Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
InekeH87 schreef:[/quote]@danneke80 ik heb zelf een airbagvest en dat is een superding. Hij heeft nu al 2 keer voorkomen dat ik mijn rug of nek heb gebroken. Een keer klapte ik met mijn nek tegen de paal van de bak aan en toen was hij al volledig opgeblazen gevolg flink gekneusde nek en een aantal mensen in paniek die echt dachten dat ik alles gebroken had maar ik kon gewoon nog doorrijden. De andere keer ben ik met mijn rug tegen dezelfde paal aangevlogen en weer iedereen in paniek ambulance was al gebelt maar toen had ik door het airbagvest niets. Een gwone bodyprotector had mij in beide gevallen niet geholpen.
) Lielle schreef:ineke, dan ben ik allen benieuwd of je ook met veiligheidsbeugels rijdt. die heb ik wel standaard aan mijn springzadel.
wij hebben toch maar een klein plasje en ik val eigenlijk bijna nooit dus ik wil zo'n vervelend ding niet

Ramona_T schreef:Ik ben vast de eenige hier die nog nooit met Bodyprotector heeft gereden.
Het lijkt me zo prut zitten en ik zie het nut niet.
Een meisje in de springles waar ik vroeger in reed had er ook een.
Dan zit je toch gewoon vastgeketend.
Kun je mischien alls je het toch all verwacht beter vast in het gips gaan.
(Hallo meneer de arts ik ga morge mijn rug breken dus wilt u hem vast in het gips zetten?)
InekeH87 schreef:Ik rijd met een bodyprotector (of in mijn geval airbagvest) omdat ik nog heel veel jaren wil paardrijden en omdat ik later volledig wil mee kunnen draaien op de arbeidsmarkt. Als ik nu mijn rug breek (of nog erger mijn nek) dan kan ik mijn droomberoep niet meer uitoefenen. Je kan jezelf nog zo een fantastische ruiter vinden of zo veel diploma's etc. hebben een ongeluk zit zeker met paarden in een heel klein hoekje.
De meest ernstige ongevallen met paarden gebeuren vaak met de brave paarden die normaal nooit iets doen en waar de ruiter er dan ook niet op bedacht is.
Argumenten die ik hier lees van dat het rot zit of dat je je maar meteen net zo goed in kan gipsen zijn onzin. Deze mensen hebben duidelijk geen idee hoe een goede bp moet zitten. Ik heb zelf meerdere bp's gehad en ze zitten als je een goede maat hebt fantastisch, dan voel je ze niet meer.
De redenen dat ik met airbagvest ben gaan rijden in plaats van een gewone bp zijn omdat ik met een gewone bp de twists met equestrian yoga niet meer uit kan voeren en omdat ik probleempaarden heropvoed of opnieuw inrijd.
Bij mijn eigen paard hoe braaf ze ook is rijd ik altijd met een bp zelfs als ik alleen maar even een paar rondjes door de bak ga sjokken. Andere kinderen die ik les geef moeten op mijn paard ook een bp om op hun eigen pony moeten ze het zelf weten maar raad ik het de ouders van harte aan.
@Christel1164 ook in xxl en xxxl maten zijn er goede bp's te verkrijgen. Dan kosten deze natuurlijk wel wat meer. Bijvoorbeeld Kieffer heeft een bp te koop voor mensen met een borstomvang tot 120 cm. Je moet vooral zelf gaan passen
@Ramona_T jij hebt duidelijk geen idee van hoe een bp hoort te zitten en wat de functie ervan is. Laat jezelf aub iets beter informeren voor dat je dit soort nonsens plaats.