hoe pessoa bit gebruiken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Blondie_

Re: hoe pessoa bit gebruiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 15:31

Wat een domme reacties hier

gewoon pessoa bit inhangen daar gaat je paard echt niet dood van..
ik rijd die van mij met dressuur met het zachtste bit wat er is en hij is goed aan de hulpen maar zodra die een parcours ziet word die gewoon te sterk.
beter met een zachte hand rijden met pessoa dan keihard aan n trensje zitten trekken.
Dáár krijgt ie wel een harde mond van, van een pessoa met zachte hand gebruiken niet.

CrazyChicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 23:52

ik heb een haflinger die totaal niet te stoppen was en je niets aan te zeggen had.
ik heb er een pessoabitje in gestoken en nu rijdt hij super ontspannen en relaxst en is heel licht in de mond.
ik heb ervoor alles geprobeerd om de harde mond weg te werken met gewoon trensbitje maar dit werkte niet .
ik rij nu 9jaar dus het lag niet aan mijn rijtechniek maar gewoon aan het bitje .
nu kunnen jullie zeggen van ze worden daar juist terug harder van maar dit hangt af vann paard tot paard.
zolang je niet fatsoenlijk het bit kent en ermee kan rijden (eerlijk) dan zou ik zeggen laat het liggen en begin er niet aan ,
maar als je ervaring hebt hiermee dan kan het zijn vruchten afwerpen hoor .

Jesse_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 13:37

Ik wil een pessoa bit gaan gebruiken omdat mijn pony totaal niet reageert op mijn gebroken trens. Alleen weet iemand nog tips, voordat ik met bit ga rijden. Of tips om mijn pony wel te laten reageren?

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 13:39

Waarom een topic van 11 (!!!!) jaar geleden omhoog halen?

Apple

Re: hoe pessoa bit gebruiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 15:25

Laat ik eens een slotje zetten :))