pri_lady schreef:Och, dat filmpje, arm paard.
Ik durf al jaren niet meer te springen maar op het paard van het filmpje zou ik wel een keer mee willen liften, zelfs in dat (voor mij) hoge parcours. Wat een paard zeg!
Ik wil je niet opjutten Marcel maar ik zit toch met smart te wachten op de foto's, tekeningen en afstanden.
Onze haf is geen springer, doet alle benen afzonderlijk in en uitstrekken (best knap), komt altijd op één been neer. Laat wél de hindernissen heel en is op zijn manier ook enthousiast. De sloot springt hij niet, daar dendert hij met opgeheven hoofd héél vrolijk doorheen zodat zelfs de mensen op de achterste tribune (bij wijze van) drijfnat zijn! Krijg je al beeld???
Mijn kinderen vinden een sprongetje wel leuk, nu gebeurt het niet vaak omdat ze dit niet zonder begeleiding mogen én omdat ik voor parcourbouwer mag spelen. Dat sjouwen vind ik niet erg maar de afstanden inbouwen wel..................dus kom maar op met de theorie, foto's en afstanden.
We zijn 10 pagina's verder, door het lezen van de berichten hier en door het filmpje op pag 16. toch wat vertrouwen gekregen om wekelijks 2x te gaan oefenen zodat de haf wat handiger gaat worden. Want dat is wat ik lees, uren maken met steeds dezelfde oefeningen. Met als uitgangspunt dat mijn meiden (13 en 11) in mei/juni een (onderlinge) caprilleproef kunnen rijden. Jaja, weet het, we zijn mega amateurs maar je moet ergens beginnen.
Door dit topic ben ik mij nog meer bewust geworden dat ik mijn angst teveel projecteer op mijn meiden. In mijn tienerjaren is door mijn fout op de hindernis, mijn (spring)paard ter plekke afgemaakt. Daarna heb ik nooit meer echt gesprongen. Eén ding hebben dat paard en de haf gemeen, ze doen wat jíj wilt, al zet je ze in een brandende stal (bij wijze van). Ben dus bang dat de haf ook in het springen niet zelf zijn grens dmv bv weigering zal aangeven. Wil graag hem en mijn meiden heel houden.
Daarom wil ik toch dmv dit topic tot grote vreugde van mijn meiden toegeven aan hun grote wens, voor mij een mega-stap, ik ben nu al in tranen en we hebben nog geen balk gezien.
Tenslotte een vraag: drafbalken uitzetten doe ik op gevoel, galopbalken las ik ergens zet je uit op 2.90 m excl 10 cm balk, in- uitje ook vanaf die afstand. Dit is paardenmaat, neem ik aan. De haf is wel 1.54 maar heeft in de bak een pony galopsprong. Voor de pony's wat kleiner? Iemand hier ervaring mee?