Wij galopperen dan ook wel eens flink door, draven veel maar volgen vooral het ritme van de paarden. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Wij galopperen dan ook wel eens flink door, draven veel maar volgen vooral het ritme van de paarden. lindsey schreef:midgie schreef:Ik blijf trouwens altijd zitten in een rengalop, vind zelf de verlichte zit niet fijn.
Durf ik rustig te zeggen dat je dan nog nooit echt in rengalop bent geweest.
Een rengalop uitzitten is bijna onmogelijk. Zo niet geheel onmogelijk.
Ben het met mocca eens. Verlichte zit kan je wel oefenen in draf maar het is een stuk moeilijker dan wanneer het paard (hard) galoppeerd. Je hebt een aantal keer geoefend dus zal best goed gaan.
Neem aan dat je instructeur je de strandrit ook wel zou hebben afgeraden als hij dacht dat het niet goed zou gaan.
c_alsemgeest schreef:Ik kan met rengalop echt niet lekker blijven zitten... ga altijd in verlichtte zit.
Dat is ook 1 van de redenen dat ik buiten altijd met een springzadel rij. Op een of andere manier heb ik daarop altijd meer te vertellen als mijn paard ongeplanned wat harder gaat
\
.
.
rengalop is inderdaad erg moeilijk om dan te blijven zitten, heb 1 keer een échte rengalop meegemaakt over het strand, gaaaf! maar goed, toen we moesten stoppen ging ik zitten om af te remmen en dat was lastig 
Verder, zoals meerdere zeggen, doe je beugels op springmaat. Zodat je ook goed kunt steunen. En je kunt ook eventueel de manen van je paard erbij pakken voor een extra steuntje. Doe ik ook wel eens als het me even wat te moeilijk wordt
Wat Lieniminnie zegt kun je ook doen. Of eventueel bokriempje er aan vast maken. (Sperriempje door de 2 ringetjes die aan je zadel zitten. ) Succes ermee en geniet ervan! Jildau schreef:c_alsemgeest schreef:Ik kan met rengalop echt niet lekker blijven zitten... ga altijd in verlichtte zit.
Dat is ook 1 van de redenen dat ik buiten altijd met een springzadel rij. Op een of andere manier heb ik daarop altijd meer te vertellen als mijn paard ongeplanned wat harder gaat
Haha en ik heb alleen dressuur zadel maar heb dus dan de beugels op jockey maat.![]()
Maar okee het zal wel kunnen dat blijven zitten maar ik ga ook automatisch staan zodat het paard voor mijn gevoel meer kan gaan. Zit ik haar niet in de weg.