Wrangler kocht ik als 2,5-jarige (in januari, zou dat jaar 3 worden) en die was op zijn zachtst gezegd nog erg jeugdig.
Die heb ik gepoetst, voetjes gekrabt, aan de hand in de bak geoefend met meestappen, -draven, halt en achterwaarts, hoofdstelletje aan, gelongeerd (los en later dat jaar met singel en bijzets), losgezet, over balkjes gelongeerd, vrij laten springen, buiten mee gaan wandelen en grazen, oefeningen om hem goed mak te krijgen (met plastic zakjes over hem heen enzo

) en zadel erop. Van die tijd heb ik echt zoveel profijt gehad! Het is een eenkennig dier en hij is echt heel erg naar me toe getrokken. Daarnaast heb ik met het balkjes stappen zijn stap zo verbeterd dat hij tegenwoordig achten en negens krijgt voor zijn stap (en die was gewoon niet zo goed)
Toen hij drie was ben ik erop gegaan en daarna heeft hij weer een paar maanden rust gehad. Aan het eind van het jaar (dus richting het jaar dat hij vier werd) ben ik hem pas echt gaan rijden.
Als het het jaar is dat hij twee gaat worden, zou ik hem verder op het land laten.