Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

knollentuin schreef:@amanda, ja maar dat is wel waar het om draait, anders gaan nadenken over de manier waarop je rijdt, meer signalen van je paard opmerken en daarnaar handelen, en ook idd naar jezelf kijken hoe doe ik het, hoe kom ik aan..kan dat anders ?
Die minder voor het paard op maat gemaakt zijn dan voor de ruiter?
Heb ik er ook 1 van gehad. Kon ook terug. Op maat gemaakte zadels zijn minder op maat dan je denkt. Een goede zadelpasser, die is pas is goud waard. Maar dat terzijde. Ik vind het wel goed dat mensen zich daar meer mee bezig houden. Ook af en toe de tandarts laten komen. Dat scheelt toch een hoop ellende voor het paard. En dan vervolgens goede instructie (want ook dat is ook nog niet eenvoudig te vinden). knollentuin schreef:ja maar ook de rechtricht goeroes en de hoe ga je om met je paard stromingen , de zitstoel clinics de grondwerk richtingen... er is zoveel meer commerciele markt dan vroegah..
Heb je foto's oid waarop je vooruitgang met rijden of de bespiering van je paardje te zien is? Dat lijkt me wel heel interessant namelijk!
Hoi, ik meld me ook weer.
)