Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
criollolover schreef:he ik zag op een foto in je profiel dat je met een hulpteugel rijdt?wat is dat een thiedeman?? als je met een hulpteugel rijdt wordt het nog moeilijker om aan de teugel te rijden als je zonder de hulpteugel rijdt!
daarom rijdt ik zonder hulpstukken
. Ik heb een merrie gekocht op haar 12de(nu 22), kreeg haar als jong meisje ook niet aan de teugel en ik hoorde ook langs alle kanten dat ik vooral goed sterk in mijn armen moest worden en haar goed vasthouden. En ze ging ook altijd gigantisch zwaar hangen in mijn handen. Nu ik ervoor zorg dat ik niet meer met handen werk maar zoals hierboven beschreven, heb ik helemaal niets meer in mijn handen en komt ze ook vrijwillig naar beneden. Dit heb ik wel niet in 1 les zover gekregen, daar is een hééle tijd overheen gegaan, maar ik ben blij dat ik voor die tijd gekozen heb
.
tamaraM schreef:
) kan je er van uit gaan dat hij door deze ruiter in de krul getrokken werd en niet echt nageeflijk was.