SabM schreef:Hmmm wat doe ik met mijn handen als er geen teugels zijn??
Knoop een beugelriem om paardlief. Kan je die vasthouden. Je kan ook je handen in je zij zetten. helpt je gelijk om te voelen of jij je rug wel loslaat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Yamcha schreef:SabM schreef:Hmmm wat doe ik met mijn handen als er geen teugels zijn??
Knoop een beugelriem om paardlief. Kan je die vasthouden. Je kan ook je handen in je zij zetten. helpt je gelijk om te voelen of jij je rug wel loslaat
EmptyWords schreef:sabm, je kunt ook een les van japeloup of knollentuin proberen voor erbij? je kunt toch ook lessen bij 2 personen.. iemand die echt bezig is met rijden met je lichaam, en iemand die je helpt met het technische... het hoeft elkaar neit te snijden.
svdijk86 schreef:Hoi SabM, welkom.
Ik merk zelf dat mijn ademhaling niet goed is soms als ik ga doorzitten. Omdat ik controle
wil houden over het stil zitten ga ik mn liezen aanspannen (en ook deels mn adem inhouden)
waardoor ik al snel moe wordt.
Wat mij helpt is in 3 tellen ademteug in, even rust een paar tellen en dan weer rustig via de neus uit
waar ik even lang over doe als inademen.
En het belangrijkste... door je NEUS ademhalen(ik rijd graag zonder dat ik het doorheb met mn mond
iets open om lucht te happen) als je door je neus ademhaalt gebruik je meestal je buik ook beter!
Als ik ontspan en mijn ademhaling goed is met lichtrijden ga ik weer doorzitten, en paardlief blijft dan ook
lekker ontspannen!
(bedankt voor de tips trouwens dames, ga er mee aan de gang!)
SabM schreef:svdijk86 schreef:Hoi SabM, welkom.
Ik merk zelf dat mijn ademhaling niet goed is soms als ik ga doorzitten. Omdat ik controle
wil houden over het stil zitten ga ik mn liezen aanspannen (en ook deels mn adem inhouden)
waardoor ik al snel moe wordt.
Wat mij helpt is in 3 tellen ademteug in, even rust een paar tellen en dan weer rustig via de neus uit
waar ik even lang over doe als inademen.
En het belangrijkste... door je NEUS ademhalen(ik rijd graag zonder dat ik het doorheb met mn mond
iets open om lucht te happen) als je door je neus ademhaalt gebruik je meestal je buik ook beter!
Als ik ontspan en mijn ademhaling goed is met lichtrijden ga ik weer doorzitten, en paardlief blijft dan ook
lekker ontspannen!
(bedankt voor de tips trouwens dames, ga er mee aan de gang!)
![]()
ja ja dat heb ik ook. Ik wil ontspannen en stil zitten. Met als gevolg dat ik me adem in hou. Als ik dat besef adem ik weer en ga ik soms liedje zingen, maar ja dan gaan mijn armen en benen een eigen leven leiden en zit ik al stuiterend op paard