wat moet ik nu doen? hulp gevraagd!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hananas

Re: wat moet ik nu doen? hulp gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 20:58

neeen mijn pony was braaf, met mijn paard ben ik niet gaan springen.

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 20:59

nee idd. Ik denk dat ze gewoon een paard wil hebben waar je niks aan hoeft te veranderen en wat dus al super goed kan springen waar je gewoon alleen op hoeft te zitten Knipoog Daarom zei ik al komt een beetje verwend over. Hij voldoet niet aan haar eisen duidelijk

DDDDDDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 21:01

huh acht maanden bezig en het paard mag nog terug gebracht worden? ga het nog ff nalezen, volgens mij wordt ik gek

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 21:07

ik zou het nog even doorlezen hoor, dan zie je dat ik niet voor terugbrenden of verkopen ben.

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 21:08

denk je dat het beest bij jouw beter af is? Ga daar is goed over nadenken. Heeft het beest het wel naar zijn zin zo bij jouw? Ik denk als we jouw verhaal zo horen dat je hem beter kan verkopen omdat hij dan beter terecht komt bij iemand die hem waardeerd!

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 21:31

Ik vind dat iedereen hier heel erg moeilijk doet. De TS vraagt hoe ze het probleem op kan lossen dat ze heeft met haar paard, vervolgens wordt ze voor lui, verwend en onkundig uitgemaakt. Ze is in ieder geval wel kundig genoeg om te erkennen dat ze een probleem heeft, in plaats van zomaar aan te blijven modderen. Ze denkt dus heel goed na over een oplossing.

Ik zou voor een ervaren bijrijder gaan, eentje die jou ook les kan geven in ruil voor het rijden op jouw paard. Dat is natuurlijk geen ideale oplossing maar zo kom je in ieder geval aan je lessen. Zorg dan wel dat je iemand vindt die je echt kan helpen.
Als je besluit om hem te verkopen en er dan een meer ervaren paard voor terug in de plaats te nemen, heb je sowieso ook les nodig denk ik..

Op de dagen dat je hem niet rijdt, zou je misschien kunnen longeren? Op die manier kweekt hij spieren, het is goed voor hem. Dan gaat het onder het zadel ook snel een stuk beter! Maar zorg wel dat je goed longeert, zodat ie wel de goede spieren gebruikt.

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 21:33

@ arnjojo
excuseer? ik hem niet waarderen? waar heb je dat nu weer vandaan? vele zeggen dat ik hem juist te lief behandel. als je nog eens goed doorleest, heb ik ergens geschreven dat het qua karakter geen makkelijk paard is. hij is nogal vlug bang en wantrouwig en heeft een rustige ruiter nodig. daardoor is hij dus niet geschikt voor iedereen. ik vind dat niet erg, omdat ik hem graag zie EN hem waardeer. hij is braaf, maar als hij iets doet is het 99/100 omdat ie bang is.
en als je doorleest heb ik ook gezegd dat hij rustiger is geworden, een teken dat hij het naar zijn zin heeft.

edit; eventjes geschreven voor wie het bedoeld is

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 21:37

Als het angst is dan moet je misschien eens gaan denken aan NH. Ook hier zal je weer iemand bij moeten hebben die jou daar les in geeft. Maar wat is nu eigenlijk precies jou probleem met dit paard?? WAT wil je er nu uiteindelijk mee en nog veel belangrijker...WAT heb je er voor over?

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 21:38

Vogeltje90 schreef:
Ik vind dat iedereen hier heel erg moeilijk doet. De TS vraagt hoe ze het probleem op kan lossen dat ze heeft met haar paard, vervolgens wordt ze voor lui, verwend en onkundig uitgemaakt. Ze is in ieder geval wel kundig genoeg om te erkennen dat ze een probleem heeft, in plaats van zomaar aan te blijven modderen. Ze denkt dus heel goed na over een oplossing.

Ik zou voor een ervaren bijrijder gaan, eentje die jou ook les kan geven in ruil voor het rijden op jouw paard. Dat is natuurlijk geen ideale oplossing maar zo kom je in ieder geval aan je lessen. Zorg dan wel dat je iemand vindt die je echt kan helpen.
Als je besluit om hem te verkopen en er dan een meer ervaren paard voor terug in de plaats te nemen, heb je sowieso ook les nodig denk ik..

Op de dagen dat je hem niet rijdt, zou je misschien kunnen longeren? Op die manier kweekt hij spieren, het is goed voor hem. Dan gaat het onder het zadel ook snel een stuk beter! Maar zorg wel dat je goed longeert, zodat ie wel de goede spieren gebruikt.

dankje, ik ga zeker eens rondvragen voor een bijrijder enz..

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 21:40

Ik herhaal mijn vraag nog maar eens:
Hij had wedstrijdervaring met springen?
Hoe sprong hij dan bij die handelaar?

Misteryke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 22:08

Ze heeft al eerder gezegd hoe het springen bij de handelaar ging, even opnieuw lezen dus...

Ik begrijp niet vanwaar al die erg negatieve reacties komen... Zoals ik heb begrepen uit de vorige berichten is het zo dat ze al 2 pony's heeft en er een paardje is bijgekomen omdat ze wil springen (en ze dacht met dit paard een ervaren dier te hebben gekocht) en omdat haar vader ook af en toe wil rijden en dit niet mogelijk is op de pony's.

Ik wil hierbij even vermelden dan 2 à 3 keer per week rijden idd niet ideaal is, maar de pony die ik rij wordt maar 1 keer per week bereden (soms zelfs maar om de 14 dagen, zeker in de winter) en ook met deze pony verliep niet alles perfect. Toch heb ik met tijd en geduld ook deze pony zover gekregen dat hij dressuurmatig heel goed de basis kent en hij zelfs een aardig sprongetje kan maken.

Aan TS: ik zou idd op zoek gaan naar een leuke bijrijder, die ofwel betaald voor het rijden met je paard waardoor je lesgever kan zoeken, of die genoeg ervaring heeft waardoor zij in ruil voor rijden jou wil helpen om het probleem om te lossen.

Veel succes ermee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 09:29

Als ze het desbetreffende paard verkoopt, zit ze toch nog steeds met het feit dat ze niet kan lessen?

Dat vind ik toch wel het aller belangerijkste als je wedstrijden wilt doen!

DDDDDDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 09:52

Plaats anders eens foto's Dorienn. Ik ben wel benieuwd Lachen

Een paard hebben en geen geld vind ik wel een beetje raar. Maargoed als het zo ook goed gaat, zou alleen wel blij zijn met hetgeen wat je hebt! zo'n paard heb je niet 123 verkocht en het paard waar jij naar op zoek bent moet je denk ik veel gaan bijleggen ben ik bang.
Veel plezier en succes met de paardjes Lachen

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 13:38

Dorienn schreef:
@ bitchywitchy : ik denk niet dat het een probleemPJE is.
dit is ongeveer hetzelfde als een (braaf) pas zadelmak paard te leren zich juist te bewegen, dat zijn lijf 1 geheel is,.. mijn paard heeft dit nooit gekend
een probleempje kan ik zeker oplossen hoor, daar heb ik geboeg ervaring voor.

Sorry hoor, maar nu behoor ik ook tot de groep mensen die er geen ruk meer van snapt........

Als je alles zo goed kon was dit topic niet nodig. Je komt gewoon niet onder les uit, punt.......

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 16:54

hey meid waar woon je ?
ik zou ook een bijrijder zoeken .
les is natuurlijk gewoon heel belangrijk
toen je wou leren zwemmen kreeg je ook zwemles .
praat eens met je ouders en zeg dat een les niet zoveel hoeft te kosten .
en vraag wat het uiterlijk bv 1 per week of 1 keer per 2 weken mag kosten .
een super pard komt niemand zo aanwaaien en als je eraan wil werken dan moet je iemand met veel ervaring en vooral een kundig oog vinden om je te helpen.
ik woon ook in belgie.ben afgestudeerd aan de isph .
als je iets wil wten pm maar
veel succes en denk er goed overna en praat eens met je ouders .
groetjes jamie

bikkellove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 16:58

Maar kun je je ouders dan niet uit proberen te leggen, dat je echt les nodig hebt, mischien is het bij je pony's wel gelukt, maar als je zo door blijft modderen en zeker met springen word dat gewoon gevaarlijk. Zoek dan een instructeur(trice) die geen 30 euro kost, en jou toch goed kan begeleiden. Eerst maar de basis erin en dan de rest. Lijkt me toch dat jou ouders ook voor veiligheid kiezen. En laten longeren of rijden door een ervaren bijrijder(ster) is zeker geen slecht idee, ga daar ook naar op zoek.

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 20:15

Citaat:
Plaats anders eens foto's Dorienn. Ik ben wel benieuwd

Een paard hebben en geen geld vind ik wel een beetje raar. Maargoed als het zo ook goed gaat, zou alleen wel blij zijn met hetgeen wat je hebt! zo'n paard heb je niet 123 verkocht en het paard waar jij naar op zoek bent moet je denk ik veel gaan bijleggen ben ik bang.
Veel plezier en succes met de paardjes

ik ga nu niet heel de financiele zaken uitleggen, maar we hebben wel geld, paardjes komen niets te kort. mijn ouders willen gewoon geen geld uitgeven aan les. ikzelf heb van mijn papa leren rijden op een veld en in de wei (hij heeft het ook zo geleerd) na een week galoppeerde ik van de ene kant naar de andere. geen paniek, mijn houding is prima, alleen moet ik af en toe meer contact met de mond nemen (papa vond rijden met teugels in 1 hand stoer Bloos )
na 2 jaar een stuk of 15 lessen gevolgd en een paar kampen.
mijn ouders vinden lessen niet noodzakelijk, ik vroeger ook niet, tot nu.

aja hier een foto, het is wel geen rijfoto omdat ik niemand heb om foto's te trekken Clown
Afbeelding

_Nestor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 14:12

Ik zou ook voor de bijrijdster gaan of plaats eens een advertentie voor goedkope instructie gezocht!
Ik krijg eens in de twee weken les, maar heb dan alweer genoeg stof om die twee weken vol te maken!

ireika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 14:57

Al die negatieve reacties!
Zelf heb ik ook bijna altijd in mn eentje zitten "aanmodderen" met mn paardjes, en weet je wat? ik heb daar toch ontzettend veel van geleerd en ik heb mn paarden niet kapotverwend ofzo zoals sommigen hier beweren dat zou gebeuren bij jou!

Waar woon je ergens? Ik ben namelijk ook van België en ik geef gratis les, omdat ik weet dat sommige mensen gewoon niet de mogelijkheid hebben om lessen te nemen. Natuurlijk zijn mn lessen niet van hoog niveau maar met twee weet je altijd meer dan met één... (je kan dus natuurlijk altijd eens rondvragen aan kennissen van je om eens te komen kijken en of ze tips willen geven ofzo)

Ook heb ik veel geleerd door te lezen (boeken, internet etc) dit is zeker ook een tip!

Kwens je allesinds veel succes en geef de moed niet op!

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 19:47

ik woon ongeveer nabij leuven, dus een beetje veraf van gent denkik, maar toch bedankt Lachen

ik ga onmiddelijk eens een paar oefeningen opzoeken op internet dat hij wat verzamelder enzo wordt Haha! goede tip!

oja en ze zeggen niet dat ik mijn paardjes kapotverwen, maar dat ik verwend ben Vork

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 19:49

ik heb een bijrijder gevonden. ze heeft ervaring met bange paarden, dus dat is al een heel goed voordeel. ik heb haar al wat verteld en ze zei wel dat er veel werk aan was..
we zullen zien wat ervan komt, ik hoop het beste.

bikkellove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 22:14

Wat goed zeg, hopen dat het goed klikt tussen jullie drieeen. En ireika ik neem aan dat dat aanmodderen, sloeg op iets wat ik had geschreven, niet iedereen is hier negatief hoor, ze heeft immers zelf om een mening gevraagd. Hoog nivo les, lijkt me ook niet nodig als iemand je de basis kan bijbrengen is dat al heel wat. Veel plezier en wijsheid verder met je paardje.

_Nestor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 07:58

He super goed! Ben benieuwd hoe het zal gaan. Kun je dit eerst nog proberen en dan kun je later altijd weer verder kijken.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 12:48

Dorienn schreef:
ik heb ongeveer rond november een paard gekocht. hij bokt niet, stijgert niet, bijt niet, .. echt heel braaf dus.
Het leek toen een goed paard voor mij. Omdat hij zo braaf was, en dit mijn eerste paard was want ik had daarvoor altijd op pony's gereden, hebben we hem gekocht.

hij is supergevoelig als ik mij een beetje druk maak ziet hij achter elke steen een paardetend monster. hij is ook nogal wantrouwig en bang, maar dit is al verbeterd, omdat hij nu in een rustige omgeving staat en mij begint te vertrouwen.
Omdat ik problemen had met springen (ik heb hem eigenlijk gekocht voor te springen thuis en 1 keer per jaar hier eens een wedstrijdje mee te doen, en hij had wedstrijdervaring) ben ik naar de springles gegaan. dit werd echter een grote teleurstelling.
De dag erna kwam er iemand op rijden die er echt veel vanaf weet. zij zegt dus dat mijn paard nooit geoefend heeft op dressuur en dus eigenlijk 'niets' kent.
hier moet ik eerst mee verderdoen voor ik kan springen. het probleem is dus dat ik geen instructeur heb, en mijn ouders hebben zoiets van 'je moet het zelf oplossen'. dus zal ik een instructeur uit eigen zak moeten betalen met geld dat ik dus niet heb.

nu zijn er een paar opties
1) of ik probeer het in mijn eentje en zien wat ervan komt
2) of ik verkoop hem en zoek een paard waar ik een paar jaar minder werk mee heb
3) of ik regel een instructeur voor 1 X om de 2 maand

mijn ouders zijn ervoor hem te verkopen, hem terug te sturen naar de handelaar van wie we hem hebben. maar bij wie gaat hij dan terechtkomen? van hun moet ik beslissen tot eind juni of ik hem hou of niet. daarna als ik hem niet verkoop mag ik niet meer 'zeuren' over dat ie vandaag eens moeilijk deed of bang had van die brievenbus..
Mijn oma zegt dat ik moet oefenen, mijn zus zegt dat ik er te lief voor ben,
en ikzelf weet het niet.
Ik zie mn paardje graag, maar ik heb nog 2 andere pony's die aandacht nodig hebben, dus ik kan niet elke dag met hem werken. meestal ongeveer 2 a 3X per week.

wat zouden jullie doen? of zien jullie nog andere opties?
bedankt voor te lezen en ik hoop voor nuttige reacties ..

ja beste optie was les nemen maar je hebt het geld er niet voor dus ik zou hem terug doen naar een handelaar

en als je een nieuw paard koopt een paar x proef komen rijden en niet 1 x dan weet je wat je in huis haald

succes ermee

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 13:27

En wat als ze met dat paard weer tegen een rijtechnisch probleem oploopt????? Ook weer terug naar de handelaar??? Knipoog