Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
LoveBaileys schreef:Is ze niet gwoon allergische??
zwerten schreef:LoveBaileys schreef:Is ze niet gwoon allergische??
Hoe bedoel je ?

Shakira1 schreef:Ik heb mijn lesgeefster het vandaag verteld, nadat ik erop gereden had is ze er zelf eens opgekropen. Ze kan echt super goed rijden, Shakira liep echt mooi aan de teugel. Ze zakt moeilijk met haar hoofd maar ze liep allesinds al aan de teugel. Ook irriteerde het mij vandaag niet zo zeer als daarvoor, af en toe schudde ze nog eens ( soms een vlieg), vooral bij het in- en uitstappen. Ik moet haar van mijn lesgeefster tussen mij benen nemen en meer inwerken met mij benen. Minder sturen met mijn handen maar wel goed contact houden. Ik stond echt versteld hoe goed ze ermee kon rijden. Ze kon er zelfs een pasje met wijken. Nu is het aan mij om haar ook zo te laten lopen. Morgen gaan we een springwedstrijdje houden ( het hoogste wint), ik heb er alvast veel zin in , en zij ook waarschijnlijk ( ze springt echt graag). Ik verwacht er niet teveel van, hoger dan 50 cm heb ik nog niet geprobeerd met haar, dus wel zien wel wat ze aan kan .
Verder hebben we alle paarden twee maal laten "stretchen" ( voor en achterbenen & nek buigen naar links en rechts), haar nek ging zo goed als vanzelf, voorbenen was vrij makkelijk, achterbenen ging iets moeilijker. Ze genieten er achteraf echt van.
Citaat:sorry hoor maar dat nsap ik niet; maar 5 keer in een jaar gelongeerd??
ik denk nog steeds dat het een medisch probleem is maar het zou ook gewoon verzet kunnen zijn als je altijd alleen maar met haar rijd en haar nooit eens longeerd of iets dergelijks
Shaddy_B schreef:Hoe bedoel je ?

[/quote]
Annebla schreef:ik ken ook zo'n paard. Hij bleef maar schudden met zijn kop. Hij had niets medisch. De eigenaresse had hem helemaal laten keuren. Nee, de oplossing lag veel simpeler. Het paard heeft nu een neuskapje. Een soort kapje tegen de vliegen over zijn neus. Het is ontzettend raar, maar misschien helpt het. Hij heeft het alleen om met rijden, want in de wei doet hij niets.

Zij kan je er vast meer over vertellen!