Ik ben vandaag weer buiten weesten rijden, het ging goed.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SuperLiesje schreef:Wat is iedereen weer ontzettend goed bezigEn het is helemaal niet vreemd dat het af en toe even iets minder gaat
Als je dan maar realistisch tegen jezelf blijft zodat je niet helemaal terugvalt!
Beterschap met de zieke moeders dames!!
Ik ben woensdag weer naar paard geweest.. Wou er eigenlijk graag op maar nadat ze er een paar keer vandoor was geschoten aan de longeerlijn omdat ze gepest werd door dazen heb ik me toch maar bedachtVolgende keer beter! Wat wel heel grappig was dat ik toen ik haar stond te poetsen haar ineens helemaal niet meer zo groot vond lijken, terwijl ik haar in het begin enorm vond
Langzaam komen we er wel
Dan nog even wat anders, misschien hebben jullie tips. Als ik paard longeer neemt ze eigenlijk altijd, op beide handen het liefst stelling naar buiten aan, en ik weet niet zo goed hoe ik dit het beste op kan lossen
blue_sky schreef:Ik vind longeren eigenlijk altijd enger dan erop zitten. Als je ernaast staat heb je toch minder controle. Bovendien gaan ze dan toch eerder gek doen. Ze voelen zich vrijer.
Nu ga ik gauw vertrekken. Ik heb les bij mijn instructrice. We gaan oefenen tussen de bordjes. Zaterdag heb ik voor het eerst buitenwedstrijd. En het wordt slecht weer zeggen ze met harde windstoten. Ik heb nu al buikpijn van de zenuwen. Waarom wil ik dit toch zo graag?
RM94 schreef:Heb je een longeersingel met ringen ???? je doet de longeerlijn door de bitring (binnenkant) en maakt hem vast aan een ring op de singel op die manier kan je hem door mee druk op de longeerlijn te zetten op momenten een beetje meer stellen en hij kan in ieder geval niet naar buiten stellen. Bij gebrek aan een longeersingel kan je je zadel opdoen en de longeerlijn aan de singel bevestigen (eromheen en aan zichzelf vasthaken)
hoop dat het duidelijk genoeg uitgelegd is anders maak ik morgen een foto voor je
SuperLiesje schreef:RM94 schreef:Heb je een longeersingel met ringen ???? je doet de longeerlijn door de bitring (binnenkant) en maakt hem vast aan een ring op de singel op die manier kan je hem door mee druk op de longeerlijn te zetten op momenten een beetje meer stellen en hij kan in ieder geval niet naar buiten stellen. Bij gebrek aan een longeersingel kan je je zadel opdoen en de longeerlijn aan de singel bevestigen (eromheen en aan zichzelf vasthaken)
hoop dat het duidelijk genoeg uitgelegd is anders maak ik morgen een foto voor je
Ik denk dat ik het snap, maar met een foto is het nog duidelijker denk ikIk heb overigens geen longeersingel, maar wel een ring aan het zadel waar ik de longeerlijn aan kan klikken denk ik