Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
griebels schreef:Ik ga compleet mee met Breitling...
Changement is geen hoge oefening, en wordt al gebruikt bij het B springen.
Ook ik vind het een beetje raar dat je bijrijdster niet vooruit mag werken met het paard als jij nog niet zover bent.

aerdenhout1 schreef:Ik heb een donkerbruin vermoeden dat iedereen die hier reageerd dat het toch zo erg niet is, zelf bijrijders zijn?
. maar ik ben een ander type bijrijdster
. daNiielle_ schreef:aerdenhout1 schreef:Ik heb een donkerbruin vermoeden dat iedereen die hier reageerd dat het toch zo erg niet is, zelf bijrijders zijn?
Nee ik niet.
Edit: Tenminste.. Ik heb mijn eigen paarden, maar werk op een stal. Waar ik idd paarden voor anderen rijdt. Maar dat is geen probleem, die lopen hoog niveau, dus ik mag er opzich mee doen wat ik wil.
Geen bijrijder dus.
aerdenhout1 schreef:Dus bijrijder. Ik mag toch aan nemen dat ook jij niet zomaar alles mag met deze paarden en je moet houden aan de regels van de stal.
Voorbeeld...je gaat ineens, omdat je dat zo leuk lijkt, western rijden met een van de paarden.
Vjestagirl schreef:Iedereen die hier zegt dat t niet zo erg is zou er bij mij als bijrijdster niet in komen. Wat is dat nou weer voor onzin, je moet als bijrijdster maar lekker zelf beslissen wat je doet, ongeacht wat de eigenaar ervan vind? Als ik niet wil dat iemand anders de manen van mijn fjord knipt, en mijn bijrijdster verknipt ze helemaal, dan moet ik dat maar goedvinden, omdat ik zelf ook geen ster in knippen ben, en mijn bijrijdster ook wat wil leren? Dacht het ff niet!
De TS heeft problemen gehad met deze oefening, heeft dat aangegeven, zelf opgelost, en nu zou een bijrijdster dat zomaar eventjes wel mogen doen, omdat het toevallig in de les gedaan word. Nee is nee, punt uit. En ja, ook door 1x fout te oefenen en te belonen kun je een paard verpesten. Als je meer wilt als bijrijdster zoek je een ander paard, en als je dat niet kunt vinden heb je je te houden aan de regels van deze eigenaar.
aerdenhout1 schreef:griebels schreef:Ik ga compleet mee met Breitling...
Changement is geen hoge oefening, en wordt al gebruikt bij het B springen.
Ook ik vind het een beetje raar dat je bijrijdster niet vooruit mag werken met het paard als jij nog niet zover bent.
Bij mij lag de bijrijder er al meteen uit en de instructrice ook.
Wat een onzin!! Wie zijn paard is het nu??
Koop een eigen paard en ga daar mee aan de gang, je rijd op het paard van iemand anders en dan ook nog maar 1 uur in de week, dan heb je je te houden aan de regels van de eigenaar (es in dit geval)
Ben ik ook wel heel nieuwschierig wat de bijrijder zelf dan ooit heeft gereden?
Niveau van de manege les is trouwens wel HEEL hoog als ze er galopwissels in rijden.
Vjestagirl schreef:Iedereen die hier zegt dat t niet zo erg is zou er bij mij als bijrijdster niet in komen. Wat is dat nou weer voor onzin, je moet als bijrijdster maar lekker zelf beslissen wat je doet, ongeacht wat de eigenaar ervan vind? Als ik niet wil dat iemand anders de manen van mijn fjord knipt, en mijn bijrijdster verknipt ze helemaal, dan moet ik dat maar goedvinden, omdat ik zelf ook geen ster in knippen ben, en mijn bijrijdster ook wat wil leren? Dacht het ff niet!
De TS heeft problemen gehad met deze oefening, heeft dat aangegeven, zelf opgelost, en nu zou een bijrijdster dat zomaar eventjes wel mogen doen, omdat het toevallig in de les gedaan word. Nee is nee, punt uit. En ja, ook door 1x fout te oefenen en te belonen kun je een paard verpesten. Als je meer wilt als bijrijdster zoek je een ander paard, en als je dat niet kunt vinden heb je je te houden aan de regels van deze eigenaar.
aerdenhout1 schreef:Ik heb een donkerbruin vermoeden dat iedereen die hier reageerd dat het toch zo erg niet is, zelf bijrijders zijn?
meggiemeg schreef:Het kan ook zijn dat de bijrijder een andere manier heeft van bepaalde dingen doen en dat TS het paard op haar manier oefeningen wil leren.