Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Jesser schreef:Vraag me af waarom je dingen aan het paardje vraagt, terwijl het duidelijk hoe dan ook is, dat het niet echt naar zijn zin heeft. In alle foto's die ik zie, zie ik een fjord die sloom loopt, en absloluut niet de uitstraling heeft dat het plezier heeft in wat ie doet. ga lekker met hem boscrossen.. ga hem voor een kar zetten.. denk dat hij dan meer voorwaarts te porren is dan nu.
Je kunt krampachtig proberen er iets uit te halen wat er ws niet inzit, en nooit zal komen. en niet vanwege omdat het een fjord is, maar ik zie een diertje wat er gewoon simpel weg geen zin in heeft.
Cinnepin schreef:kellieeh ik weet nietw at je wijs loopt te banketstaaf maar weet je nog dat je dr niet eens aan t sturen kreeg en ze alleen ricting mij liep en je daardoor steeds door de schijnbewegingen er bijna afdonderde? nou wat kan jij dan weten dat ze lekker liep zeg, je rkeegt dr amper aan t lopen!
Kellieeh schreef:Anoniem schreef:kellieeh ik weet nietw at je wijs loopt te banketstaaf maar weet je nog dat je dr niet eens aan t sturen kreeg en ze alleen ricting mij liep en je daardoor steeds door de schijnbewegingen er bijna afdonderde? nou wat kan jij dan weten dat ze lekker liep zeg, je rkeegt dr amper aan t lopen!
overdrijven is ook een vak apart cindy.
Ja ze loopt dwars door je heen. in het begin ( toen bij edwin) was dat veeel en veeel minder.
vind je het gek als bonito ineens in galop 90 graden draait. ja een normaal mens blijft niet altijd zitten hoor.
Ze heeft een eigen wil in de afgelopen tijd opgebouwt waar je niet zo snel doorheen komt.
want ook bij jou liep ze dwars door je heen toen ik er nog kwam.
en het enigste waar ze echt plezier in had. was keihard rennen !
Zodra je dresuur met dr wou rijden dan had ze er geen zin meer in in de draf en stap dan. ( galop wou ze wel lekker voorwaarts)
Jesser schreef:Sorrie, kunnen ze allemaal op hun kop staan, ik zie een paardje wat ontzettend flegmatisch overkomt op die foto's, die weinig zin erin heeft. Die niet een uitraling heeft... joepie.. en de ene foto zal iets meer ontspannen zijn, maar allemaal loopt ie ontzettend sloom en als met tegenzin..
je kunt zoveel antwoorden geven als je wilt.. wellicht wil je niet horen wat je ws al wel weet...diep in je hart.
ik gun je heel veel plezier met je paard, gun je paard ook zijn plezier, je kunt samen alleen maar verder komen als er een samenwerking is.. Die zie ik absoluut niet.
Maar jij het jouwe, wat je wilt..

mick75 schreef:Ik zie niet waar je vandaan haalt dat je er op foto 1 gespannen op zou zitten. Ik zie iemand die een prachtige houding heeft zitten, een houding waar ik stikjaloers op ben! En dat meen ik!
Op foto 2 zie ik iemand die inderdaad heel ontspannen zit, alsof je in een leunstoel zit in plaats van op een paard. Dat lijkt mij niet de bedoeling.
suleilitha schreef:Hm, een paard wat zich abrupt omdraait als het aan het werk is, kent de basis niet goed. Een paard wat TE voorwaarts is, tja, zoals je zegt over dr tempo loopt, doet dat vaak omdat de balans zoek is als ze in tempo terug wordt genomen.
Cin, wat je nog zou kunnen doen is een poos lesnemen op een goed doorgereden leerpaard. Als ik alles op een rijtje zet, is je eigen Fjord ook nog eens zo groen als gras en zodra je zelf je basis beter voor elkaar hebt, zul je er zelf meer uit kunnen halen.
Kellieeh schreef:je kan nu telkens zeggen over manege lessen maar iedereen begint ergens cindy.
jij kreeg ook niet ineens je paard in handen gedrukt zonder ooit paard gereden te hebben.
Ik heb in drenthe aardig wat lessen gehad van mensen die zelf kampioen waren.
maar daar gaat het niet om hoef mezelf niet te verdedigen en dan alsnog als ik alleen manege lessen heb gehad. dus?
Je hebt bonito ingereden zonder begeleiding verder..en nu komen daar de conseqenties van.
Je moet ze zelf maar ervaren maar dat doe je al. je kan hoog en laag springen dat bonito er wel zinin heeft en dit en dat. maar als je alleen een topic wilt met ooooh wat een leuk paard. zet dat er voortaan even bij dan alsjeblieft bespaart hier wat mensen een hoop werk om je proberen te helpen.
Kellieeh schreef:je kan nu telkens zeggen over manege lessen maar iedereen begint ergens cindy.
jij kreeg ook niet ineens je paard in handen gedrukt zonder ooit paard gereden te hebben.
Ik heb in drenthe aardig wat lessen gehad van mensen die zelf kampioen waren.
maar daar gaat het niet om hoef mezelf niet te verdedigen en dan alsnog als ik alleen manege lessen heb gehad. dus?
Je hebt bonito ingereden zonder begeleiding verder..en nu komen daar de conseqenties van.
Je moet ze zelf maar ervaren maar dat doe je al. je kan hoog en laag springen dat bonito er wel zinin heeft en dit en dat. maar als je alleen een topic wilt met ooooh wat een leuk paard. zet dat er voortaan even bij dan alsjeblieft bespaart hier wat mensen een hoop werk om je proberen te helpen.

Ook niet als de bedoelingen goed zijn. Maar ik hou het vriendelijk dus zal weer geen commentaar geven op je opmerking over correct spieren laten gebruiken en deze optoming.