Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sandra_v_B schreef:Ik vraag me af of jullie nu echt allemaal heilig zijn of slechts schijnheilig?
Als je de reacties hier moet geloven zouden jullie stuk voor stuk honderden euro's uit gaan geven aan een pony die niet eens van jezelf is? En omdat TS principes heeft en hier niet in mee wil gaan is ze slecht voor de pony?
Kom nou toch!
Ik ben ook gek op mijn beesten, maar ik ga echt geen honderden euro's uitgeven voor een dier dat niet van mij is!
Bovendien kunnen jullie allemaal wel schreeuwen om een fysio, ostheopaat etc, maar misschien is het wel een rijtechnisch probleem? Knap hoor, alles oplossen door te gaan roepen over een fysio etc! Daar hebben mensen wat aan!
Als je geen zinnig advies kan geven kan je beter je mond houden!
En als TS aangeeft een deskundig oog te hebben laten kijken is dat gelijk een kennis van de schillenboer? Waren jullie erbij? Weten jullie wie er heeft gekeken? Of laat me raden,... omdat je het niet zelf was (of je geweeeeldige instructrice; de enige goede die er rondloopt uiteraard) is het gelijk iemand die alleen zegt kennis te hebben van zaken?
Kom nou toch!
Dit is weer bokt op zijn best! (ahum!!)
Aan TS: ik hoop dat je deze pony snel kan kopen, als je toch al voor alle kosten opdraait kan je beter ook alle plezier hebben natuurlijk!
Groetjes Sandra

Nikki_L schreef:Ik heb niet gezegt dat zei haar paard mishandeld, zij wil graag tips en dan geven wie die aan haar, om haar gewoon te helpen met verschillende opties, maar ja als ze daar van alles op aan te merken heb. Moet zij deze topic niet openen
Nikki_L schreef:of je zou ze anders kunnen lezen, op internet komen wel vaker dingen anders over dan dat je ze bedoeld. Want ik bedoel ze echt niet verkeerd, ik heb namelijk hetzelfde probleem gehad met mijn verzorgpaardje.
En als ze geen pijn heeft waarom zeg je dan dat ze op het begin een beetje tegenwerkt en dat je haar na even doorrijden wel goed hebt. Als ze tegenwerkt is mij door de DA altijd verteld dat ze dan echt ergens pijn hebben.
En nogmaals mijn bedoelingen zijn goed. Maar het is ook de niet leuk hoe jij de hele tijd reageerd om mensen die jou alleen maar willen helpen, lang niet iedereen bedoeld het verkeerd.
Citaat:Als jij toch alles beter weet hoef je deze topic ook niet te openen of wel! Maar ja zoek het lekker uit meis!
Nikki_L schreef:Als zei graag tips wilt, zou ze is normaal kunnen reageren, en niet alles verkeerd opvatten wat hier gezegt wordt. Maar ik nogmaals jullie kunnen het ook verkeerd lezen, want je kunt het namelijk op verschillende manieren lezen. En mijn bedoelingen zijn niet verkeerd, jammer dat er dan mensen zijn die tips van medebokkers niet kunnen accepteren, nogmaals succes met je paardje hoop dat het snel goedkomt.
Nikki_L schreef:Als zei graag tips wilt, zou ze is normaal kunnen reageren, en niet alles verkeerd opvatten wat hier gezegt wordt. Maar ik nogmaals jullie kunnen het ook verkeerd lezen, want je kunt het namelijk op verschillende manieren lezen. En mijn bedoelingen zijn niet verkeerd, jammer dat er dan mensen zijn die tips van medebokkers niet kunnen accepteren, nogmaals succes met je paardje hoop dat het snel goedkomt.
Sandra_v_B schreef:Nikki_L schreef:Als zei graag tips wilt, zou ze is normaal kunnen reageren, en niet alles verkeerd opvatten wat hier gezegt wordt. Maar ik nogmaals jullie kunnen het ook verkeerd lezen, want je kunt het namelijk op verschillende manieren lezen. En mijn bedoelingen zijn niet verkeerd, jammer dat er dan mensen zijn die tips van medebokkers niet kunnen accepteren, nogmaals succes met je paardje hoop dat het snel goedkomt.
M.i. is het roepen om een fysio etc. wat hier steeds gebeurt geen tip voor de TS; natuurlijk bestaat de mogelijkheid dat er ergens iets niet helemaal lekker zit, maar als je goed zoekt vind je bij ieder paard (en ieder mens!) wel iets dat verbetert kan worden.
Het feit dat de pony met buitenrijden nergens last van heeft (dat geeft TS duidelijk aan, je mag erop vertrouwen dat als iemand voor een dier zorgt en er altijd het beste mee voor heeft dat ze dat merkt!) betekent dus dat er niets ernstigs aan de hand is waar direct een DA, fysio of weet ik wat bij hoeft te komen...
Het lijkt mij toch een rijtechnisch probleem, de pony is -net als ieder ander paard- scheef in zijn lijf waardoor de ene kant heel makkelijk buigt en hij met de andere moeite heeft. En ja, natuurlijk komt hij in protest als je dan stelling vraagt. Het enige dat je TS misschien " kwalijk" mag nemen is dat ze dan dus te veel stelling vraagt en dat de pony dit gewoon nog niet aankan..
Je zou dan kunnen beginnen met rijtechnische tips te geven om haar te helpen de pony recht te richten, en je kunt haar adviseren om voorlopig met wat minder stelling tevreden te zijn.
@TS: begin lekker met een ontspannen drafje je pony van achteren naar voren lekker ontspannen en nageeflijk te rijden. Pak vervolgens zo veel mogelijk wendingen (voltes, slangenvoltes etc) mee als je kan, dit op beide handen. Wanneer je merkt dat de voltes makkelijker gaan kun je eens een kleinere volte (15 meter, later 10 meter etc) gaan proberen...
Wanneer je pony zonder moeite een volte 10 meter kan draven (duurt natuurlijk wel wat langer als een week; spieren moeten zich ook nog ontwikkelen) kun je eens een pasje schoudervoor/binnenwaarts mee gaan pakken, of een paar pasjes wijken.
Wanneer je ervoor zorgt dat de pony in alle oefeningen ontspannen en nageeflijk blijft lopen met takt zul je merken dat de buiging langzaam maar zeker minder problemen op gaat leveren; de spieren ontwikkelen zich en je pony wordt wat meer rechtgericht.
Dit alles hoef je echt niet alleen in de bak te oefenen, ik weet zeker dat je ook op buitenrit wel eens een bochtje moet maken en dan kun je de pony daarbij ook netjes om je binnenbeen heen stellen... dit is leuk voor de afwisseling voor allebei, en ook goed omdat je pony buiten waarschijnlijk een stuk ontspannener is. Misschien kun je een keer op een pad dat breed genoeg is een paar pasjes wijken of een stukje schoudervoor rijden?
Heel veel succes!
Groetjes Sandra
_Skess_ schreef:@ Sandra_v_b
Hehee!!! Jeetje ik wilde net hetzelfde zeggen.
Alle bokkers weten het beter he? We zijn allemaal Anky's en weten allemaal precies hoe een paard geholpen moet worden.
Oordeel niet zo snel, de TS vraagt ook maar wat hoor! Haar paard kan gewoon niet lekker inbuigen en is misschien wat stijf op die kant. Zoals elk paard een voorkeurshand heeft en moeilijker loopt op een kant.
Doe toch even allemaal normaal en reageer gewoon. Het lijkt net alsof jullie vinden dat de TS haar paard mishandelt..kom nou!
mijn fout dus weer haha
cally schreef:alsof jij zo aardig reageerd?
rij technische tips wil. je neem goed les. en niet van een vriendin die al 15 jaar rijd dus verstand genoeg heeft volgens jou.
maar neem echt een goeie. dan krijg je rijtechnische tips
Volgens mij heb ik nergens aangegeven een probleem met mijn paard of het rijden van mijn paard te hebben.........
nikita_benno schreef:cally schreef:alsof jij zo aardig reageerd?
rij technische tips wil. je neem goed les. en niet van een vriendin die al 15 jaar rijd dus verstand genoeg heeft volgens jou.
maar neem echt een goeie. dan krijg je rijtechnische tips
nee ik reageerde ook niet aardig maar is logischs als ze zulke dingen zeggen. en ik wil wel les geen probleem maar zulke goeden mensen zijn er niet bij ons in de buurt