ik zou ook denken: tandarts laten komen, geen wondjes/kapotte mondhoekjes etc etc.. maar ik zie jouw paard niet, vind het iig wel een stuk positiever klinken al!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.
Ik ben niet meer bang van hem, wel geweest bij de 1e keer trouwens. Wel onzeker (geworden) over mijn eigen rijden inderdaad, zoals je zegt: iedereen is lekker aan het rijden, scoort goed op wedstrijd, gaat duidelijk vooruit en ik blijf maar wat hangen. Ik probeer het met rijden jusit zoveel mogelijk voorwaarts op te lossen omdat hij vanuit stap eerder omhoog komt.
Op een laag tempo is moeilijk voor hem, dan wordt hij knetterheet maar ik blijf het wel proberen, ook aan de longe. Rechtrichten is voor ons allebei heel moeilijk en zou heel veel schelen als dat in orde was, maar moeilijk om te doen dus.
Maar hij wisselt de kanten wel af, de ene keer gaat hij niet linksom, dan niet rechtsom. Dan wil hij rechts niet buigen, dan wil hij links niet buigen. Ik zie het toch vooral als een mentaal aspect, omdat het steeds optreedt als hij net verhuisd is van stal. Ik dacht in eerste instantie dat het scheef zijn hem een opening bood om te klieren, omdat ik op dat moment de buitenschouder niet tegen kan houden (als hij dus begint door over de buitenteugel heen te springen) maar het feit dat hij het nu dus doodleuk op twee wisselende kanten doet, doet me ernstig twijfelen of die eerste gedachte wel klopt. Ik moet gewoon handiger en sneller worden
Die wedstrijden zijn in mei al opgegeven toen er nog niks aan de hand was, geld ben ik ook al kwijt dus dan kan ik net zo goed gewoon gaan. Als het niet gaat, kan ik altijd weer afmelden, is ook al voorgekomen, dat ik het niet verantwoord vond om binnen te rijden. Of ik nu thuis rondspring of op een wedstrijdterrein, dat is ook om het even. Daarnaast loopt hij ook gewoon winst zolang hij aan het lopen blijft. Uiteraard zal ik niet bij tien wp promoveren naar het M maar ik was toch al van plan het L2 heel ver uit te gaan rijden
Urielle schreef:Ik snoep overal wat me past wat mee als aanvulling op mijn eigen systeem