en dan blijft hij vooruit gaan voor de zweep, maar dan alleen de zweep laten zien en niet ermee slaan. (want je zei dat hij voor de zweep WEL vooruit gaat)

groetjess,..
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

esperance schreef:Equidea schreef:Hoe jong is het dier?
Vriendin van me had hetzelfde, dier kon het werk nog lang niet aan. Geestelijk en lichamelijk (laatbloeier).
Juist, dit is niet iets wat wij van achter de PC kunnen zeggen. We weten niet waarom hij zo doet, is het echt staken, of je uitproberen, of het nog niet aan kunnen!?! Meestal kunnen jonge paarden ( en dan vooral in de begin) ongeveer 20 minuten met hun werk bezig zijn..

Nathalie schreef:Ben vandaag voor het eerst met haar naar buiten gegaan en dat ging wel een stuk beter! Ik merkte ook dat ze het echt leuk vond en ze begon op een gegeven moment echt te ontspannen.
We hebben nu vooral gestapt omdat mijn vriend er langs liep en haar aan de longe vast had. Maar het ging zo goed dat ik de volgende keer best los kan!
Maar het draven ging nog steeds niet echt van harte, dus denk dat het toch echt het zadel is helaas..

maar ik zou er niet tevee met zweep/sporen aan komen.. waar reageert ze dan nog op als ze ouder is ? en als ze onder 't werk uit probeert uit te komen dus als t zadel niet werkt, dan toch gewoon ff hard pakken,is nooit leuk natuurlijk. maar als je daar te lang mee wacht is het probleem dalijk nog veel groter
Nath weet wel waar ze mee bezig is
) 

ook voorwaards gaan is een probleem...maar steeds maar belonen als hij het 'per ongeluk' wel goed doe lijkt te werken, het kost engelen gelduld...maar dan hebben we straks ook wat, ik ben nu twee weken bezig, en ben erg nieuwschierig hoe snel dit 'normaal' gaat?
.... als het weer eens hopeloos gaat...maar we tellen maar weer tot 10...en na een belonig stappen we af ( dus altijd positief afsluiten)