Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
InekeH87 schreef:Germatje schreef:zoooo hartelijk welkom op bokt, u vraagt wij maken u met de grond gelijk....
wessjuhh schreef:hoi hoi,
even een up-date over de situatie.
Afgelopen week heb ik heel erg veel tijd in het paard gestoken door er veel mee te doen, wandelen, fluisteren, poetsen, longeren, rijden. Met het rijden ben ik niets anders gaan doen. Gewoon lekker voorwaarts met een heel licht contact op m'n buitenteugel zodat ik dan ook een volte hier en daar kan rijden. Maar vooral om het paard direct de juiste hulpen te leren.
Tot mijn verbazing heb ik helemaal geen protest meer gekregen.
Dus besloot ik om een les te nemen bij mijn eigen instuctrice, dit ging ook super en kon hem d.m.v. gewichtshulpen al heel erg veel laten doen, het ging zo goed en ontspannen dat hij zelf (uit eigen wil) zijn hoofd iets liet zakken, en zelf contact via de teugel zocht.
Nu hebben we besloten dat ik nog een poosje alleen op het paard rij, en als het over een paar weken nog zo goed gaat wil de eigenaresse ook graag weer een poging doen. Tot die tijd heb ik haar aanbevolen om alsnog veel aandacht aan hem te geven, om een goede vertrouwensband te krijgen.
Zelf denk ik dat er geen lichamelijke problemen bij dit paard zijn, maar geestelijke. Ik denk zelf dat het paard al een verleden heeft en dat hij hard is aangepakt met een te scherp bit. En dat dit zijn vertrouwen in het bit en in de mens flink heeft beschadigd, en dan heb ik het nog niet eens over zijn zelfvertrouwen.