Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

gewoon doorgaan, gewoon doen waar je je prettig bij voelt, en dan komt de feeling vanzelf weer terug !
. 

), maar daarna...

Kristel_82 schreef:Ja, dat is zo! maarja, ik probeer het vanavond weer even, kijken hoe het uitpakt!Wat ook belangrijk is met angst: ga het niet ontlopen!
Begin met iets dat je een beetje eng vind en bouw vanaf daar uit. Als je nu even stopt met galopperen is dat prima. Krijg eerst je zelf vertrouwen terug, maar stel ook een limiet. Over 2 maanden ga ik er weer aan werken. Anders heb je kans dat je voor jezelf steeds 'smoesjes' gaat verzinnen, waaromje het nu nog even niet gaat doen.
Dan hoef je niet te letten op het sturen, dan kan je je helemaal concentreren op het galopperen
Skippybal schreef:Zover ik weet doen ze op de Capelse Manege niet aan privé-les aan de longe... weet ik heel zeker!Privéles nemen aan de longeDan hoef je niet te letten op het sturen, dan kan je je helemaal concentreren op het galopperen