Angstige ruiter

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

Re: Angstige ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 20:49

Balen line18, probeer in die situaties echt goed op je ademhaling te letten, dat werkt echt merk ik. :)

Ik ben vandaag weer buiten weesten rijden, het ging goed. :D Voel me een stuk zelfverzekerder nu op het paard. :D

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 10:51

hallo dacht ik laat jullie even de horsies zien :)

de paniekkip Royal Majestic (of Mac) mijn eigen liefie
Afbeelding

en de nieuwe merrie Tia Maria (of merrie) van lesklantje met veel werk voor mij (leuk)
beetje vies net gekomen meteen rollen en 10 maanden niets gedaan ;)
Afbeelding

gisteren heb ik haar lekker gewassen na het werk en ze was al helemaal niet meer zenuwachtig op de wasplaats. Hopelijk is ze net zo relaxed met rijden hihi :+

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 11:23

Leuke paarden RM94.
Ik denk zomaar dat jouw lesklantje heel veel plezier gaat krijgen van de merrie :D

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 11:24

Dat hoop ik Elan en ik hoop stiekem ik ook :) Mijn Mac wordt in Juli al weer 17 (merk je niets van hahahah) dus ik hoop dat ik de merrie mag laten dekken met Johnson.

line18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 17:12

ik ben vandaag weer op maxi gestapt.
heb ook weer de galop even geprobeert.
dit ging niet helemaal goed.
heb haar na 3 passen er weer uit gehaald dit omdat de bak eigenlijk te zwaar was om haar goed in te laten galoperen
hierna nog even buiten uitgestapt.
dit ging heel goed vandaag.
ook zijn we een mega enge vrachtwagen tegen gekomen en dat vond ze ook eng.
maar ze bleef bij me ging allen opzei.
later nog even bij de chaffeur staan praten en vond ze hem steeds leuker worden.
dus ben ape trops op me zelf en me meisje

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 17:23

Goed dat je gestopt ben in de zware bak, want als het niet gaat, kan je beter wat anders doen.
Super zoals jij en je paard buiten gingen. Zo zie je maar, ook jij komt er wel :D

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 09:34

Super line18 dat is een goede ervaring voor je paardje geweest

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 10:50

Wat is iedereen weer ontzettend goed bezig :) En het is helemaal niet vreemd dat het af en toe even iets minder gaat :) Als je dan maar realistisch tegen jezelf blijft zodat je niet helemaal terugvalt!

Beterschap met de zieke moeders dames!!

Ik ben woensdag weer naar paard geweest.. Wou er eigenlijk graag op maar nadat ze er een paar keer vandoor was geschoten aan de longeerlijn omdat ze gepest werd door dazen heb ik me toch maar bedacht :) Volgende keer beter! Wat wel heel grappig was dat ik toen ik haar stond te poetsen haar ineens helemaal niet meer zo groot vond lijken, terwijl ik haar in het begin enorm vond :P Langzaam komen we er wel :)

Dan nog even wat anders, misschien hebben jullie tips. Als ik paard longeer neemt ze eigenlijk altijd, op beide handen het liefst stelling naar buiten aan, en ik weet niet zo goed hoe ik dit het beste op kan lossen :)

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 11:46

Ik vind longeren eigenlijk altijd enger dan erop zitten. Als je ernaast staat heb je toch minder controle. Bovendien gaan ze dan toch eerder gek doen. Ze voelen zich vrijer.

Nu ga ik gauw vertrekken. Ik heb les bij mijn instructrice. We gaan oefenen tussen de bordjes. Zaterdag heb ik voor het eerst buitenwedstrijd. En het wordt slecht weer zeggen ze met harde windstoten. Ik heb nu al buikpijn van de zenuwen. Waarom wil ik dit toch zo graag?

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 15:31

SuperLiesje schreef:
Wat is iedereen weer ontzettend goed bezig :) En het is helemaal niet vreemd dat het af en toe even iets minder gaat :) Als je dan maar realistisch tegen jezelf blijft zodat je niet helemaal terugvalt!

Beterschap met de zieke moeders dames!!

Ik ben woensdag weer naar paard geweest.. Wou er eigenlijk graag op maar nadat ze er een paar keer vandoor was geschoten aan de longeerlijn omdat ze gepest werd door dazen heb ik me toch maar bedacht :) Volgende keer beter! Wat wel heel grappig was dat ik toen ik haar stond te poetsen haar ineens helemaal niet meer zo groot vond lijken, terwijl ik haar in het begin enorm vond :P Langzaam komen we er wel :)

Dan nog even wat anders, misschien hebben jullie tips. Als ik paard longeer neemt ze eigenlijk altijd, op beide handen het liefst stelling naar buiten aan, en ik weet niet zo goed hoe ik dit het beste op kan lossen :)

Heb je een longeersingel met ringen ???? je doet de longeerlijn door de bitring (binnenkant) en maakt hem vast aan een ring op de singel op die manier kan je hem door mee druk op de longeerlijn te zetten op momenten een beetje meer stellen en hij kan in ieder geval niet naar buiten stellen. Bij gebrek aan een longeersingel kan je je zadel opdoen en de longeerlijn aan de singel bevestigen (eromheen en aan zichzelf vasthaken)

hoop dat het duidelijk genoeg uitgelegd is anders maak ik morgen een foto voor je :)

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 15:33

blue_sky schreef:
Ik vind longeren eigenlijk altijd enger dan erop zitten. Als je ernaast staat heb je toch minder controle. Bovendien gaan ze dan toch eerder gek doen. Ze voelen zich vrijer.

Nu ga ik gauw vertrekken. Ik heb les bij mijn instructrice. We gaan oefenen tussen de bordjes. Zaterdag heb ik voor het eerst buitenwedstrijd. En het wordt slecht weer zeggen ze met harde windstoten. Ik heb nu al buikpijn van de zenuwen. Waarom wil ik dit toch zo graag?

Tipje als je op de grond de "baas" bent ben je dat erop ook. Probeer maar eens simpele oefeningen als lopen en halt lopen en halt, halt achterwaarts voorwaart halt achterwaarts voorwaarts. Het heeft heel simpel te maken met gehoorzamen aan jou

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 16:21

RM94 schreef:
Heb je een longeersingel met ringen ???? je doet de longeerlijn door de bitring (binnenkant) en maakt hem vast aan een ring op de singel op die manier kan je hem door mee druk op de longeerlijn te zetten op momenten een beetje meer stellen en hij kan in ieder geval niet naar buiten stellen. Bij gebrek aan een longeersingel kan je je zadel opdoen en de longeerlijn aan de singel bevestigen (eromheen en aan zichzelf vasthaken)

hoop dat het duidelijk genoeg uitgelegd is anders maak ik morgen een foto voor je :)

Ik denk dat ik het snap, maar met een foto is het nog duidelijker denk ik :) Ik heb overigens geen longeersingel, maar wel een ring aan het zadel waar ik de longeerlijn aan kan klikken denk ik :)

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 16:26

SuperLiesje schreef:
RM94 schreef:

Ik denk dat ik het snap, maar met een foto is het nog duidelijker denk ik :) Ik heb overigens geen longeersingel, maar wel een ring aan het zadel waar ik de longeerlijn aan kan klikken denk ik :)

OK ik moet nog naar mijn paard maar heb mijn camera niet bij ik zal morgen een camera meenemen en een foto voor je maken :) ppfff heb mijn facebook en hyves al afgestruind maar geen foto van longeren erop ..... morgen dus :)

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 18:15

RM94 ik snap wel wat je bedoelt. En dat heb ik nu gelukkig ook prima voor elkaar. Bij elk ander stormt hij z'n stal in maar met mij gelukkig niet meer. Nadat we in het begin grote problemen met trailerladen hadden loopt hij er nu zo op etc. Maar als hij heel fris is en op afstand aan de longeerlijn loopt wil hij wel eens even gek doen en dan voelt het alsof je minder controle hebt.

Vandaag op vreemd terrein buiten les gehad. Hij draaide zich vliegensvlug om voor een enge hindernis met rinkelende gongen (wind), ik verloor m'n beugel maar bleef gelukkig wel zitten. Ik kon ook voorkomen dat hij ging rennen. En tot verrassing van mijn instructrice werd ik niet bang maar duwde ik hem er gewoon schouderbinnenwaarts langs en naartoe. Hij heeft het daarna nog diverse keren geprobeerd maar het is niet meer gelukt. Weer wat geleerd. Heb daarna zelfs nog fijn mijn proefjes kunnen oefenen.

Morgen wedstrijd maar het schijnt heel slecht weer te worden. Hoop dat ik ook nog durf als het heel hard waait en overal spandoeken hangen.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 19:11

RM94: Prima hoor :) Het is toch pokkeweer voorlopig dus ik heb alle tijd (kan nu alleen nog maar buiten in het land rijden/werken)

Blue_Sky: Super!! :D Wees maar heel trots op jezelf :D

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 19:22

Afbeelding

Dit is sinds mei mijn verzorgpaard, zo ziet ze er eigenlijk helemaal niet zo eng uit :P

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 20:25

Zo groot is ze toch niet? Of lijkt dat maar zo. :+

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 20:31

Dit is de mijne:

Afbeelding
Afbeelding

Sunnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 21:29

@elanII jaaa ik heb nu mn paardje wel gevonden waar ik ontzettend blij mee ben! :D

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 21:39

Mooie paardjes meiden...
@SuperLiesje: je paard ziet er inderdaad uit als heel lief...
@SomeBitch: ook heel leuk.
@Sunnygirl: vertel... en een foto ook natuurlijk he.

Edit: foto gevonden in ander topic :D

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 21:50

dames mooie paardjes :)

Blue sky super zeg. Morgen aan je les van vandaag denken je kan het geloof in jezelf

Sunnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 23:03

Ik heb een heeeeele leuke tinker gevonden van 2 ik ben er helemaal verliefd op geworden hahaha.
Ik heb hier bewust voor gekozen zodat we echt een band kunnen opbouwen en dat hij helemaal naar mijn hand word gezet
hier twee fotooootjes;
Afbeelding
Afbeelding
lekkerding is het he, met zn twee witte sokkies <3

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 00:49

Leuk Sunnygirl. Bijna helemaal zwart, zo staat er bij mij op stal ook eentje, ook nog heel jong en nog minder wit dan die van jou.

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 08:39

Bedankt voor de tips die jullie nog hadden geven!

pff de haflinger die verzorg en bijrijd, heeft me gister even uitgetest..
Hij was zo braaf de eerste tijd! Ik dacht het gaat echt goed en het vetrouwen kwam steeds meer. Maar toen teste hij me uit.
Ik wil rechtdoor, hij wil links en gaat stoppen en wil alleen maar omdraaien. Toen ben ik eraf gestapt en een stukje wezen lopen met hem en daarna stapte ik weer op en toen stopte hij weer en wou hij alleen maar omdraaien.. :\ Ik vond niet leuk en werd een beetje angstig daardoor. Ben toen een stuk wezen lopen en daarna hem flink laten draven en galloperen en toen dezelfde weg heen, terug genomen en toen liep ie wel door. Ik heb dit tegen de eigenaresse gezegd en die zei al dat hij dat in het begin ook tegen haar deed maar dat ik hem dan gewoon een tik moet geven en echt boos moet worden.. Ben gauw bang dat hij er dan vandoor schiet, ook al weet ik wel dat hij liever lui is dan moe maar tog het blijven vluchtdieren..

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 08:42

Leuke Tinker Sunnygirl. :D