Paard doet ineens gek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Barmat

Re: Paard doet ineens gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 15:14

pharagirlke schreef:
Chikkie96 schreef:
maar dingen zeggen zoals: hoe kun je met je zelf leven dat gaat te ver
als jij mensen wilt kwetsen moet je dat doen, maar doe dat dan niet bij mij.

wat bedoel jij met : Inderdaad, en toch verwacht je dat want anders opende je geen topic en vroeg je niet om tips

ondanks dat we de situatie niet kennen, verwacht je toch dat we tips geven.

Phara - dat is enkel en alleen omdat ze geen cent willen uitgeven. Die meisjes verwachten een soort van boek "hoe rijd ik een pony in?"

Gratis en voor niks. Dat het helaas in de praktijk niet zo werkt, is een ander verhaal.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 15:15

Barmat schreef:
ondanks dat we de situatie niet kennen, verwacht je toch dat we tips geven.

Phara - dat is enkel en alleen omdat ze geen cent willen uitgeven. Die meisjes verwachten een soort van boek "hoe rijd ik een pony in?"

Gratis en voor niks. Dat het helaas in de praktijk niet zo werkt, is een ander verhaal.[/quote]
zou je een pretty voor moeten kopen...of een Pharaon...Pony'tje is veel te lief voor ze...

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 15:16

ahuuum

we willen heus wel geld uitgeven aan die pony anders hadden we hem gister ook niet meegenomen naar de manege en zou ik mijn lessen zelfs aan de kant willen zetten.
EN WE LUISTEREN HEUS WEL.

Maargoed Knipoog diegene die dit typt is lovelygirly. * had me nog niet aangemeld op me eigen deel.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 15:16

Chikkie96:

Als jij de behoefte hebt om te zeggen dat mijn paard sneu is omdat hij met mij opgescheept is, dan ga je gang. IK voel me er namelijk niet op aangesproken, zoals jij je wel aangesproken voelt door mijn verhaal naar jou toe.

Knipoog

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 15:17

Chikkie96 schreef:
ahuuum

we willen heus wel geld uitgeven aan die pony anders hadden we hem gister ook niet meegenomen naar de manege en zou ik mijn lessen zelfs aan de kant willen zetten.
EN WE LUISTEREN HEUS WEL.

Maargoed Knipoog diegene die dit typt is lovelygirly. * had me nog niet aangemeld op me eigen deel.

en posten onder andermans account mag ook niet, wisten jullie dat? : )

*temt*

Giolli
Zeg maar Ber!

Jullie kunnen niet zeggen dat we er niks voor over hebben, want jullie weten dat niet, jullie kennen ons niet eens

maar nogmaals lees de dik gedrukte woorden eens.

Giolli
Zeg maar Ber!

Ahum, dat doen we niet extra.
chickie96 zit hier naast me Knipoog (En ja dat wisten we.)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 15:19

Ik hoop dat TS weet wat de gevolgen zijn voor de pony.......... want die zijn niet leuk

maar dat ze wil sparen om haar geld wel in goede begeleiding te steken is natuurlijk super...

misschien kan ze een topic openen hier op bokt en zo iemand vinden die haar kan begeleiden

zit diep na te denken over een voor mij bekende bokker die in losser woont

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 15:20

Maar zoals jullie willen, zit ik nu op me eigen.

dat van over jou paard was sarcastisch bedoelt, zo laag zinken wij niet.
Maargoed, wat ik helaas heel jammer vind is dat jullie door blijven zeuren over de slechte dingen terwijl ik al 1000 keer iets gezegt heb.
Lees de dikgedrukte woorden maar eens.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 15:20

Chikkie96 schreef:
Jullie kunnen niet zeggen dat we er niks voor over hebben, want jullie weten dat niet, jullie kennen ons niet eens

Nee, dat is waar. We kennen jullie niet. Maar jullie bericht spreekt boekdelen Lachen En daar valt enorm veel uit te halen. Vandaar de conclusies Lachen

De dik gedrukte woorden heb ik al -tig keer gelezen en kunnen mij niet overtuigen Ik zie enkel en alleen "misschien" en "er over nadenken" en dat vind ik niet overtuigend, sorry.

Vandaar dat voor mij duidelijk is dat jullie gewoon aan blijven modderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 15:21

Chikkie96 schreef:
Dus wij zouden volgens jou iemand moet inhuren.
De bijna 17 jarige (die dit typt) heeft een krantengbaan,maar ik heb ook een eigen leven, niet heel mijn leven draait alleen maar om paarden en om geld aan paarden uit te geven.
Niet iedereen heeft er geld voor. Knipoog

Dan moet je nu stoppen met dat paard...

Geen goed tuig en geen goede begeleiding dan is het heel snal kappen ermee... vandaag nog.

Dat jij dat er niet voor over hebt qua geld, dat is je recht, maar de pony daarom maar de knoppen helpen niet...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 15:21

Chikkie96 schreef:

en vertaal dat eens naar het feit dat je wel tips vraag? we kennen jullie niet, je ervaring niet, we kennen de pony niet, we weten evemin wat hij precies doet, is het angst of ''rotzakkerij''. Dat moet je zíen!

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 15:22

Ahum, ik was dat toch echt van plan. Knipoog
Echt van plan om mijn lessen te stoppen, om dan toch goede begeleiding te krijgen. En als jij dat dan niet wil geloven dan is dat jammer. maar dat moet je dan zelf weten.

Ps. ik/we gaan iig niet stoppen met het verzorgen ervan. alleen omdat het rijden dan niet zou lukken gaan WE niet stoppen met het paard.

LGarabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 16:18

Wat ik hier een beetje vreemd vind is dat de eigenaar eigenlijk niet genoemd word.
Het enige wat wij daar van horen is het feit dat hij geen nieuw zadeltje wil aanschaffen.
Maar als eigenaar wil je toch het beste voor je paard.
Als je het niet kan betalen om je pony weg te brengen, kun je toch op zijn mist zorgen dat de meisjes goede begeleiding krijgen. Want als straks de TS er niet meer op wilt rijden omdat ze over stapt naar de paarden oid dan zit hij met een pony die misschien niet goed is in gereden, en zie die maar eens goed te verkopen ofzo...

Wat ik aan de TS als tip wil mee geven als ze toch verder gaat:
begin gewoon even lekker opnieuw
ga weer longeren en vertrouwen op bouwen.
Ga daarna naar een plek (bvb) bij de stallen en ga eens hangen (niet vast zetten dan maar vast laten houden) en eens een paar stapjes doen als je er op hangt. Desnoods zonder zadel als het zadel niet past. En dat doe je gewoon een paar keer
Als het goed gaat kun je gaan zitten en zo eens een paar passjes stappen (dus als iemand hem aan een halstertouw heeft)
Dit kun je opbouwen door straks eens te gaan stappen aan een halstertouw met iemand er op. Meestal hebben ze dan wel vertouwen in de gene die er naast loopt. en eens draven met iemand aan een halster touw, gaat dit goed eens loslaten, wel er naast blijven en zo verder werken.

Dat zak zand idee vind ik persoonlijk niet zo goed. Bij sommige paarden werkt het, Dan zijn ze aan het gewicht gewend en gaat de ruiter er ineens op en die heeft benen en armen en ligt niet plat op zijn rug dus er zit daar achter iets boven zijn hoofd... dat kan toch weer heel eng zijn

TS als je wilt kan je me wel even pben voor meer tips ofzo... ik ben niet van het afkraken maar denk ook niet dat je helemaal goed bezig bent.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 20:14

jaah okej . ben blij dat je toch aardig blijft, en dat je wel gewoon verteld wat je vind of wat de waarheid is, Knipoog

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:45

TS heeft genoeg bruikbare tips gekregen. Bovendien is het posten onder andermans account niet toegestaan. Bij deze een slotje.