paard met bit of zonder beter lopen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: paard met bit of zonder beter lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 17:56

foto 1 gespannen houding van mij, foto 2 ontspannendere houding van mij, foto 2 min p;untje de hakken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 17:57

Op de bovenste foto zit je op je kont, zoals het hoort, op de onderste zit je op iets waar je niet op hoort te zitten, verder is je bekken op de onderste de verkeerde kant op gekanteld en is je beenhouding nou niet echt om over naar huus te schrieven. Je basis was goed, jammer dat het zo is verslechterd, in feite ben je terug bij af en ik snap werkelijk waar niet waar dat door komt. Het heeft niet alleen met het zadel te maken want als je met een boomzadel netjes kunt zitten kun je dat ook boomloos of zelfs zadelloos, ik denk dat er veel meer speelt.
Verder vind ik je hele houding op foto 1 gewoon netjes en ontspannen om naar te kijken, van foto 2 krijg k het idee dat er een bange ruiter op het paard zit. Je wilt het zelf niet zien, maar de achteruitgang is echt wel iets om je zorgen over te maken, meid.
Foto 1 toont in het hele geheel meer ontspanning dan foto 2, zowel van paard als ruiter.

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 17:58

Vraag me af waarom je dingen aan het paardje vraagt, terwijl het duidelijk hoe dan ook is, dat het niet echt naar zijn zin heeft. In alle foto's die ik zie, zie ik een fjord die sloom loopt, en absloluut niet de uitstraling heeft dat het plezier heeft in wat ie doet. ga lekker met hem boscrossen.. ga hem voor een kar zetten.. denk dat hij dan meer voorwaarts te porren is dan nu.

Je kunt krampachtig proberen er iets uit te halen wat er ws niet inzit, en nooit zal komen. en niet vanwege omdat het een fjord is, maar ik zie een diertje wat er gewoon simpel weg geen zin in heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 17:59

bang? hahahahahahaha ik rijd dr ook zonder tuig dus bang benk zeker niet
ik vind mijn houding op foto 1 toch echt stijver dan op foto 2 veel ontspannender

en een ghouding kan dus weld egelijk aan een aders doort zadel liggen hoor :P toen ik voor t eerst boomloos ging zittenw as t helemaal erg :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:00

Jesser schreef:
Vraag me af waarom je dingen aan het paardje vraagt, terwijl het duidelijk hoe dan ook is, dat het niet echt naar zijn zin heeft. In alle foto's die ik zie, zie ik een fjord die sloom loopt, en absloluut niet de uitstraling heeft dat het plezier heeft in wat ie doet. ga lekker met hem boscrossen.. ga hem voor een kar zetten.. denk dat hij dan meer voorwaarts te porren is dan nu.

Je kunt krampachtig proberen er iets uit te halen wat er ws niet inzit, en nooit zal komen. en niet vanwege omdat het een fjord is, maar ik zie een diertje wat er gewoon simpel weg geen zin in heeft.

en laat ik nou net in fotot topics die ik heb geplaatst van iedereen horen dat t zo duidelijk is dat ook t paard er pleizer in heeft :P

Sherlock1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:02

Cinnepin schreef:
kellieeh ik weet nietw at je wijs loopt te banketstaaf maar weet je nog dat je dr niet eens aan t sturen kreeg en ze alleen ricting mij liep en je daardoor steeds door de schijnbewegingen er bijna afdonderde? nou wat kan jij dan weten dat ze lekker liep zeg, je rkeegt dr amper aan t lopen!

overdrijven is ook een vak apart cindy.
Ja ze loopt dwars door je heen. in het begin ( toen bij edwin) was dat veeel en veeel minder.
vind je het gek als bonito ineens in galop 90 graden draait. ja een normaal mens blijft niet altijd zitten hoor.
Ze heeft een eigen wil in de afgelopen tijd opgebouwt waar je niet zo snel doorheen komt.
want ook bij jou liep ze dwars door je heen toen ik er nog kwam.
en het enigste waar ze echt plezier in had. was keihard rennen !
Zodra je dresuur met dr wou rijden dan had ze er geen zin meer in in de draf en stap dan. ( galop wou ze wel lekker voorwaarts)

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:04

Sorrie, kunnen ze allemaal op hun kop staan, ik zie een paardje wat ontzettend flegmatisch overkomt op die foto's, die weinig zin erin heeft. Die niet een uitraling heeft... joepie.. en de ene foto zal iets meer ontspannen zijn, maar allemaal loopt ie ontzettend sloom en als met tegenzin..

je kunt zoveel antwoorden geven als je wilt.. wellicht wil je niet horen wat je ws al wel weet...diep in je hart.

ik gun je heel veel plezier met je paard, gun je paard ook zijn plezier, je kunt samen alleen maar verder komen als er een samenwerking is.. Die zie ik absoluut niet.

Maar jij het jouwe, wat je wilt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:05

Kellieeh schreef:
Anoniem schreef:
kellieeh ik weet nietw at je wijs loopt te banketstaaf maar weet je nog dat je dr niet eens aan t sturen kreeg en ze alleen ricting mij liep en je daardoor steeds door de schijnbewegingen er bijna afdonderde? nou wat kan jij dan weten dat ze lekker liep zeg, je rkeegt dr amper aan t lopen!

overdrijven is ook een vak apart cindy.
Ja ze loopt dwars door je heen. in het begin ( toen bij edwin) was dat veeel en veeel minder.
vind je het gek als bonito ineens in galop 90 graden draait. ja een normaal mens blijft niet altijd zitten hoor.
Ze heeft een eigen wil in de afgelopen tijd opgebouwt waar je niet zo snel doorheen komt.
want ook bij jou liep ze dwars door je heen toen ik er nog kwam.
en het enigste waar ze echt plezier in had. was keihard rennen !
Zodra je dresuur met dr wou rijden dan had ze er geen zin meer in in de draf en stap dan. ( galop wou ze wel lekker voorwaarts)

ga geen woorden verdraaien kellieeh je weet best hoe de vork in de steel zit!
En ze liep bij mij niet dwars door me heen dame, ik kreeg dr aan t lopen jij niet steeds als e in mijn buurt kwam hoppakee stond ze stil en draaide ze zich mijn richting op ELKE keer als je langs kwam!
En in de draf was ze altijd TE voorwaarts, ze liep over de eigen tempo heen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:06

Jesser schreef:
Sorrie, kunnen ze allemaal op hun kop staan, ik zie een paardje wat ontzettend flegmatisch overkomt op die foto's, die weinig zin erin heeft. Die niet een uitraling heeft... joepie.. en de ene foto zal iets meer ontspannen zijn, maar allemaal loopt ie ontzettend sloom en als met tegenzin..

je kunt zoveel antwoorden geven als je wilt.. wellicht wil je niet horen wat je ws al wel weet...diep in je hart.

ik gun je heel veel plezier met je paard, gun je paard ook zijn plezier, je kunt samen alleen maar verder komen als er een samenwerking is.. Die zie ik absoluut niet.

Maar jij het jouwe, wat je wilt..

ze is niet sloom jeetje he! hoe vaak moet ik dat nog zeggen????????????
maarja geloof wat je wilt joh ;)
Aangezien jij op haar rijd en ikl niet :P

Sherlock1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:06

mijn naam is kelly. geen dame. bedankt. en verder wil je toch niet luisteren naar iemands mening. dit was niet om JOU aan te vallen bij iemand anders had ik het net zo goed gezecht.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:07

Ik zie niet waar je vandaan haalt dat je er op foto 1 gespannen op zou zitten. Ik zie iemand die een prachtige houding heeft zitten, een houding waar ik stikjaloers op ben! En dat meen ik!

Op foto 2 zie ik iemand die inderdaad heel ontspannen zit, alsof je in een leunstoel zit in plaats van op een paard. Dat lijkt mij niet de bedoeling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:07

kellieeh je mag best een keer komen kijken hoor hoeveel pelzier ze erin heeft! En jezegt dat ik goed elessen moet nemen, kom eens kijken als ik les heb, je weet niet wat je ziet, dat is niet te vergelijken met lessen van een manege die jij kreeg ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:08

Hm, een paard wat zich abrupt omdraait als het aan het werk is, kent de basis niet goed. Een paard wat TE voorwaarts is, tja, zoals je zegt over dr tempo loopt, doet dat vaak omdat de balans zoek is als ze in tempo terug wordt genomen.
Cin, wat je nog zou kunnen doen is een poos lesnemen op een goed doorgereden leerpaard. Als ik alles op een rijtje zet, is je eigen Fjord ook nog eens zo groen als gras en zodra je zelf je basis beter voor elkaar hebt, zul je er zelf meer uit kunnen halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:08

mick75 schreef:
Ik zie niet waar je vandaan haalt dat je er op foto 1 gespannen op zou zitten. Ik zie iemand die een prachtige houding heeft zitten, een houding waar ik stikjaloers op ben! En dat meen ik!

Op foto 2 zie ik iemand die inderdaad heel ontspannen zit, alsof je in een leunstoel zit in plaats van op een paard. Dat lijkt mij niet de bedoeling.

op foto 1 zet ik mnschouders vast en mn rug, ik probeer hem TE recht te houden, kan je duidelijk zien ;)

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:09

Tja, als jij het alternatief leunstoel beter vind...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:10

Op foto 1 zit je supercorrect, op foto 2 zit je niet op je kont maar ergens op je bovenbenen en zit je voor het overige niet, maar hang je eerder...... je hangt passief in het zadel en vanuit die houding kun je een paard ook niet actief krijgen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-02-09 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:10

suleilitha schreef:
Hm, een paard wat zich abrupt omdraait als het aan het werk is, kent de basis niet goed. Een paard wat TE voorwaarts is, tja, zoals je zegt over dr tempo loopt, doet dat vaak omdat de balans zoek is als ze in tempo terug wordt genomen.
Cin, wat je nog zou kunnen doen is een poos lesnemen op een goed doorgereden leerpaard. Als ik alles op een rijtje zet, is je eigen Fjord ook nog eens zo groen als gras en zodra je zelf je basis beter voor elkaar hebt, zul je er zelf meer uit kunnen halen.

ik krijg goed les, en ik weet dat jij uit een opaar foto's kan halen dat t niet zo is maar ik ga over lessen niet meer indiscussie
je hebt van meedere mensen al kunnen lezen dat ze goed is!

Sherlock1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:11

je kan nu telkens zeggen over manege lessen maar iedereen begint ergens cindy.
jij kreeg ook niet ineens je paard in handen gedrukt zonder ooit paard gereden te hebben.
Ik heb in drenthe aardig wat lessen gehad van mensen die zelf kampioen waren.
maar daar gaat het niet om hoef mezelf niet te verdedigen en dan alsnog als ik alleen manege lessen heb gehad. dus?
Je hebt bonito ingereden zonder begeleiding verder..en nu komen daar de conseqenties van.
Je moet ze zelf maar ervaren maar dat doe je al. je kan hoog en laag springen dat bonito er wel zinin heeft en dit en dat. maar als je alleen een topic wilt met ooooh wat een leuk paard. zet dat er voortaan even bij dan alsjeblieft bespaart hier wat mensen een hoop werk om je proberen te helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:11

ik vind schouders vast zetten, je rug vast zetten geen corecte houding, daardoor gata je paard zich ook vastzetten ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:12

Kellieeh schreef:
jij kreeg ook niet ineens je paard in handen gedrukt zonder ooit paard gereden te hebben.
maar daar gaat het niet om hoef mezelf niet te verdedigen en dan alsnog als ik alleen manege lessen heb gehad. dus?
Je hebt bonito ingereden zonder begeleiding verder..en nu komen daar de conseqenties van.
Je moet ze zelf maar ervaren maar dat doe je al. je kan hoog en laag springen dat bonito er wel zinin heeft en dit en dat. maar als je alleen een topic wilt met ooooh wat een leuk paard. zet dat er voortaan even bij dan alsjeblieft bespaart hier wat mensen een hoop werk om je proberen te helpen.

ik heb haar ingereden met begeleiding van marion en darana rosan!
jeetje wat heb jij een slecht geheugen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:12

Eerst zien, dan geloven maar maakt niet uit, je uitgangspunt is niet ok, je pony kent nog erg weinig, en jijzelf ook. Groene ruiter op groen paard. Vandaar het advies dat ik je gaf om een poos te gaan lessen op een goed leerpaard, waarna je het geleerde op je eigen in de praktijk kunt brengen. Leuker voor jezelf, leuker voor je paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:13

Kellieeh schreef:

wel heel appart terouwens toen je me *vriendin* nog was, had bonito r altijd zo'n zin in, was t een topdier, liep ze zo leuk en was ze netjes ingereden, nu we sinds een poos gedonder hebebn is t ineens niet zo, zou t eerder aan onze relatie liggen dan aan t paard?
Anders heb je niet de ene keer de ene mening end e andere keer de andere :P

maar kwam je nog kijken hoveel pelzier ze erin heeft?

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:14

Vast off, sorry. Cinnepin, in het andere topic had ik aan je gevraagd of je release goed was. Jouw antwoord was dat het goed was, maar op de derde foto van pag 12 zie je duidelijk dat je teugel een boogje heeft maar van release is geen sprake hoor! Geen kritiek hoor, maar wel iets waar je bewust van moet zijn. Hoef je natuurlijk niet uit te leggen dat de druk er juist af moet. (en dat is waarom rijden met dit bitloze hoofdstel niet geschikt is voor het echte dressuurwerk)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:16

en aangezien ik ook geen dressur ruiter ben maar een recreatie en ik alleen les om gewoon beter te kunenn rijden en mn paardje correct haar spieren te laten gebruiken ;)

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:18

poeh, het valt niet mee hoor om je iets duidelijk te maken :) Ook niet als de bedoelingen goed zijn. Maar ik hou het vriendelijk dus zal weer geen commentaar geven op je opmerking over correct spieren laten gebruiken en deze optoming.