Hoe hebben jullie je paard verkeersmak gemaakt??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Emmaa_92

Re: Hoe hebben jullie je paard verkeersmak gemaakt??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 09:11

Allejandro schreef:
En veel enge dingen opzoeken, als je daar aan toe bent.
de band wat betreft vertrouwen moet dan wel goed zijn! Lachen

Idd! Gewoon opbouwen en zelf ontspannen blijven. En niet altijd met een ander paard erbij gaan! Dan 'durft' je paard straks niet meer zonder, dan wordt het veel moeilijker om een keer alleen te gaan.
Je kan natuurlijk als je eraan toe bent wat verder gaan en gaan fietsen met je paard. En ook belonen als je paard braaf is natuurlijk.

rija

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 10:02

Wij hebben een 9 jarige new forest gekocht. Was verkeersmak zeiden ze, wat auto's betreft is dat ook zo. Maar als je iets vreemds tegen komt eng hekje, vogels die opvliegen, paarden in een wei. Vliegt ze er in galop vandoor. Ik vind dit gevaarlijk het maakt niets uit of er een andere pony bij is. Wat zouden jullie doen?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 10:04

Met Amber zijn we als veulentje gewoon mee gaan wandelen. We wonen aan de dijk en daar is het vrij rustig. En dan gewoon opgebouwt. Grietje het zelfde verhaal, al namen we toen amber mee, want die was toen al verkeersmak. En Hans nam ik mee als ik met Grietje ging wandelen. En toen dat goed ging, nam ik hem alleen mee.

Sharay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 10:05

Ik ben ook telkens wat verder van het erf afgegaan en rustig langs de weg gaan wandelen.. int begin was het heel erg eng maar nu rijden we zelfs samen in het bos alleen of met andere paarden dusja gewoon oefenen oefenen en oefenen..

Martinedd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 10:06

ehh, poeh
gewoon bij rustige wegen beginnen en in het begin, heb ik gewoon een auto in de buitenbak gezet, kon ze het lekker zelf ontdekken.
Later een tractor in de bak.
En vooral rustig blijven als ze schrikken, niet boos worden.
Rustig aan opbouwen.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 10:07

met Malibu ( veulentje) gewoon wandelen achter z'n moeder aan. Nu kunnen er nog zoveel trekker of vrachtwagens langskome, hij is niet meer onder de indruk

cindyhil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 10:52

het ligt er natuurlijk wel aan of het een veulen is of een wat ouder paard. Een veulen leert dan vanaf het begin niet bang te zijn voor verkeer. Met een ouder paard is dat veel moeilijker.

Gekkeellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 16:04

Ik heb met janneke vanaf het begin af aan heel erg veel langs de weg gelopen en laten wennen aan enge geluiden.
Ik heb er zelf op gereageerd alsof het niet eng was...en ben zelf doodnormaal langs de meest "enge" dingen gelopen.
Als je pony merkt dat jij je er niks van aan trekt dan zal je pony ook rustiger blijven Knipoog

Succes!