wat moet ik doen? rugproblemen, inruilen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zap

Re: wat moet ik doen? rugproblemen, inruilen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 16:17

Vervelend zeg!

Heb je de handelaar al kunnen bereiken?

Ook ik zou het paard zeker terugbrengen. Jij wilt een paard waar je lekker op kan rijden en met die insteek heb je het dier ook gekocht. Elk paard heeft zo zijn eigenaardigheden en probleempjes, maar er is een grens. Voor elke eigenaar ligt die grens ergens anders en als voor jou die grens hier ligt (wat ik volkomen begrijp hoor) dan is het duidelijk en moet je het paard idd terugbrengen!

Heel vervelend dat het paard waarschijnlijk weer gewoon aan de volgende verkocht wordt als rijpaard. Maar draai het eens om? Het is voor ts heel vervelend om met een rijpaard opgezadeld te worden waar je niet eens op kan rijden. En omdat ts met een niet goed paard naar huis is gekomen moet zij maar opdraaien voor de problemen, de handelaar heeft hier niet eerlijk gehandeld en ts heeft er een hoop aan gedaan om het paard weer goed te krijgen Knipoog Velen zullen niet eens zo ver gaan overigens!

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 16:22

denice schreef:
ik krijg morgen zijn nummer. het gaat verder goed geregeld worden, daar vertrouw ik op.

Meid, reken daar niet teveel op. Stuur hem zsm een aangetekende brief nu het nog kan. Dat is mijn tip.

Mijn paardje mankeert ook wel wat maar hij gaat niet weg. ik vind het wel wat lastig, maar ik begrijp jou wel.

Groetjes!

Anne

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 16:22

Klara16 schreef:
garny95 schreef:
ik mis in dit verhaal de zorg verder voor het paard, voor denice al naar genoeg de ellende die je hebt meegemaakt met dit paard, maar als dat paard morgen terugkan en dan... mag een ander het verder uitzoeken, ik neem aan dat de handelaar er ook niets aan doet maar gewoon weer verkoopt zoals vorige x aan denice ?

Tja, in een ideale wereld met onbeperkte hoeveelheden geld en ruimte ter beschikking zou de TS zich met liefde over dit dier kunnen ontfermen.
In een ideale wereld zou die handelaar dit paard ook niet verkocht hebben aan een nietsvermoedende klant...

Ik vind niet dat het aan de TS is om op te draaien voor het gebrek aan beroepsethiek van die handelaar. Ze heeft de volle mep betaald voor dit dier en ze heeft dus recht op een bruikbaar rijpaard. Verder is het het probleem van de handelaar.

Als mensen die een slecht paard verkocht krijgen er allemaal voor kiezen om het dier gewoon terug te brengen ipv voor de kosten op te draaien leren zulke handelaars vanzelf dat ze ze beter niet in de verkoop zetten...

ik heb er zelf een laten inslapen toen, omdat ik het paard en een eventuele nieuwe eigenaar niet mee wilde opzadelen en waarom ik het net benoem in dit topic is om dezelfde redenen
en die handelaar zal het een worst wezen, denice heeft veel vertrouwen in deze man, ik denk dat ze hier een dure leerschool treft.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 16:24

zap schreef:
Vervelend zeg!

Heb je de handelaar al kunnen bereiken?

Ook ik zou het paard zeker terugbrengen. Jij wilt een paard waar je lekker op kan rijden en met die insteek heb je het dier ook gekocht. Elk paard heeft zo zijn eigenaardigheden en probleempjes, maar er is een grens. Voor elke eigenaar ligt die grens ergens anders en als voor jou die grens hier ligt (wat ik volkomen begrijp hoor) dan is het duidelijk en moet je het paard idd terugbrengen!

Heel vervelend dat het paard waarschijnlijk weer gewoon aan de volgende verkocht wordt als rijpaard. Maar draai het eens om? Het is voor ts heel vervelend om met een rijpaard opgezadeld te worden waar je niet eens op kan rijden. En omdat ts met een niet goed paard naar huis is gekomen moet zij maar opdraaien voor de problemen, de handelaar heeft hier niet eerlijk gehandeld en ts heeft er een hoop aan gedaan om het paard weer goed te krijgen Knipoog Velen zullen niet eens zo ver gaan overigens!

Ik begrijp het heel goed, dit zijn hele vervelende beslissingen, ik heb er zelf ook mee te maken gehad, alleen heb je zelf ook verantwoording te nemen en ze heeft ook een band met het paard.

Over je laatste opmerking: die mensen zijn geen paard waard

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 16:27

rakni schreef:
Meid, reken daar niet teveel op. Stuur hem zsm een aangetekende brief nu het nog kan. Dat is mijn tip.

Citaat:
en die handelaar zal het een worst wezen, denice heeft veel vertrouwen in deze man, ik denk dat ze hier een dure leerschool treft.

Ik denk ook dat ze veels teveel vertrouwen in deze handelaar heeft.

Denice, een telefoongesprek is echt niet genoeg. je moet schriftelijk bewijs hebben dat je het gebrek binnen de 6 maanden aan die man hebt gemeld.
Aangetekende brief is denk ik toch wel nodig!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 16:32

ik probeerde net te bellen, hij was bezig en belt zo terug.

Ik heb geen vertrouwen in de handelaar zelf, wel dat er een passende oplossing gezocht wordt.

Ik denk natuurlijk na over wat er verder met het paard gaat gebeuren. Ik denk een maandje de wei op en weer doorverkocht. maar daar probeer ik maar niet aan te denken.

ik ga die brief ook sturen, en ik ben niet naief op dit gebied. Ik weet hoe ze zijn, heb er zelf middenin gezeten.
Bedankt voor jullie goede tips!

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 16:32

Ik ben benieuwd wat de handelaar zegt.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 16:34

Ikzelf heb iets gelijkaardigs meegemaakt.

Ik kocht een pony van iemand die bij ons in de vereniging zat. hele toffe man en ik was ervan overtuigd dat ik het dier in vertrouwen kocht. Toe ik ging kijken was het mei, stralend weer en de pony stonds op stal. Hele dagen.

Hij zei dat dat kwam doordat hij intensief getraind werd door zijn dochter. Ik had toen al moeten inzien dat er iets niet klopte, maar toch maar pony ingeladen, betaald, en toen we bij mij kwamen zelfs nog een drankje aangeboden.

De volgende dag had het beest na een nachtje in het weiland zijn hele staart en manenkam finaal kaalgeschuurd. Conclusie: zomereczeem.

Om een lang verhaal kort te maken: die man schold me uit over de telefoon en weigerde zelfs maar te komen kijken naar de pony. Omdat het om een particuliere verkoop ging heb ik mijn geld ook nooit teruggezien, zelfs niet een deel. Met eczeem is die pony een stuk minder waard, en dan heb ik het nog niet over alle dure spulletjes die ik heb moeten aanschaffen om het een beetje te verhelpen.

Verkopers hebben vaak 2 gezichten: een voor en een na verkoop. Ik denk dat de TS dat nu gaat leren....

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 16:34

Waarom heb je het paard ook niet rontg laten keuren? Zit daar een specifieke reden achter? Juist omdat de pedigree van het paard mooi is zou ik hem hebben laten keuren omdat hij óf aardig wat geld heeft gekost, óf omdat hij niet zo duur was en dan zou ik al achterdochtig zijn.

beautylover1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 16:36

ik zal het paardje gewoon houden ook al is hij slecht, en je kunt er niet op rijden. mischien heb je wel veel geld er voor uitgegeven. maar ik vind het net als een baby of een kind. als jouw kind geboren word en dan kom je er achter dat het niet kan lopen, dan zeg je ook niet stop het maar terug ik wil het niet.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 16:38

beautylover1 schreef:
ik zal het paardje gewoon houden ook al is hij slecht, en je kunt er niet op rijden. mischien heb je wel veel geld er voor uitgegeven. maar ik vind het net als een baby of een kind. als jouw kind geboren word en dan kom je er achter dat het niet kan lopen, dan zeg je ook niet stop het maar terug ik wil het niet.

Dus nu vergelijk je het aanschaffen van een rijpaard met kinderen krijgen? Nors opkijken

heb jij zelf kinderen en/of paarden?

Als je zo moet bekijken ben ik al moeder van heelder volksstammen Haha!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 16:39

beautylover1 schreef:

hierin verschillen duidelijk onze meningen. ik heb mijn paard gekocht om te RIJDEN. niet om naar te kijken. Dat beest kost handenvol geld en ik wil er ook plezier van. Het paard is pas 5, ga niet 20 jaar met dit paard zitten.

Opmerkingen als : denk dat de TS nu een lesje gaat leren, ik heb in de handel gezeten, weet heel goed hoe het werkt etc. Ik hod er weldegelijk rekening mee dat het niets wordt. Jammer dan. Maar niet geprobeerd is helemaal niets. Morgen gaat die broef de deur uit, ik wil hem eerst gesproken hebben.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 16:39

beautylover1 schreef:

Je zal er met de tijd nog wel achter komen dat een dier geen kind is.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 16:41

Veel succes denice!

Ik bedoel niet dat ik jou naief vind, maar het klonk heel even alsof je het alleen via de telefoon wilde proberen en ik wou je gewoon waarschuwen omdat je nog maar zo weinig tijd hebt Knipoog

(als je mijn verhaal leest snap je misschien waarom ik hier zo op aandring)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 16:58

heb ik gelezen ja, maar jij bent echt onder je eigen ogen bedonderd!!

ik geloof niet dat hij zich bewust was van het feit dat het paard wat mankeerde aan zijn rug. Hij wist denk ik wel dat het zou kunnen zeg maar.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 17:29

MarcoBorsato schreef:
beautylover1 schreef:

Je zal er met de tijd nog wel achter komen dat een dier geen kind is.

paarden is emotie, hoe je het ook went of keert, voor de een is het een kind voor de ander een middel om lekker buiten te rijden of prijzen te scoren, even heel zwart/wit.
Dit is een drama verhaal, hoe dan ook, het paard wordt hier de dupe van of is het eigenlijk al lang en daar heb ik moeite mee, het is heel dubbel, ts heeft ook veel aan gedaan en is er voor haar nu een grens, ik heb deze buikpijn ook gehad met mijn vorige paard en iedereen neemt andere beslissingen. Het blijft lastig, ik ben erg benieuwd hoe de handelaar dit gaat oplossen als hij dat gaat doen.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 17:57

denice schreef:

Je had het iets vriendelijker kunnen zeggen, ik geef jou ook advies met goede bedoelingen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 19:01

Klara16 schreef:
denice schreef:

Je had het iets vriendelijker kunnen zeggen, ik geef jou ook advies met goede bedoelingen.

Ik vind dit ook een beetje een achterlijke opmerking, want hetzelfde kan van jou gezegd worden: Wie koopt er nou een paard met een goede pedigree zonder een rontg keuring???

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 21:17

foto's maken van een rug is anders ook niet standaard

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 21:18

garny95 schreef:
foto's maken van een rug is anders ook niet standaard

Hier iig wel als je sportpaarden koopt

quincy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 21:33

even een stipje..............

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 07:13

Inderdaad, TS, ik lach jou toch ook niet uit op pagina 1 als je zelfs de uitdrukking 'klinische keuring' niet lijkt te bgrijpen? Dit is weer zo'n typisch hier-gaan-we-weer topic van iemand die veels te goed van vertrouwen een paard koopt (en blijkbaar nog een dure ook) zonder uit zn doppen te kijken.
Jij hebt je er evengoed laten in-banketstaven door die handelaar.

En ik verzeker je dat ik met mn B-pony nog net iets minder bedonderd zal zijn dan jij.

maar goed, ik stop voorlopig met hier te posten. als jij het na 3 pagina's onderbouwd advies van mijn kant nodig vindt om zo te reageren....

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 08:03

Gezellig is weer eens anders. Scheve mond

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 08:22

Lijkt me sterk dat de handelaar gaat zeggen kom maar terug, november een paard gekocht, dat is al bijna 7 maanden geleden.
En als hij het wel goed vind, dan ruil je het paard. Maar wat krijg je er voor terug?

En aan de andere kant, je zegt wel dat Klara onder haar neus bedonderd is, maar jouw paard liep bij het voorrijden ook niet naar wens.

Maar daar kunnen we lang en kort over discussiëren, ik zou zeggen als de wiede weerga naar de handelaar toe gaan. En hem er persoonlijk met de bewijzen confronteren (op papier).

Kingsley2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 09:35

Jullie maken er wel een drukte om zeg.
Als je een paard koopt neem dan altijd iemand mee, extra ogen en een mond doen wonderen. Laat een paard of pony altijd klinisch keuren en laat altijd foto's maken.

Ik heb ook ooit die fout gemaakt en we leren er allemaal van. Ik kocht een pony van 10 die bleek al 14 te zijn. Ze had artrose ze was niet verkeersmak wat wel werd gezegd. En ze had nog nooit figuren in der leven gedaan. Die pony heeft me een hoop geld gekost maar ik heb super veel van haar geleerd. ze is 34 geworden. Uiteindelijk had ze spat, artrose en epelepsie.
En mijn vorige paard had ook zomer exzeem. Middeltjes van kruitvat werken ook goed.

Het is het zelfde met kinderen je krijgt kinderen en wat ze ook mankeren je heb er alles voor over. Koop jij een leuk paardje wat goed klikt. En heeft heeft zomerexzeem dan denk ik is jammer maar ik heb een leuk paardje. En dan maakt mij het niet uit dat ik middeltjes moet kopen hier voor. En zomer exzeem is niet het ergste een paard met een zere rug vind ik erger gaan iets meer kosten aan zitten. Maar TS leert ook van haar fouten nu en zal ze in het vervolg ook beter nadenken als ze een paard ziet lopen en denkt hij is leuk maar hij loopt niet helemaal lekker. dus ik hoop dat ze de volgende wel goed laat keuren. (klinisch en met foto's)

en ik heb ook niet het geld op mijn rug groeien ik leef van een uitkering omdat ik in de ziektewet zit.

Nou succes met jullie paardjes