zadelloos rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SpecialPearl

Re: zadelloos rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 16:06

Ik ben redelijk lenig, maar kom ook niet op mijn haflinger van 1,45. Ik heb een tijdje op school voltige gehad, en daar zeiden ze ook dat het gewoon een techniek is die je onder de knie moet hebben. Net zoals op de tekening, je moet je ene been omhoog gooien, en dat is nog best lastig Tong uitsteken.

Vera_Valic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-08 15:24

owkee...Tong uitsteken

ik ben hard aan het oefenen. Voorlopig gebruiken we gewoon iedere hellinkje:p bankje Tong uitsteken paaltje :p en iedere mollenhoop Tong uitsteken

nu nog door het water

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 15:33

Lady1969 schreef:
Kuggur schreef:
Als je je zoveel zorgen maakt over overbelasting van je paard, moet je een zadel gebruiken. Zadelloos rijden is slecht voor een paardenrug, slecht voor je zit. Als je je afvraagt waarom zou ik de zoekfunctie eens gebruiken, er zijn al ettelijke topics over geweest.

DUH was dat nou weer voor onzin zeg.....

Dat is geen onzin.
De druk wordt niet verdeeld door het zadel = puntdruk = slecht.

bram140

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 20:41

op atheletiek gaan fozo...nee maar van die lui die aan voltige doen valt hieribj volegens mij ok nog een hoop te leren!;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 20:44

Mag ik vragen waarom je zonder zadel wilt rijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 08:02

Daar ben ik idd ook benieuwd naar Ja

Het is beroerd voor je zit, en voor de paardenrug is het ronduit slecht.... zadels zijn er niet voor niets

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 08:13

Ik kan beide paarden laten liggen en dan opstappen Knipoog
Maar meestal als we een rondje zonder zadel stappen buiten en moet eraf, zoek ik gewoon een hoger stukje of een paaltje of bankje Haha! en als er iemand is die wel makkelijk op z'n paard komt een voetje Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 11:47

Een goed boomzadel verdeelt de druk over de paardenrug zodat er inderdaad geen drukpunten ontstaan, verder helpt een goed zadel om beter te zitten en met name niet neer te ploffen. Als je zonder zadel flink draaft, kom je toch elke keer weer behoorlijk met je poeperd op de paardenrug neer en dat is echt niet gezond!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 11:48

Vera_Valic schreef:
ja mensen zeggen niet doen... maarjah zadelloos rijden is gezonder dusjeh dan zal je er wel op moeten geraken...
en oefenen oefenen... hmmm...

Echt, ik snap niet welke goeroe dit heeft bedacht, dat het gezond is.....

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 11:50

Ik rijd ook wel eens zadelloos, vind het heerlijk, maar liever wel op paard met beetje rug, zowel voor paard als mezelf. Knipoog Haha!

Heb zo leren rijden en ben dankbaar voor mijn zit, het heeft me geholpen. Ach gut
Als een ruiter een beetje kan zitten zie ik er geen probleem in, maar dagelijks kan niet vind ik.En zeker niet als je niet kan rijden. Arm peerd. Ach gut

Onze Shet heeft niet eens een zadel. Heb nooit iets gemerkt aan de rug. Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 11:54

Dat is het punt Detour, als je goed kan zitten is het geen probleem voor een keertje.
Wij reden als kids ook altijd zadelloos, tot de ponies ongeveer 1.40 waren, ik had pas een zadel toen ik dertien was ofzo Haha!
Maar ik sla er steil van achterover dat er hier wordt beweerd dat het rijden zonder zadel gezond is. Dat is pertinent niet waar maar er zijn toch altijd weer mensen die daar in trappen....

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 11:55

In het bos zijn er toch ook genoeg boomstammen of bankjes oid, waar je via op kan stappen?
En nouja zo niet dan moet je maar naar huis lopen...

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 11:57

Poeh, tsja, ik denk dat ik als paard mijn rutier er af zou zmijten als het bonkte op mijn rug. Niet elk paard pikt het en er zijn zat ruiters die het niet eens durven, scheelt idd wat leed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 14:22

Ja, en moet je kijken wat voor blokken van paarden ze daarvoor gebruiken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 14:25

dat met dat voltigeren is heel wat gecontroleerder dan wat de meeste ruiters doen, hoor Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 14:34

Juist, en ze werken echt niet met smalle Arabjes.....