en niet verkrampen.
is al even geleden, maar 'vroegah' bokte 1 huurpony als ze ergens niet heenwilde, dan was het bok bok naar links schieten naar rechts schieten, enz,
totdat ze ineens toch de goede kant op schoot

ben daar nooit afgekukeld.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

ik heb hier zeker wat aan. rosanne1988 schreef:jezelf helemaal loslaten.
geen spieren aanspannen, en compleet ontspannen.
ik persoonlijk vind de verlichte zit geen oplossing.
Het is maar net wat je het beste ligt. Het is ook niet echt verlichte zit want ik ga niet zo ver voorover zitten als bij verlichte zit. Je staat in je beugels maar je blijft "recht zitten" zeg maar...
Hangt ook helemaal af van hoe het paard bokt, op mijn merrie blijf je met spieren ontspannen niet zitten gezien die haar rug volledig rond maakt...Dan lig je er gewoon van af
net zoals je van een botsbal af zou vliegen door ontspannen spieren...
liindii schreef:@ Superlise;flink voorwaarts kan niet altijd , want als we moeten aangaloperen.. hihi.
Maar iig harstikke bedankt
liindii schreef:Ik bedoel als je hem flink voorwaarts moet rijden als ie aanmoet galoperen? Meestal geeft de pony dan 1 bokje, ( of 2) maar dan moet ik hem gewoon terug nemen en dan opnieuw aangaloperen?
. Ik ga staan in de beugels en probeer de kop omhoog te houden of het paard om te trekken en gelijk te gassen. Als ik in de beugels ga staan (niet helemaal uitgerekt, maar net je kont uit het zadel) dan zet in mijn bekken iets naar achteren en mijn bovenlichaam iets naar voren (oude gewoonte
) zonder naar voren te vallen en dan overleef ik vele bokken. Als ze echt de kop naar beneden doen en op de plaats gaan springen (dus niet perse vanachter bokken) dan ga ik in me zadel zitten en 'schop' ik ze naar voren.
Maar let wel op he, je moet er plezier in hebben. Sommige mensen vinden zulke uitdagingen prachtig, laat het dan lekker aan hen over als je zelf niet zo'n durfal bent. Dat geeft namelijk helemaal niks! liindii schreef:Okee. ik zal he tproberen,jammer genoeg weet ik nooit warneer het peerdie gaat bokken. Nouja kwa bokken enzo vind ik iets al snel eng maar als het dan goed gaat vind ik het niet eng meer. Gelukkig wordt ik steeds minder angstig. ( september rij ik ook nog maar 2 jaar)
. Ik denk dat je net wat te laat bent en als je niet goed begint dan ben je net een speelbal bovenop
. Vlug worden, en dat wordt je jammer genoeg alleen door het veel te doen
) en ging ze door met bokken omdat dat zeer deed, logisch toch!