Pony wil niet achter in de bak komen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Nancy

Re: Pony wil niet achter in de bak komen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 22:04

aliesjeh schreef:
is je pony eigenlijk normaal wel gewoon helemaal goed aan het been? of moet je eerst 3 keer drijven voordat hij het tempo verhoogt?

hij is goed aan het been, al moet je m op het begin even wakker schudden.
Maar verder loopt ie wel door hoor

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 22:05

angelaatjuh schreef:
oké ja heb ik ook wel is! weet je wat nog meer helpt! als je bang bent Haha!
Liedjes in je hoofd of zachtjes zingen! kalmeer je zelf van (wel rustig liedje Sigaar ) en je paard ook als je het zachtjes doet Ja
ik ging altijd vrolijk zingen als ik een beetje bang was: papagaaitje leef je nog ija deja papagaaitje leef ija ho oid Vork

Wat ik misschien zou kunnen doen is muziek opzetten tijdens het rijden?
Want ik merk dat Aaron zich wel redelijk goed concentreert op de muziek, dus minder ziet..
Of is dat slecht idee..
Ik ga dan vaak mee zingen in mijn hoofd, en dan ben ik niet meer zo super gefocust als ik was..

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 22:06

Misschien is er toch een bokker die denkt het te kunnen en er wel even op wil? Vork
Op de mijne gaat dan over een tijdje de andere eigenaar, die heeft de pony al vanaf dat ze 2 is (pony is nu 16), met de slofteugel. Die kent de pony beter, is minder bang aangelegt, en ik ga haar niet vertellen welk deel het precies is (komt ze snel genoeg achter), en dan met een slofteugel. Als het dan nog niet werkt gaat het nooit werken..
Ik heb allang het punt bereikt om mezelf over de angst heen te zetten, dat mn moeder (jaja) met de longeerzweep en schreeuwend erachteraan rende, en ik drijven en drijven, dacht echt, het is nu helemaal afgelopen! Maar nee, ook dat hielp niet. Daarna ben ik echt in tranen uitgebarsten, want dat was nog het laatste wat ik zelf kon doen.. Ik stap er dan ook niet meer op voor iemand anders het probleem eruit heeft gehaald. Bloos
edit; praten doe ik ook, ook zwaar frustrerend want het werkte niet.
Mijn pony is wat minder aan het been, ze kán perfect reageren, maar heeft ze geen zin, dan doet ze het ook niet (zoals nu dus het probleem is)

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 22:07

_Nancy schreef:
angelaatjuh schreef:
oké ja heb ik ook wel is! weet je wat nog meer helpt! als je bang bent Haha!
Liedjes in je hoofd of zachtjes zingen! kalmeer je zelf van (wel rustig liedje Sigaar ) en je paard ook als je het zachtjes doet Ja
ik ging altijd vrolijk zingen als ik een beetje bang was: papagaaitje leef je nog ija deja papagaaitje leef ija ho oid Vork

Wat ik misschien zou kunnen doen is muziek opzetten tijdens het rijden?
Want ik merk dat Aaron zich wel redelijk goed concentreert op de muziek, dus minder ziet..
Of is dat slecht idee..
Ik ga dan vaak mee zingen in mijn hoofd, en dan ben ik niet meer zo super gefocust als ik was..

Kan je ook proberen Ja! dan zet je hem eerst zo '' hard'' dat hij hem goed kan horen.. daarna laat je hem steeds iets zachter zetten tot hij uit is en hij erlangs durft Lachen

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 22:08

absque_dubio schreef:
Misschien is er toch een bokker die denkt het te kunnen en er wel even op wil? Vork
Op de mijne gaat dan over een tijdje de andere eigenaar, die heeft de pony al vanaf dat ze 2 is (pony is nu 16), met de slofteugel. Die kent de pony beter, is minder bang aangelegt, en ik ga haar niet vertellen welk deel het precies is (komt ze snel genoeg achter), en dan met een slofteugel. Als het dan nog niet werkt gaat het nooit werken..
Ik heb allang het punt bereikt om mezelf over de angst heen te zetten, dat mn moeder (jaja) met de longeerzweep en schreeuwend erachteraan rende, en ik drijven en drijven, dacht echt, het is nu helemaal afgelopen! Maar nee, ook dat hielp niet. Daarna ben ik echt in tranen uitgebarsten, want dat was nog het laatste wat ik zelf kon doen.. Ik stap er dan ook niet meer op voor iemand anders het probleem eruit heeft gehaald. Bloos
edit; praten doe ik ook, ook zwaar frustrerend want het werkte niet.
Mijn pony is wat minder aan het been, ze kán perfect reageren, maar heeft ze geen zin, dan doet ze het ook niet (zoals nu dus het probleem is)

haha ik zou het wel willen proberen maarja hoe kom ik in leusden Huilen van het lachen

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 22:09

_Nancy schreef:
aliesjeh schreef:
is je pony eigenlijk normaal wel gewoon helemaal goed aan het been? of moet je eerst 3 keer drijven voordat hij het tempo verhoogt?

hij is goed aan het been, al moet je m op het begin even wakker schudden.
Maar verder loopt ie wel door hoor

ik bedoel zegmaar dat het een reflex van m moet worden dat als je been geeft hij zonder na te denken automatisch harder gaat. dat kan natuurlijk alleen maar mee helpen op het moment dat hij niet verder wil.

wat ook werkt om jezelf meer te ontspannen is gewoon heel even je ogen dicht , of even met je schouders draaien Lachen .

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 22:10

Ik heb een 'slachtoffer' gevonden'..
die het eens wil proberen..

Dat met die muziek ga ik zeker eens proberen..
Dan concentreer ik me ook op de muziek, waardoor ik dus niet denk aan mijn angst..
misschien helpt het

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 22:10

Oja! als je paard ook maar een cm dichterbij die ''enge'' plek komt, belonen met je stem!
vooral niet afstraffen, heeft geen enkele zin! behalve als hij over je heen wilt rennen als je ernaast loopt..
ook al word je eraf gegooid niet boos en hem afstraffen (dmv slaan of tik geven met zweep) en erop gaan zitten, word het alleen maar erger van (heb ik ook gemerkt Nagelbijten / Gniffelen)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 22:11

aliesjeh schreef:
wat ook werkt om jezelf meer te ontspannen is gewoon heel even je ogen dicht , of even met je schouders draaien Lachen .

Mijn ogen durf ik niet dicht te doen..
Niet op hem in ieder geval..
Hij is erg onvoorspelbaar en springt vaak opzij als jij niet oplet..
Hij is ook nog erg groen en zeer weinig gereden en in de hand geweest vandaar..

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 22:13

_Nancy schreef:
aliesjeh schreef:

Mijn ogen durf ik niet dicht te doen..
Niet op hem in ieder geval..
Hij is erg onvoorspelbaar en springt vaak opzij als jij niet oplet..
Hij is ook nog erg groen en zeer weinig gereden en in de hand geweest vandaar..

begin in ieder geval met een goed humeur en ontspannen gevoel op te stijgen, als dit al niet goed gaat kom je denk ik niet veel verder Vork
En goed aan het werk houden hielp ook niet?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 22:16

angelaatjuh schreef:
begin in ieder geval met een goed humeur en ontspannen gevoel op te stijgen, als dit al niet goed gaat kom je denk ik niet veel verder Vork

Als ik gespannen ben stap ik sowieso niet op, heeft voor ons allebei geen zin Knipoog
Dus dat komt wel goed, het jammer ervan is dat ik de bak niet volledig kan gebruiken en daardoor kan ik m ook niet zo intensief aan het werk zetten..

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 22:19

_Nancy schreef:
angelaatjuh schreef:

Als ik gespannen ben stap ik sowieso niet op, heeft voor ons allebei geen zin Knipoog
Dus dat komt wel goed, het jammer ervan is dat ik de bak niet volledig kan gebruiken en daardoor kan ik m ook niet zo intensief aan het werk zetten..

begin je zowieso veel met stelling vragen? loopt ie goed aan je binnen been Lachen? anders dan neem je stelling naar binnen en duw je hem stiekem steeds een stukje verder zonder dat ie het merkt.
Probeer iig als je erop zit gewoon die hoek te negeren en gewoon met hem bezig te zijn en je dus proberen niet teveel te focussen op die hoek Knipoog
Is moeilijk, maar wie niet waagt wie niet wint
(is ook wel makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk Vork )

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 22:22

Ja hij is goed aan het been en heb meteen stelling naar binnen.
Het 'wijken' probeer ik ook heel vaak, maar ik kan niet blijven wijken want hij loopt vooruit en ik kan niet door de bak heen lopen..
dus dan zit ik weer op de hoefslag, weg van het enge gebeuren..

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 22:24

_Nancy schreef:
Ja hij is goed aan het been en heb meteen stelling naar binnen.
Het 'wijken' probeer ik ook heel vaak, maar ik kan niet blijven wijken want hij loopt vooruit en ik kan niet door de bak heen lopen..
dus dan zit ik weer op de hoefslag, weg van het enge gebeuren..

Ja dat snap ik Ja maar als je nou steeds iets verder wijkt en dus steeds ook iets verder van de hoefslag af gaat.
Natuurlijk wel af en toe het ''patroon'' doorbreken door een keer de andere kant op de gaan Knipoog wel belonen he zoals ik net al zei. al doen ie het 5 cm opzij Vork

en met losgooien/longeren/naastlopen is er dus niks aan de hand aan die kant van de bak toch?

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 22:36

Als je op een pony van rond de 1.32 past (dus max! 60 kg, en liever niet langer dan 1.70), en het lukt over een tijdje nog niet, dan moet je maar naar Amersfoort komen, dan haal ik je daar op en mag je het proberen. Lukt het je, dan krijg je je reiskosten vergoed en nog 20,- extra. Vork Lukt het niet, dan krijg je niks. Clown
Mensen die deze pony kennen durven er niet op, het is een welshxhackney, enneh, ik denk net zoals die van _Nancy, een niet echt makkelijk pony'tje. Clown

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 23:02

absque_dubio schreef:
Als je op een pony van rond de 1.32 past (dus max! 60 kg, en liever niet langer dan 1.70), en het lukt over een tijdje nog niet, dan moet je maar naar Amersfoort komen, dan haal ik je daar op en mag je het proberen. Lukt het je, dan krijg je je reiskosten vergoed en nog 20,- extra. Vork Lukt het niet, dan krijg je niks. Clown
Mensen die deze pony kennen durven er niet op, het is een welshxhackney, enneh, ik denk net zoals die van _Nancy, een niet echt makkelijk pony'tje. Clown

haha ben veels te zwaar dan Huilen van het lachen ik vond m al iet wat aan de kleine kant Vork

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 10:19

angelaatjuh schreef:
en met losgooien/longeren/naastlopen is er dus niks aan de hand aan die kant van de bak toch?

Nee, dan loopt ie er gewoon langs.. Bloos

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 10:20

absque_dubio schreef:

Nee hij is zeker niet makkelijk..

Hij is nog hartstikke groen en overal bang van..
Ik zei al: er durft ook bijna niet op vanwege zijn geschiedenis..

Monikske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 10:31

ik heb dit probleem ook gehad met joop,
Ik ben er gwn altijd langs gereden in draf en als we bij de plek waren riep ik altijd komaan draf, in het begin probeerde hij nog te steigeren maar als hij stopte riep ik draf en dan ging hij terug vooruit, je moet dat echt blijven volhouden ik heb daar zelfs uren op zitten trainen(niet na elkaar) en op den duur lukte het beter en beter

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 22:00

JAJAJAJAJAJAJA!!!!!!!!
Vandaag liep hij echt super goed achter in de bak, zonder 1 keer te schrikken oid

Ik had verstand op nul gezet en rijden maar en hij keek niet op of om, ben echt ontzettend trots op mijn paardje!! Haha!:D
Nu hopen dat het zo blijft Knipoog

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 22:02

_Nancy schreef:
JAJAJAJAJAJAJA!!!!!!!!
Vandaag liep hij echt super goed achter in de bak, zonder 1 keer te schrikken oid

Ik had verstand op nul gezet en rijden maar en hij keek niet op of om, ben echt ontzettend trots op mijn paardje!! Haha!:D

Goedzo nu ga je de goede kant op Ja
nu gewoon door rijden en niet meer aan die 'enge' hoek te denken want die is er gewoon niet Vork

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 22:02

angelaatjuh schreef:
_Nancy schreef:
JAJAJAJAJAJAJA!!!!!!!!

Goedzo nu ga je de goede kant op Ja
nu gewoon door rijden en niet meer aan die 'enge' hoek te denken want die is er gewoon niet Vork

Ik had hem trouwens ook eerst gelongeerd..
Ook in de enge hoek, misschien dat dat ook geholpen heeft?? Lachen

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 22:08

Gut, ik ben jaloers. Ging het bij mij maar zo makkelijk. Clown
Iedergeval gefeliciteerd met je overwinning. Haha!

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 22:11

_Nancy schreef:
JAJAJAJAJAJAJA!!!!!!!!

goed zo!! Haha! ik denk dat je vooral trots op jezelf mag zijn! Knipoog ook op je paardje natuurlijk, maar vooral op jezelf! Pling ga zo door!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 22:19

Hier is een bokker die hetzelfde probleem heeft/had

Mijn paard staat al 2 jaar op een stalling waar we een bak aan het water hebben. En eng dat die hoek was. Maar aan de hand en de longeerlijn was er niets aan de hand. Ook als je haar losgooide ging ze daar staan slapen. Mevrouw nam me geheel in de maling. En het werd erger. De enge hoek verplaatste zich, werd groter en groter tot we alleen nog maar voor de ingang van de bak een volte 5 meter konden rijden. Nu is het vanaf het begin van het rijden hoofd naar beneden, goed doorlopen en aandacht bij mij. Ze probeerd het nog wel, maar het word zo veel beter dat ik zeker weet dat we hier over 2 weken helemaal vanaf zijn.

Oftewel, hier de bokker die denkt dat ze het op kan lossen.