog lang niet bevestigd. Ze had de rem in stap geoefend, maar nog niet in draf of galop.
Ze is dus met heel veel probleemgedrag bezig geweest, maar niet zozeer het onophoudelijk rennen onder het zadel.
Sassol schreef:TS is in de basis van de basis van de basis begonnen: het werk op de grond.
Daarna de basis van de basis: opzadelen/opstappen.
En ze is nu pas net begonnen met de basis: tempocontrole in stap. (Daarna volgt pas tempocontrole in hogere gangen)
Maar wat klopt er dan niet aan mijn conclusie als ik zeg dat TS haar methode tot nu toe ook niet werkt?
Ze was al wel begonnen met de One-Rein-Stop, wat een reflex is die je aanleert. (Een reflex aanleren duurt lang, dus dat heb je niet 1-2-3 voor elkaar) Doordat het een reflex is, is er geen kwestie van: wil het paard stoppen.
Dus ja, er is een begin gemaakt voor een oplsosing voor dit probleem.
Maar wat klopt er dan niet aan mijn conclusie als ik zeg dat TS haar methode tot nu toe ook niet werkt?
(Overigens TS, als ik iets verkeerd zeg verbeter me dan)