niet kunnen doorzitten......

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gileraaa

Re: niet kunnen doorzitten......

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:42

ik heb het geleerd zonder zadel, in het begin is het wel lastig maar daardoor leerde ik het wel sneller dan wanneer ik het met zadel probeerde dan wou ik steeds weer gaan lichtrijden

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:51

Wat ik vaak bij een lesklantje van mij doe (zij is nog maar 9, maar goed...)
Haar tot 10 laten tellen vanaf het moment dat ze zit, eventueel met de ogen dicht.
Dit helpt om de aandacht op wat anders te richten als op de gedachte
van "ik moet en zal blijven zitten".
Verder kan ik je aanraden om als je het ritme niet kunt vinden,
om gewoon een keertje (net als een beginner Bloos ) het zadel even beet te pakken.
Vaak helpt dit om je ritme terug te vinden, waardoor je later weer los kunt rijden.
Succes!

nina14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 15:08

Ga een keertje naar een manege waar ze voltige doen.. dat is goed voor je zit.. ik zit er zelf ook al 10 jaar op en sins 5 jaar in het wedstrijd team.. mijn zit onder het rijden is best goed.. behalve dat ik met mijn boven benen rij maar ik kan goed doorzitten.. vraag of je een keertje mee mag doen;) mag vast wel.

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 17:58

ik heb zelf al 3 jaar op voltige gezeten, dus dat zal denk niet hepen voor mij. maar het gaat stukje bij beetje wat beter, niet elke dag maar de ene dag beter dan de andere.
maar ach, had zaterdag wedstrijd, en ondanks mn bagger oorzitten toch 1e en 3e geworden, met 198 en 196 punten, dan zal het er nog wel niet heeeeel slecht uit zien, (denk ik)