Heethoofd onder mijn kont!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sjorsie

Re: Heethoofd onder mijn kont!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 14:34

Pensionnetje schreef:
Dan heb je vast een heel bijzonder paard. Want één uur aan een stuk heb ik zelfs met doorgetrainde heethoofdige endurance paarden nog niet meegemaakt. Dan heb ik het over pezige volbloeden met een zeer grote longinhoud.

sorry maar dit kunnen wel meer paarden hoor, ik vind je antwoord wat apart, net alsof alleen jij weet hoe het zou moeten. Mijn paard kan met gemak 1 uur galopperen als ik zou willen zelfs langer en hij heeft absoluut geen endurancebloed.
Misschien dat dit werkte voor een aantal paarden bij jou maar niet voor de mijne, mijn vorige paard deed overigens hetzelfde.
Zo zie je maar dat er heel veel wegen naar hetzelfde resultaat leiden.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 14:43

ik heb ook een mega heethoofdje, kan niet rustig zijn en fokt zich om alles op, ook op stal is ze druk. ze staat nu aan de kalmerende poeder van veel good 30. ze voelt zich veel beter in haar vel en is een heel eind rustiger geworden. ook op stal kan ze zich nu wat meer ontspannen. het drukke en en loperige is er niet van afgegaan maar ze laat zich veel beter bewerken

rosanne1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 17:57

ik heb niet heel je topic doorgelezen, maar ik heb ook zo'n ontzettend heethoofd op stal staan.
zowel in de omgang als tijdens het rijden is ze ontzettend druk, zit alles en wil alleen maar naa voren.

de belangrijkste tip die ik je kan geven, is blijf je benen gebruiken, en ga ze niet afsteken.
probeer niet aan de teugels te blijven hangen, maar maak ophoudingen. dit vul je aan met je benen, en sluit hem tussen je op!
succes

victorielove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-08 11:06

Bedankt voor alle tips weer. Ik heb uitgekozen wat ik denk dat werkt en dat was dus bezig houden, nagefelijk laten lopen, veel overgangen, tempowisselingen enzovoorts. Stap en draf op het begin geen probleem. Ik heb er nu ook zelf op gelet dat ik hem niet constant strak rijd. Dat deed ik eerst ben ik tot de ontdekking gekomen. Omdat ik altijd bang was dat hij sneller ging of er vandoor ging, hield ik hem altijd stevig bij me. Wat dus averechts werkt als je dan wel druk op het bit zet. Dus stap, draf met een contact gereden. op mijn stem (hooo) halt houden of in draf verzamelen. en dan liet ik hem lekker strekken. Ging hij iets te snel lichte druk, mijn stem en weer normaal contact. en dat werkte prima. Galoperen ging nog niet zo goed, maar al wel beter. Hij mocht niet langer dan een paar pasjes galoperen. Liet hem telkens in een andere hoek, andere wending enzovoorts aanspringen om hem te laten denken. Als hij denkt gaat hij er niet vandoor. Wel moet je snel iets anders verzinnen als je in galop zit. Nam ik hem terug uit de galop en hij was heel heet en stuiterig. Dan zorgde ik dus eerst dat hij rustig was voordat ik weer een paar galopjes probeerde. Na een tijdje begon hij te knabbelen op het bit en helemaal relax te lopen in stap en draf. We komen er dus wel! Als iemand nog tips heeft zijn die van harte welkom Lachen !

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 11:11

Dat doet die van mij dus ook, zodra je terug komt uit de galop wordt ze vreselijk dribbelig..wat bij die van mij heel erg werkt, galloperen met een lange teugel..gaat ze zelf met dr neus over de grond lopen, compleet ontspannen! Maar zodra ik de teugels dan weer iets aanneem..komt het koppie weer omhoog, oortjes erop 'wat gaan we doen baas! spannend hoor' *LOL*

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 12:40

Heb et vandaag eens geprobeerd met mijn Jazz. Losstappen gedaan en ik draaf aan en meneer schiet meteen weer in de galop. In plaats van terugnemen heb ik hem gewoon op de volte door laten galopperen. Toen ie er geen zin meer in had en terug naar draf wilde toch nog maar een paar rondjes door laten rennen en toen netjes terug naar draf laten gaan. En het was over... teminste op deze hand. Na het van hand veranderen zelfde gedaan en meneer kon ineens weer normaal lopen... Nou hebben wij allebei niet veel conditie (ben dit paard weer aan het opbouwen na een lange blessure, of eigenlijk, ziekte) dus ik vond het na 3 kwartier wel genoeg, voor zijn doen was ie hardstikke braaf geweest. Concentratie was nog niet helemaal wat ik zou willen zien (snel afgeleid o.a. door mijn andere paard of de paarden van de buren Haha! ) maar hij liep in ieder geval in mijn tempo en zonder gebok en gestuiter....

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 17:39

fyn dat de tips van andere mensen goed werken Bloos hebben we toch nog iets aan bokt.nl Tong uitsteken
Niet dat ik een fatsoenlyke tip heb gegeven ofzo Knipoog

Renates85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 17:41

Wel grappig om te lezen dat meer mensen een heethoofd hebben. Mijn paard wordt ook steeds heter hoe langer je der rijdt!
Zodra ze alleen maar wil galoperen zet ik der op de volte (kleine volte) dan komt ze vanzelf terug in de draf. Ik heb niet alle berichten gelezen maar bij een heethoofd moet je heel consequent zijn. Als je ze één keer door laat galoperen zullen ze het blijven proberen!
Mijn tip is dus consequent zijn en dat heeft tijd nodig maar gelijdelijk aan zie je resultaat!
Succes