Mijn moeder wil op mijn pony rijden..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sharon89

Re: Mijn moeder wil op mijn pony rijden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 21:01

dat vind ik een goeie van je!! Lachen
is je moeder (veel) zwaarder dan jou??
dat kan ook wel is niet goed zijn voor de rug van je paard, en zeker niet als ze nog niet zo goed kan paardrijden.

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 11:27

Heb het hele topic hier niet gelezen, alleen de startvraag. Ik ben van mening dat de samenwerking tussen paard/pony en mens op de grond goed moet zijn, alvorens er op te gaan zitten. (Ook het longeertopic gelezen, vandaar.)

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 16:31

als je moeder wat onzeker is zou ik gewoon even wachten. laat haar meer dingen met de pony doen als uitstappen poetsen wandelen enz. Pas als ze zich zekerder voelt kan je gaan draven

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 19:04

Ik heb ook niet het hele topic gelezen, heb alleen wel een beetje hetzelfde als jij. Alleen dan niet op mijn eigen pony. Ik ben altijd een beetje bang dat het fout gaat als mijn moeder aan het rijden is. Laatst verschoot hij in een hoek, waardoor die een rare wending maakte en het bij smam in dr rug schoot. Toen raakte ze haar beugels kwijt enzo, en ik kreeg het zo warm! Maargoed dit voegt verder niks toe aan je topic.
Als ik jou was zou ik er gewoon bij lopen en gewoon zien dat het goed gaat, en als het niet goed gaat dat je dan direct in kan grijpen.
Succes!

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 21:49

@ Sharon89: Mijn moeder is ongeveer 15 à 20 kilo zwaarder als mij dus best wat ja..

Haar instructeur op de manege waar ze rijd leert haar aan dat ze met haar knieën moet knijpen en de benen iets van het paard af te leggen, ik doe het precies andersom, ik ontspan mijn benen en hou mijn onderbenen tegen het paard aan, dat knijpen van mijn moeders knieën bevalt mijn pony niet en dat geeft ze ook duidelijk aan, heb het hier met mijn moeder over gehad en ze werkt er aan.
Ik heb mijn moeder aangeboden om met mijn pony een longeer cursus of NH cursus te doen en dat leek haar wel wat, hier ga ik dus wat informatie over opzoeken, tot die tijd laat ik mijn moeder af en toe uitstappen en zodra ze ontspannen zit mag ze een stukje draven, desnoods aan de longeerlijn als me dit verstandiger lijkt op dat moment..
Dit leek mij en mijn moeder de beste oplossing Lachen

Martinedd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 22:09

dat is een goede oplossing hilde Haha!
Lekker rustig aan doen.

Veel succes, Ziranda is een absolute topper in de dop!

stellaspike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 16:23

Ik krijg de indruk dat je het meest bezorgt bent om het idee dat je moeder jou pony verpest. Paarden zijn slimme beesten en jou pony dus ook. Wanneer je met je moeder afspreekt dat ze het rustig aan doet met jou pony, kan ze hem met bv 1x per week rijden heus niet verpesten(ze moet wel lichtrijden) Jij rijdt er de rest van de week op en dat weet ie heus wel. Misschien kan ze beginnen met te gaan rijden in de les waar ze nu ook al in rijdt.

Groetjes

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-08 20:41

Ik ben niet zozeer bang dat mijn moeder mijn pony verpest, maar zoals je misschien al hebt kunnen lezen is dat het op het moment niet zo goed klikt tussen mijn moeder en mijn pony, dat mijn pony weinig respect heeft voor mijn moeder en dat mijn pony een erg gevoelige rug heeft en mijn moeder erg gespannen zit.
Met mijn pony in de les rijden waar ze nu in rijd wil ik absoluut niet want ik ben het totaal niet eens met de manier van les geven daar..
Ik heb met mijn moeder afgesproken dat ze gaat uitzoeken waar ze een longeercursus kan volgen en zodra mijn pony het respect weer terug heeft van mijn moeder en mijn moeder ontspannen kan zitten kan ze er echt op gaan rijden, tot die tijd blijft het nog eventjes uitstappen..

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 20:51

Kan ze geen les nemen bij jouw instructeur dan?

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-08 20:53

Ik krijg les bij mijn rijvereniging en dat wordt mijn moeder een beetje te duur om daar ook lid van te worden..
Het liefst wil ze dat ik haar les ga geven..

ollielief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 18:06

ik zou er noch even een maandje ofzo mee wachten. daarna zou ik haar alleen noch even laten stappen. en dan rustig opbouwen.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 17:16

wel leuk dat je mijn cursus-tip een goed idee vind.

Het lijkt mij het beste idee haar onder begeleiding te laten rijden van JOUW instructeur. Je moeder lesgeven, ik zou er niet aan moeten denken! Veel te ingewikkeld omdat het jouw paard en jouw moeder is.

Hoe gaat het nu?

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 17:47

Ik ben nu bezig haar te begeleiden bij het longeren, daarin heb ik opgemerkt dat zodra ik iets zeg of de longeerlijn iets te lang is mijn moeder haar aandacht heel even niet bij mijn pony heeft en dus metteen haar kans grijpt. Hier heb ik mijn moeder op gewezen en we zijn daar nu mee bezig, ze mag nu ook af en toe oefenen met de haflinger waar ik op rijd, die is ook niet de makkelijkste met longeren maar in ieder geval niet gevaarlijk.
Ik weet niet of mijn istructrise mijn moeder les kan geven want die heeft het meestal heel erg druk maar ik kan het altijd even met haar overleggen.
We zijn op het moment ook opzoek naar een geschikte cursus voor mijn moeder Lachen

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 17:53

Stipje..

Ik heb dit ook me moeder is heel angstig en durft alleen op haar ëigen" pony.. nu ga ik er lekker me de fiets ernaast naar buiten.. hij heeft zijn beweging er kan niks gebeuren en aan verpest worden..

Ps. die van mij is ook 3 jaar..

Succes!