Maar zo was het dus niet bedoeld. Zijn we het gelukkig nog allemaal met elkaar eens
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maar zo was het dus niet bedoeld. Zijn we het gelukkig nog allemaal met elkaar eens
Ik denk dat als je een paar pagina's leest, dat je je wel een aardig beeld kunt vormen van hoe je het aanpakt
. Ik wil dat mijn verzorgpaard de achterhand er beter onder krijgt en rugspieren kweekt, dit wil ik o.a. bereiken door haar aan de teugel te laten lopen, dit lukt me, alleen gaat haar tempo enorm achteruit als ze netjes loopt. Als ik dan via stemgebruik of been haar aan spoor, vliegt dat hoofd weer omhoog. Hoe kan ik dit oplossen? Sorry als deze vraag al is gesteld, geen zin om alle bladzijdes terug te lezen
. 

leuk dat je je vooruitgang komt laten zien. Lekker trots vooruit blijven kijken hoor, ook al is ze natuurlijk hartstikke knap!
dan kun je netjes je hak uitgedrukt houden.
heb je foto's of een filmpje ofzo? Misschien dat dat ons helpt te beoordelen waar je dan juist wel aan kunt werken
.
Ik moest even mijn ergernis van me afschrijven.
want je hebt ze op een nette plek. Kan me voorstellen dat het lastig is als je instructie dan dat soort dingen zegt. Denk dat je gewoon lekker zo door moet gaan als dat je nu doet. Ik heb ook een instructrice (heb er twee) waarbij sommige aanwijzingen van haar bij mij het ene oor in en het andere oor uit gaan
"Twee kneepjes links, een kneepje rechts!" Dan denk ik ook van laat maar kletsen ik doe het gewoon lekker zoals het voor mij goed voelt
en dat werkt ook prima. Ladyson schreef:Een fijne foto om te zien!
Edit: ik heb een vraag!
In de openingspost staat de vragende teugelhulp uitgelegd als dat je je pols naar binnendraait. Ik heb gemerkt dat ik mijn "vuist" rechtop houdt, en als ik dan vraag, mijn pols naar beneden knik. Ik breng mijn pink dus richting mijn onderarm. Ik knik naar beneden omdat ik mijn paard graag lager wil laten lopen.
Is dit een verkeerde manier van de vragende teugelhulp, of kan deze manier ook, of is dit sowieso geen vragende teugelhulp?
Jannaa schreef:Ik heb alleen standfoto's (zie mijn profiel) en uitstapfoto's. De duidelijkste foto eventueel van mijn houding is deze, was hier net klaar met uitstappen en we gingen net de bak uit: http://tinypic.com/r/jip2dw/6
Maar ik denk dat je daar niet veel aan hebt.
Ik had vandaag mijn verzorgpaard voor de les wat langer ingereden, hij doet er altijd een half uurtje ongeveer over om lekker ontspannen te lopen. Tijdens de les liep hij echt super, de meeste stukjes ook aan de teugel (zonder gepluk aan de teugels).
Het punt is alleen dat ik vind dat mijn instructrice onjuiste dingen zegt over het aan de teugel lopen, en dat ze verwacht dat het paard na enkele rondjes instappen al mooi met z'n hoofd kan lopen.Ik moest even mijn ergernis van me afschrijven.