Bang geworden..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maaike_love

Re: Bang geworden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 15:54

Liedjes neuriën of gewoon zingen!!

dat werkt echt

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-08 17:22

Ik heb vanmorgen zo'n plantival pil ding genomen maar hielp geen reet dus we hebben toch maar dat andere wat jullie zeiden gekocht.. best duur spul Clown maarja als het werkt.

En dankjewel Maaike_love.

maaike_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 20:09

graag gedaan;)

Bij mij helpt het vaak om ergens niet aan te denken,
zodat je paard niet zal merken dat je schrik hebt omdat je dan misschien wel helemaal in je liedje opgaat en je je op de tekst moet focusen.

Ik ben heb wel geen schrik met paardrijden maar met andere dingen merk ik dat het helpt, dus ik hoop bij jou ook.

Spaqunel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 20:18

ik heb de andere reacties niet gelezen dus sorry als het al gezegd is....
ik zou er zeker niet zelf opstappen (klinkt mss gek) want als je paard oelt dat je schrik hebt, komt dat toch nooit goed.

Wat ik zou doen moest ik van jou zijn is met een ander paard rijden, een braaf paard dat je 100% vertrouwd, desnoods zelf een manegepaard ofzo dat jij je eerst zelf volledig kan ontspannen op een paardenrug.
Ondertussen laat je iemand anders met jou paard rijden dat je zelf kan zien dat ze braaf is en pas als jij het zelf wilt en je hebt absoluut geen schrik ofzo om er zelf op te kruipen doe je dat, vanzodra je niet zeker voelt stap je af en zet je die andere persoon er terug op. VOORAL NIET PROBEREN JEZELF TE FORCEREN

dat moet allemaal niet lang duren he, maar zorg er gewoon voor dat je 100% zeker bent dat je het kan en dat je het wil en dat je niet opstapt omdat je je verplicht voelt en je paard braaf zien lopen bij iemand zal daar volgens mij echt bij helpen omdat je dan kan zien dat je nergens schrik voor moet hebben.

succes!

LiesVegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 21:28

(UIT EIGEN ERVARING) Gewoon je angt wegzetten, zodra je merkt dat je bang wordt, gewoon eventjes stappen, goed blijven ademen, en aan leuke dingen denken. klinkt moeilijk, maar werkt echt! En als je je ook maar een fractie weer wat beter voelt, ga je gewoon weer door met rijden, op een grote volte, die je steeds groter maakt, tot je uit eindelijk op de hoefslag(of in jou geval: rand van het weiland) komt. Het beste is natuurlijk om als eerst een paar keertjes in de bak te rijden, en het liefst met begeleiding. Als dat niet mogelijk is, neem dan gewoon iemand mee waarbij je je op je gemak voelt, en praat met die gene zodra je bang wordt. je kan misschien ook eens gewoon ernaast gaan stappen in datzelfde weiland, dan wordt het voor jou én je paard weer wat vertrouwder. ik zou zeggen, gewoon rustig aan, nieet overhaasten, je vertrouwen komt vanzelf weer terug!:D

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 11:23

Als Misty weer zo heet aanvoelt, kan je niet eventjes longeren van te voren?
Dat is althans wat ik deed toen Viola moest herstellen en dus 1 brok energie was. Hing aan een stuk door aan de teugels soms, omdat je die energie voelt komen. En ja, heb een paar keer op een paard gezeten zonder rem - dat is niet leuk Nagelbijten / Gniffelen .
Als het niet in je kleine weitje kan (die is inderdaad wel een beetje smal), kan je dan niet een gedeelte van de grote wei afzetten met draad?
Dan is de ruimte in ieder geval ook kleiner Ja .
Misschien dat wanneer je weer zo je vertouwen wat terug hebt gekregen je de strandrit kan maken Lachen . Weer longeren van te voren, zodat de energie er al wat vanaf is. En als het eng wordt kan je ook gewoon even afstappen en even een stukje lopen, of iemand vragen Misty voor je vast te houden aan een halstertouw terwijl jij erop zit Ja . Misschien kan er ook een ander paard mee, zodat ze wat rustiger is?
Hoe dan ook, het strand kent ze niet goed, en zal ze minder snel wegrennen, zeker als er een ander paard bij is.
Wat je dan ook kiest, ik wens je in ieder geval succes! Een strandrit in stap is ook erg leuk hoor! Haha!

Renszke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 15:42

Ik bedoelde idd dat je je angst niet door die druppels overwint. Het is zeker een tijdelijke oplossing, maar voor op de lange termijn zou ik er dus iemand bijhalen die er verstand van heeft. Diegene kan jou er helemaal doorheen praten (dit zeg ik uit ervaring Knipoog)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 15:51

Goed nieuws! Ik ben vandaag naar buiten geweest en we zijn dik anderhalf uur onderweg geweest. Ze was in het begin wel wat druk maar na een tijdje was dat ook wel weer over. We hebben heerlijk kunnen rijden en mijn moeder is op de fiets meegegaan.
Ze was echt superblij dat ze weer naar buiten kon! Haha! En ze heeft geen moment de neiging gehad om er vandoor te gaan, ze schrok wel een paar keer van wat dingen maar dat vind ik niet erg! Ben zo trots op mijn moppie! Lovers

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 17:03

FIJN!! leuk om te lezen dat je zo lekker gereden hebt!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 17:09

Je angst gaat pas weg bij een ontspannen rit,dat voelt dan goed en je krijgt dan weer meer zelf vertrouwen.Mijn paard deed gek als er een ander paard richting de bak kwam lopen,dan flipte hij helemaal.Dus iedere keer als er dan een paard aan kwam dacht ik o jee daar gaan we weer.Want als ik val kan ik een week niet heen of weer,maar later ben ik gaan nadenken wat ik het beste moest doen als hij het deed.Gewoon voor bereid zijn en voor al rustig blijven en goed ademen.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 17:12

Ik heb een superfijne rit gehad en ik ben zo blij! Haha!
Echt superbedankt iedereen! Lovers

Blitzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 19:59

Misschien rustig weer opbouwen? In stap opnieuw beginnen, voelt het goed aan dan een klein stukje draven en misschien heb je dan weer genoeg lef om te galopperen op een volte. Ik zou dan ook naar een ponyclub toe gaan, of bij iemand in de bak. Misschien niet met een zweep en anders een dressuurzweep (lang) zo komt de zweep (bijna) nooit in de ogen van het paard. Bovendien is hier al een aantal homepatische remedies gezegt, het blijkt te werken bij sommigen. In de heartland boeken reageren zowel paarden als mensen goed op van die olies. Knipoog

Blitzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:00

Sodeletuut schreef:
Goed nieuws! Ik ben vandaag naar buiten geweest en we zijn dik anderhalf uur onderweg geweest. Ze was in het begin wel wat druk maar na een tijdje was dat ook wel weer over. We hebben heerlijk kunnen rijden en mijn moeder is op de fiets meegegaan.
Ze was echt superblij dat ze weer naar buiten kon! Haha! En ze heeft geen moment de neiging gehad om er vandoor te gaan, ze schrok wel een paar keer van wat dingen maar dat vind ik niet erg! Ben zo trots op mijn moppie! Lovers

Goed van je! Mijn reactie was niet meer nodig net. Clown
Petje af dat je het hebt geprobeerd, ik hoop dat je een keileuke strandrit hebt gehad.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 20:02

Haha Ik hoop ook dat de strandrit leuk word! Haha! Dankje!