tong over het bit leggen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NHEfan

Re: tong over het bit leggen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 15:57

Jaja een paardentong vastbinden is paardvriendelijker....
Het kan altijd nog erger bedoel je?
Hoe kan je dit zeggen en dan nog serieus menen ook?
Al deze oplossingen zijn gebaseerd op pijn, meer pijn en vreselijk veel pijn.
Geweldige keuzes hoor. Je mag trots zijn op jezelf.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 16:00

Als de TS toch aan geeft dat ze niet op bitloos wilt overstappen is de paardvriendelijkste manier toch een pantykousje is hoor.
Als het gewoon een gewoonte is geworden van hem moet je dat gewoon afleren. Als het een rijtechnisch probleem is, ja dan kun je het anders aanpakken

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 16:06

Chrissie_ schreef:
Als de TS toch aan geeft dat ze niet op bitloos wilt overstappen is de paardvriendelijkste manier toch een pantykousje is hoor.
Als het gewoon een gewoonte is geworden van hem moet je dat gewoon afleren. Als het een rijtechnisch probleem is, ja dan kun je het anders aanpakken

panty is niet vriendelijk
Daarbij weet je niet zeker of het een gewoonte is of dat het paard echt last heeft van het bit in z'n mond. Als het paard echt last heeft, moet je niet met afbinden beginnen. Ookal kun je en ook de D.a niks vinden waar het paard pijn zou kunnen ondervinden, wil het nog niet zeggen dat het paard geen pijn ondervind. Door een totaal andere benadering kun je wel eens de oorzaak vinden of een gewoonte doorbreken en dat is toch wat je wil?

amosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 16:10

mijn haf doet dit ook
heb toen een rubbertje om het bit gedaan met een langer stukje aan
zodat hij er niet over kon..
maar als dit wel lekker zit enzo weet ik niet...

NHEfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 16:51

amosje schreef:
mijn haf doet dit ook
heb toen een rubbertje om het bit gedaan met een langer stukje aan
zodat hij er niet over kon..
maar als dit wel lekker zit enzo weet ik niet...

Ik neem aan dat je je eigen paardje kent... en ook weet of hij iets fijn vindt of niet.

libralietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 18:29

whoo mensen bedankt voor de reacties maar kunnen we wat liever voor elkaar zijn zeg we praten hier met zn allen op bokt om elkaar te helpen en niet afbekken heb je geen oplossing of ben je het er niet mee eens mag je zeggen maar laat dit dan verder met rust iedereen heeft zn eigen manier van aanpak en nooit zullen mensen het eens zijn met elkaar en dat hoeft ook niet.
maar als we het gaan hebben over diervriendlijk voor het paard en daar is de paardenmond niet voorgemaakt vind ik dat die mensen hun paardje lekker in de wie moeten laten lopen net als in de natuur en ook niet op een paardenrug moeten gaan stappen want daar is ie ook niet voor gemaakt toch..
mijn paard heeft heel veel plezier in het rijden en heeft er altijd zin in en is goed te pas. als ik haar longeer het zelfde verhaal
ze heeft geen pijn want op stal heeft ze de tong er al over zoals ik al eerder had gezegd.
het is een gewoonte voor haar en dit moet ik oplossen en dit doe ik niet door bitloos te gaan rijden neee dat doe ik niet het is ook nog niet toegestaan op concour he mensen.
ik ga het zeker proberen met een pantykous bedankt mensen zal het laten weten hoe het morgen is gegaan..
gr lie

libralietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 18:35

midgie schreef:
kaatjemuts schreef:
Een pantykous is idd een laatste redmiddel, die je zeker niet te vaker dan 1 of 2 keer moet gebruiken, als t dan nl. niet helpt, helpt t nooit... Persoonlijk vind ik een panty wel vriendelijker dan t afsnoeren van de neusriem....
Je bevestigd de panty als volgt: Je pakt de tong vast, draait de pantykous er omheen en bindt beide einden aan de onderkant van de onderkaak vast. Niet te strak aantrekken, gewoon normaal vastzetten.
Is even een handigheidje, eerst ff een paar keer oefenen voordat je ermee gaat rijden....

Ongelooflijk dat je dit zomaar even hier neerzet Boos!
Er zijn altijd kloothommels die dit gaan proberen,

Is het paard al een keer nagekeken door die of gene, b.v tandarts , osteopaat??
Vind het ook ongelooflijk dat de ts alleen aan zichzelf denk , zo komt het in elk geval bij mij over, ze zoekt allerlei hulpmiddelen voor die tong , maar wil niet op een diervriendelijke manier het proberen op lossen, sorry dan verdien je in mijn ogen geen dier, het is geen fiets waar je even een nieuwe band om kan leggen, ik het grote medelijden met dat paard van jou Boos! Verdrietig .

zozo
ik vind het wel heel wat hoor. en jammer dat je zo moet reageren zo als je al eerder hebt gedaan
ik had gevraagd of mensen niet zo veel wouden oordelen maar vragen stellen en nog kom jij met zo veel woede ja mijn paard is nagekeken door da en tandarts mijn paard doet het uit gewoonte en niet omdat ze pijn heeft dat weet ik dus beoordeel me niet zo...
ik rij haar nu al 3 jaar en heb alles diervriendelijk geprobeerd de pantykous vind ik zelf niet zo heel erg extreem tonglepel dat wel nog meer er in gooien of haar, haar zin geven door bitloos gaan rijden dan kan ik net zo goed stoppen met trainen voor concour en haar overal haar zin in geven en haar de baas laten zijn inplaats van het samen doen en dingen oplossen die ooit verkeerd zijn gegaan vroeger.

heb je een vraag of tip waar dit voor bedoeld is graag maar hou hier mee op

Joepju

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 18:41

libralietje schreef:
ik ga het zeker proberen met een pantykous bedankt mensen zal het laten weten hoe het morgen is gegaan..
gr lie

Ik kan wel janken...niet te geloven dat je dit gaat proberen...ik snap helemaal niks van jullie!!
En dan ook nog stomverbaasd reageren dat er mensen hier boos zijn....dan heb je toch wel een MEGAplaat voor je hoofd....

veel plezier morgen....

libralietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 19:14

oke plaat voor je hoofd volgens mij jij kun je nie lezen ik zij als je het er niet mee eens bent kun je het zeggen maar laat dit dan verder met rust want bokt is omelkaar te helpen en tipa geven en niet afbekken of poesen en poesen om iemand tot botloos rijden te zetten of de stelling pantykous gemeen niet gemeen ik zij ieder heeft zijn eigen ideeen over rijden ect... zo is dat in de paardenwereld..

Joepju

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 19:25

libralietje schreef:
oke plaat voor je hoofd volgens mij jij kun je nie lezen ik zij als je het er niet mee eens bent kun je het zeggen maar laat dit dan verder met rust want bokt is omelkaar te helpen en tipa geven en niet afbekken of poesen en poesen om iemand tot botloos rijden te zetten of de stelling pantykous gemeen niet gemeen ik zij ieder heeft zijn eigen ideeen over rijden ect... zo is dat in de paardenwereld..

ik laat dit niet met rust....ik probeer je tegen te houden om morgen de tong van je paard vast te gaan binden...maar aan je reacties te lezen, denk je nog steeds dat het vrij normaal is om het te doen....werkelijk onbegrijpelijk.....

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 19:27

In jou paarden wereld dan toch zeker, heb j egeen gevoel , ga je ook zo met mensen om, wie niet horen wil moet maar voelen en anders binden we een panty om je tong, waarom probeer je het bij jezelf niet even uit?
Wat wil je horen eigenlijk, wij geven je tips , probeer het eens bitloos, maar nee jij neemt gelijk aan dat een panty wel werkt en bitloos niet, terwijl dat veel vriendelijker is lijkt me, heb je wel enig gevoel voor je paard, want het lijkt net of je het over een dood iets hebt.
Als je een verklaring van je DA hebt , kun je trouwens gewoon bitloos starten.

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 19:28

Joepju schreef:
libralietje schreef:

ik laat dit niet met rust....ik probeer je tegen te houden om morgen de tong van je paard vast te gaan binden...maar aan je reacties te lezen, denk je nog steeds dat het vrij normaal is om het te doen....werkelijk onbegrijpelijk.....

ppffffffffffffffff.... als je hiermee het probleem het snelst oplost is er toch verder niks aan de hand.
alsof een tonglepen zo lekker zit...

betekent ook echt niet dat je voor altijd met een panty moet gaan rijden hoor man man

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 19:30

Ben jij die vriendin yi thet topic
;
Panty vastknopen aan tong? of ed Clown

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 19:31

JapSter schreef:
Hee!
Die panty's is allemaal geen oplossing joh! Al die Flauwe kul! je moet gewoon de neusriem en Sperriem erg strak vast snoeren!en als je hebt losgereden weer aansnoeren! Wedden dat die het niet meer doet!
Je bent er ook een beetje laat mee! 7jaar later?
Groetjess

Wo erg strak, idd doe je pony maar goed pijn leren ze van OK dan!
Tuurlijk moet dat niet !. en 7 jaar later mischien een beetje laat ja, maar mischien dacht ze wel dat et over zou gaan, of heeft ze alles al geprobeerd?

libralietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 19:34

Celiien schreef:
;

uuh wat was de vraag?
mij vraag hier op de topic was of iemand tips had voor een paard die de tong over het bit legt

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 19:35

libralietje schreef:
Celiien schreef:
;

uuh wat was de vraag?
mij vraag hier op de topic was of iemand tips had voor een paard die de tong over het bit legt

vroeg het me gewoon af..

In iedergeval is de oplossing niet een panty, dat had je wel door toch? Vork
en al ehelmaal niet het paard vastsnoere..

libralietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 19:37

Shauni schreef:
JapSter schreef:
Hee!
Die panty's is allemaal geen oplossing joh! Al die Flauwe kul! je moet gewoon de neusriem en Sperriem erg strak vast snoeren!en als je hebt losgereden weer aansnoeren! Wedden dat die het niet meer doet!
Je bent er ook een beetje laat mee! 7jaar later?
Groetjess

Wo erg strak, idd doe je pony maar goed pijn leren ze van OK dan!
Tuurlijk moet dat niet !. en 7 jaar later mischien een beetje laat ja, maar mischien dacht ze wel dat et over zou gaan, of heeft ze alles al geprobeerd?

ik rijd haar nu 3 jaar heb van alles geprobeerd ook gewoon domweg doorrijden met de tong erboven das geen pretje voor haar niet en mij ook niet.
maar ze doet het al vanaf het begin toen er een ander opreed die haar zadelmak had gemaakt zeg maar..

Joepju

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 19:39

libralietje schreef:
ik rijd haar nu 3 jaar heb van alles geprobeerd ook gewoon domweg doorrijden met de tong erboven das geen pretje voor haar niet en mij ook niet.
maar ze doet het al vanaf het begin toen er een ander opreed die haar zadelmak had gemaakt zeg maar..

lees dit even libra; Joepju @ [RT-D] Tong vastbinden met pantykous?
Misschien dat je nu van mening verandert?? (ik hoop het tenminste)

libralietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 19:39

Joepju schreef:
libralietje schreef:

nou stalk me zou ik zeggen op jou reageer ik niet meer heb je niks beters te doen ofzo
IK RIJ NIET BITLOSS Slapen

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 19:42

Citaat:
nou stalk me zou ik zeggen op jou reageer ik niet meer heb je niks beters te doen ofzo
IK RIJ NIET BITLOSS Slapen
[/quote]
waarom niet/
als het beter is voor het paard...

of zet je je eigen belanger voorp?

goh dat weten we dan ook wee rhe Slapen

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 19:50

Afbeelding
hoi
heb de eerste blz gelezen en daarna was het hier niet echt meer gezellig dus ben heel snel overheen gecrolt maar had nog wel een idee
Het KAN ZIJN dat je bit niet op de goede hoogte hangt of de maat niet correct is ook een mond/tandprobleem dus mijn advies is laat er een geleerde naar kijken of neem les bij een goede instructie (ben je lid van de KNHS dan adviseer ik zelf om een weekje op zomerinstructiekamp te gaan) laat je wel even lezen hoe het afloopt?

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 19:56

....je paard niet zonder bit rijden omdat je het dan zijn zin geeft???????? pas maar op...misschien lacht ie je straks wel hard uit Clown

Je wilt toch verder met je paard op een manier die voor jullie beide goed is en werkt op lange termijn? Ga eerst een zoeken naar de oorzaak voordat je naar oplossingen zoekt. Pas als je dat helderhebt,weet je wat je moet doen.

libralietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 19:57

Flurk schreef:
Afbeelding
hoi
heb de eerste blz gelezen en daarna was het hier niet echt meer gezellig dus ben heel snel overheen gecrolt maar had nog wel een idee
Het KAN ZIJN dat je bit niet op de goede hoogte hangt of de maat niet correct is ook een mond/tandprobleem dus mijn advies is laat er een geleerde naar kijken of neem les bij een goede instructie (ben je lid van de KNHS dan adviseer ik zelf om een weekje op zomerinstructiekamp te gaan) laat je wel even lezen hoe het afloopt?

hee dankje voor je reactie
het is zeker niet gezellig met al die mensen die maar doordrammen over bitloos rijden ieder doet het op zn eigen manier dacht ik zo.
nou ik heb geprobeerd en de hoogte op verschillende standen gehad laag hoog er tussen in maakt niet uit ze is er na al die jaren zo makkelijk in geworden ok heb ik er wel da en tandtarts bijgehad maar er zijn geen problemen het is een gewoonte die ze doet zins ze is ingereden jaren geleden.
ik volg cursus bij de KNHS en mijn intsructrice zij dus de matic passoa deze zecht klik op een punt en is dus lief voor de lagen en heeft ze meer ruimte voor haar tong hij is dubbel gebroken en heeft in het midden koperen stukje het is een fijn bit en zn loopt er lekker op en speelt er eerst mooi mee tot een half uur later ofzo en de tong is er weer boven en als ze dan iets doet begin je niks he
daarom wil ik proberen om een panty kous 1 keer ff te gebruiken of wat mn instructrice zijn een potbode elastiek die maak je aan het bit vast en de lus doe je om de tong..
ik laat morgen weten hoe het ging met de kous..

gr lie

libralietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 20:02

celticpony schreef:
....je paard niet zonder bit rijden omdat je het dan zijn zin geeft???????? pas maar op...misschien lacht ie je straks wel hard uit Clown

Je wilt toch verder met je paard op een manier die voor jullie beide goed is en werkt op lange termijn? Ga eerst een zoeken naar de oorzaak voordat je naar oplossingen zoekt. Pas als je dat helderhebt,weet je wat je moet doen.

ik weet dat ze het zins het beging al doet via via heb ik dit gehoord het kan best zijn dat die gene die haar zadelmak heeft gemaakt iets fout heeft gedaan en dat het daar is begonnen maar ik kan daar niet achterkomen weet niet wie het is waar wanneer dus das moeilijk.
het is gewoon nu een gewoonte voor haar en dat moet ik afleren. en zoals ik al vaker zij ik ga daarom niet bitloos rijden. waarom wel?? ze weet niet anders dan met bit rijden.
heb er heus wel aangedacht om dit te proberen/uitproberen maar niet op dit moment en al helemaal niet omdat mensen er zo op door poesen.

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:04

libralietje schreef:
Flurk schreef:
Afbeelding
hoi

hee dankje voor je reactie
het is zeker niet gezellig met al die mensen die maar doordrammen over bitloos rijden ieder doet het op zn eigen manier dacht ik zo.
nou ik heb geprobeerd en de hoogte op verschillende standen gehad laag hoog er tussen in maakt niet uit ze is er na al die jaren zo makkelijk in geworden ok heb ik er wel da en tandtarts bijgehad maar er zijn geen problemen het is een gewoonte die ze doet zins ze is ingereden jaren geleden.
ik volg cursus bij de KNHS en mijn intsructrice zij dus de matic passoa deze zecht klik op een punt en is dus lief voor de lagen en heeft ze meer ruimte voor haar tong hij is dubbel gebroken en heeft in het midden koperen stukje het is een fijn bit en zn loopt er lekker op en speelt er eerst mooi mee tot een half uur later ofzo en de tong is er weer boven en als ze dan iets doet begin je niks he
daarom wil ik proberen om een panty kous 1 keer ff te gebruiken of wat mn instructrice zijn een potbode elastiek die maak je aan het bit vast en de lus doe je om de tong..
ik laat morgen weten hoe het ging met de kous..

gr lie

ik zou neit de elastiek doen het lijkt me dat die snijt en strakker wordt. een panty glijd makkelijker los