Met hoofd schudden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

blitsie

Re: Met hoofd schudden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 21:15

De pony waar ik vaak op rijd doet dit ook heel erg. In alle gangen het helpt ook niet als ik hem wat meer voorwaarts rijd want dan is het alleen maar erger. Ook als je hem gewoon loslaat zonder zadel en bit schudt hij nog met zijn hoofd. Iemand enig idee hoe dit verholpen kan worden???

lola_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 20:21

het klinkt misschien dom maar hou je de teugels niet te strak? Probeer eens te galoperen met lossere teugels misschien schud hij dan minder... (Het klopt vast niet en is maar een idee)

blitsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 17:24

Ja dat probeer ik zelf wel eens maar de lesgever heeft dan altijd commentaar Ik zal het eens wat meer proberen jaa dankje voor de tip!

blitsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 20:07

ik denk dat ik het probleem al gevonden heb. die pony had last van zijn schoft omdat het zadel niet 100% paste en nu heeft die pony een maandje ofzow op de wei gestaan en dan gwoon een gel onder het zadel leggen en alles gaat veel beter.

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 22:01

Even iets heel flauws om mee te beginnen: Zou het kunnen dat ie last heeft van zijn manen die miss tegen zijn oren ofzo komen? Vriendinnetje had dat bij dr paard dus die vlecht nu iedere keer de voorste manen en de voorpluk in en nu doet ie het niet meer:P

Okee nu even rijtechnisch. Let er op dat ie wel op twee teugels loopt, het kan namelijk zijn dat je heel ongelijke druk hebt en dat hij dat niet prettig vind. Wat ook een mogelijkheid is is dat dit zijn manier is om onder het werk uit te komen. Hij merkt natuurlijk dat als hij met zijn hoofd schud jij hem niet aan het werk kan houden. Probeer het eens een keer af te straffen om te kijken of het minder word.