Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Vogeltje90 schreef:Ik vind dat iedereen hier heel erg moeilijk doet. De TS vraagt hoe ze het probleem op kan lossen dat ze heeft met haar paard, vervolgens wordt ze voor lui, verwend en onkundig uitgemaakt. Ze is in ieder geval wel kundig genoeg om te erkennen dat ze een probleem heeft, in plaats van zomaar aan te blijven modderen. Ze denkt dus heel goed na over een oplossing.
Ik zou voor een ervaren bijrijder gaan, eentje die jou ook les kan geven in ruil voor het rijden op jouw paard. Dat is natuurlijk geen ideale oplossing maar zo kom je in ieder geval aan je lessen. Zorg dan wel dat je iemand vindt die je echt kan helpen.
Als je besluit om hem te verkopen en er dan een meer ervaren paard voor terug in de plaats te nemen, heb je sowieso ook les nodig denk ik..
Op de dagen dat je hem niet rijdt, zou je misschien kunnen longeren? Op die manier kweekt hij spieren, het is goed voor hem. Dan gaat het onder het zadel ook snel een stuk beter! Maar zorg wel dat je goed longeert, zodat ie wel de goede spieren gebruikt.
Dorienn schreef:@ bitchywitchy : ik denk niet dat het een probleemPJE is.
dit is ongeveer hetzelfde als een (braaf) pas zadelmak paard te leren zich juist te bewegen, dat zijn lijf 1 geheel is,.. mijn paard heeft dit nooit gekend
een probleempje kan ik zeker oplossen hoor, daar heb ik geboeg ervaring voor.
Citaat:Plaats anders eens foto's Dorienn. Ik ben wel benieuwd
Een paard hebben en geen geld vind ik wel een beetje raar. Maargoed als het zo ook goed gaat, zou alleen wel blij zijn met hetgeen wat je hebt! zo'n paard heb je niet 123 verkocht en het paard waar jij naar op zoek bent moet je denk ik veel gaan bijleggen ben ik bang.
Veel plezier en succes met de paardjes
Dorienn schreef:ik heb ongeveer rond november een paard gekocht. hij bokt niet, stijgert niet, bijt niet, .. echt heel braaf dus.
Het leek toen een goed paard voor mij. Omdat hij zo braaf was, en dit mijn eerste paard was want ik had daarvoor altijd op pony's gereden, hebben we hem gekocht.
hij is supergevoelig als ik mij een beetje druk maak ziet hij achter elke steen een paardetend monster. hij is ook nogal wantrouwig en bang, maar dit is al verbeterd, omdat hij nu in een rustige omgeving staat en mij begint te vertrouwen.
Omdat ik problemen had met springen (ik heb hem eigenlijk gekocht voor te springen thuis en 1 keer per jaar hier eens een wedstrijdje mee te doen, en hij had wedstrijdervaring) ben ik naar de springles gegaan. dit werd echter een grote teleurstelling.
De dag erna kwam er iemand op rijden die er echt veel vanaf weet. zij zegt dus dat mijn paard nooit geoefend heeft op dressuur en dus eigenlijk 'niets' kent.
hier moet ik eerst mee verderdoen voor ik kan springen. het probleem is dus dat ik geen instructeur heb, en mijn ouders hebben zoiets van 'je moet het zelf oplossen'. dus zal ik een instructeur uit eigen zak moeten betalen met geld dat ik dus niet heb.
nu zijn er een paar opties
1) of ik probeer het in mijn eentje en zien wat ervan komt
2) of ik verkoop hem en zoek een paard waar ik een paar jaar minder werk mee heb
3) of ik regel een instructeur voor 1 X om de 2 maand
mijn ouders zijn ervoor hem te verkopen, hem terug te sturen naar de handelaar van wie we hem hebben. maar bij wie gaat hij dan terechtkomen? van hun moet ik beslissen tot eind juni of ik hem hou of niet. daarna als ik hem niet verkoop mag ik niet meer 'zeuren' over dat ie vandaag eens moeilijk deed of bang had van die brievenbus..
Mijn oma zegt dat ik moet oefenen, mijn zus zegt dat ik er te lief voor ben,
en ikzelf weet het niet.
Ik zie mn paardje graag, maar ik heb nog 2 andere pony's die aandacht nodig hebben, dus ik kan niet elke dag met hem werken. meestal ongeveer 2 a 3X per week.
wat zouden jullie doen? of zien jullie nog andere opties?
bedankt voor te lezen en ik hoop voor nuttige reacties ..