KiWiKo schreef:we kunnen hier nu wel allemaal truckjes en handigheidjes gaan neerpennen, maar daar heeft ze niks aan, het enige wat haar helpt is een goede instructeur.......... en anders helemaal niks, zolang ze geen goede instructeur wil......... houd het voor ons op
Ze heeft net gezegt dat ze die weer op gaat zoeken
RvS schreef:ow nog 1 ding, aan de hand van de tips van Tinky12.
Dat longeren, goed idee! maar dan het liefst wel in een longeerbakje of afgezet stuk, want als je aan de longelijn doet en je draait voltes,zit degene alsnog in zn mond, (wel minder) maar helemaal geen druk zou natuurlijk voor een tijdje even beter zijn!
Sorry,ik was onvolledig van mijn kant...in dit geval klik je de lijn dus ook niet aan het bit vast.
Neem een kaptoom of een halster wat je iets strakker kunt zetten dan normaal...dit kun je onder je hoofdstel doen (alleen het halster,de kaptoom evt over enkelt kopstuk,of de teugel aan de kaptoom vastmaken)en dan de clip vastmaken aan de zijkant van het halster zodat het aan de andere kant niet over het oog getrokken kan worden.
Bij het wisselen van hand moet ook de clip even naar de ander kant gezet worden.
Het is het mooiste als het in een longeerkraal kan zodat ze steun heeft aan de omheining maar als dat niet kan moet er iets meer aan gewerkt worden.
Houd er rekening mee dat longeren op zich al zwaarder is dan normaal rijden,helemal als je er ook nog opzit.Maak de sessies dan ook niet te lang en doe daarna iets leuks met haar zodat ze het leuk blijft vinden en beloon haar goed.Zorg dat je pony trots is op zichzelf dan wordt je daar vanzelf ook blij van

Piaffe_Girl schreef:oke, ik ga proberen bij me oude lesgever waar ik op haar pony's altijd goed les op gehad ,, dat ik daar in de zoveel tijd les kan hebben
sorry dat ik ruzie zoek , had ik niet moeten doen
Fijn dat je dat er even bijgezet hebt...vind heel netjes en volwassen dat je je excuses aanbied,de meesten hebben het echt goed met je voor
Je zegt dat je een nieuw zadel hebt,laat dat toch ook even nakijken als de masseur weer komt...je weet maar nooit en je moet alles uitsluiten.
Geef je een update als je wat lessen hebt gehad en hoe alles vordert??Wees niet teleurgesteld als het langer duurt dan je had gehoopt...beide jong en tijd zat