paard springt geen dubbelsprongen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lappie_Lap

Re: paard springt geen dubbelsprongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 16:47

Niet om je bang te praten hoor.
Maar dit was n.a.v. enkele maanden het rijtechnisch proberen op te lossen, maar geen verbetering boeken.
Ik heb in die tijd nog nooit zo getraind op het springen, alles verbeterde zienderogen, behalve dat dubbelprobleem (werd eigenlijk uiteindelijk beetje slechter).

henkb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 16:54

Je kunt hier een theorieverhaal ophangen tot sint juttemus, maar als we jou niet hebben zien springen dan forget it dat er een goede tip komt. Probeer eens een filmpje te maken voor youtube en dan kunnen we kijken wat er aan de hand is.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 17:05

henkb schreef:
Je kunt hier een theorieverhaal ophangen tot sint juttemus, maar als we jou niet hebben zien springen dan forget it dat er een goede tip komt. Probeer eens een filmpje te maken voor youtube en dan kunnen we kijken wat er aan de hand is.

oke zal het proberen, zodra ik weer ga springen en we een cameraman bijhebben Clown

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 10:02

Misschien kan je proberen om eerst lage dubbeltjes te nemen .
Met als gevolg , als de tinker weigert dan blijf je ervoor staan en laat hem uit de stand springen. In princiepe is terugdraaien en de sprong opnieuw aanrijden het slechtste wat je kan doen als de sprongen lager staan dan 70-80cm . Als ze hoger zijn wordt dit te gevaarlijk om uit de stand te springen . Daarom is het belangrijk dat je eerst laag springt tot het paard niet meer weigerd ,pas dan raad ik aan om hoger te gaan .

Als je dit een paar keer doet zal je merken dat ze na een paar keer springen uit zichzelf de tweede zal nemen zonder weigeren , ze weet immidels dat ze toch erover moet , hoe dan ook .

Veel succes ! x