Groot probleem bij het opstijgen..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Tine

Re: Groot probleem bij het opstijgen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 21:36

Ik bedoelde niet KREUPEL (vond geen ander woord) maar dat was door zijn hoeven dat hij heel voorzichtig stapte, maar ik heb er sindsdien niet meer op gereden en zaterdag komt de hoefsmid (volgende week)..
Jullie dneken nu misschien wel, die verkoopt onzin maar het is echt, weet niet goed hoe ik het moet uitleggen..

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 21:51

Snoop_fan schreef:
Als de dierenarts zegt dat het nog gaat.. Dan zullen zij het wel beter weten dan jullie.. Zij hebben er 7 of 9 jaar voor gestudeerd en zullen het dan toch meer weten dan mensen die gewoon DENKEN..
(niet boos bedoelt, maar wil gewoon duidenlijk zijn)
Kusjes

En wat leert de DA in die studie over de fysieke belastbaarheid van een paard?

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 21:58

tamary schreef:
Snoop_fan schreef:
Als de dierenarts zegt dat het nog gaat.. Dan zullen zij het wel beter weten dan jullie.. Zij hebben er 7 of 9 jaar voor gestudeerd en zullen het dan toch meer weten dan mensen die gewoon DENKEN..
(niet boos bedoelt, maar wil gewoon duidenlijk zijn)
Kusjes

En wat leert de DA in die studie over de fysieke belastbaarheid van een paard?

De watte??

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 22:39

kennis... inderdaad, die onderzoeken zijn vrij recent en er zijn meer DA's die de problemen niet als dusdanig zien. het shetlander stamboek zelf draagt uit dat shetten een volwassene kunnen dragen, terwijl moderne recente onderzoeken anders bewijzen. voorheen werd het gewoon voor waar aangenomen zonder dat er bewijs voor was of onderzoek naar gedaan was.

overigens vind ik het gezien je andere topic wel héél raar dat je pony eerst drie jaar lang geen DA ziet en je er, nu het je uitkomt, ineens ééntje tegen het lijf loopt. het spijt me, maar ik geloof er niets van. jij moet en zal gewoon rijden, terwijl je pony last heeft van zijn hoeven (dat is echt niet over na één bekapping), je te groot én te zwaar bent.

wat mankeert jou in Godsnaam.

even ter vergelijking: ik heb een veulen (Welsh Mountain, zwaarder type) welke tussen de 1,20 en 1,30 hoog zal worden en tussen de 300-350 kilo zal gaan wegen. mijn osteopaat geeft aan dat als hij 1,20 hoog wordt ik er NIET meer op zal kunnen (ik ben 52 kilo en 1,63 lang), maar wellicht wel als hij 1,30 wordt. is nogal een verschil met jou, en mijn osteopaat is niet lang geleden afgestudeerd en wat belastbaarheid betreft heb je imo meer aan een osteopaat dan aan een DA.

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 22:50

merrieveulen schreef:
kennis... inderdaad, die onderzoeken zijn vrij recent en er zijn meer DA's die de problemen niet als dusdanig zien. het shetlander stamboek zelf draagt uit dat shetten een volwassene kunnen dragen, terwijl moderne recente onderzoeken anders bewijzen. voorheen werd het gewoon voor waar aangenomen zonder dat er bewijs voor was of onderzoek naar gedaan was.

overigens vind ik het gezien je andere topic wel héél raar dat je pony eerst drie jaar lang geen DA ziet en je er, nu het je uitkomt, ineens ééntje tegen het lijf loopt. het spijt me, maar ik geloof er niets van. jij moet en zal gewoon rijden, terwijl je pony last heeft van zijn hoeven (dat is echt niet over na één bekapping), je te groot én te zwaar bent.

even ter vergelijking: ik heb een veulen (Welsh Mountain, zwaarder type) welke tussen de 1,20 en 1,30 hoog zal worden en tussen de 300-350 kilo zal gaan wegen. mijn osteopaat geeft aan dat als hij 1,20 hoog wordt ik er NIET meer op zal kunnen (ik ben 52 kilo en 1,63 lang), maar wellicht wel als hij 1,30 wordt. is nogal een verschil met jou, en mijn osteopaat is niet lang geleden afgestudeerd en wat belastbaarheid betreft heb je imo meer aan een osteopaat dan aan een DA.

Ik loop niet zomaar een DA tegen het lijf, iemand heeft het voor me nagevraagt, ik zal het nog eens vragen aan de dierenarts voor de zekerheid en eventueel als mijn DIERANRTS naar SNoopy komt (als mama overtuigt is) dan eens rvagen maar als zij toestemmen heb ik toch genoeg bewijs om te blijven verder rijden..
Kijk, jullie zien mij niet rijden en kunnen niet vanuit Nederland zien hoe iemand het in Belgi¨¨e eraan toegaat met zijn pony, ik zeg nu neit dat je iemand van 200 kg op een shet van 70 cm moet gaan zetten maar mijn vriendinnen zeggen: Nipt, het gaat nog net.. Maar heel nipt, daarom heb ik ook al gereageerd op iemand die een oude pony een goed tuhis wil doen waar af en toe op gereden wordt, maar dan krijg ikw eer de commentaar dat ik mijn eigen pony niet verzorg (niet VERZORG, ze hebben het niet over berijden)
Heb zin om gewoon te stoppen met bokt, elk bericht dat ik lees heb ik tranen in mijn ogen!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 23:20

Snoop_fan schreef:
Wat betreft wat iedereen hier zegt van: je gaat je paard z'n rug kapot doen is nu het tegendeel bewezen, ik heb het aan een dierenarts gevraagt (die weten het wellicht beter dan jullie, niet naar 1 persoon gericht hoor..) en die zei dat ik er nog op mag rijden als hij geen kwetsuren heeft en dat het niet langer mag duren dan 1 uur..

Snoop_fan schreef:
Er was niet INEENS een dierenarts, er kwam bij iemand (vriendin) een dierenarts, heb alle dingen vermeld gewicht,lengte, leeftijd, hoogte paard) (en zij vinden zolang dat het ponytje geen kwetsuren heeft dat het gaat..

Snoop_fan schreef:
Ik loop niet zomaar een DA tegen het lijf, iemand heeft het voor me nagevraagt, ik zal het nog eens vragen aan de dierenarts voor de zekerheid en eventueel als mijn DIERANRTS naar SNoopy komt (als mama overtuigt is) dan eens rvagen maar als zij toestemmen heb ik toch genoeg bewijs om te blijven verder rijden..

Goed. Ik raak hiervan een beetje in de war. Welke van de drie dikgedrukte zinnen is de waarheid...? En daarmee jouw 'bewijs'?

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 01:21

heel cru misschien, maar jij zit met tranen in de ogen... omdat men het niet met je eens is. gek genoeg niet omdat je spijt hebt en je pony vanaf nu beter zult behandelen.

je kunt beter eens denken aan je pony, je bent veel te groot. heb je ook tegen de DA gezegd dat ie moet overcompenseren zodat jij kan opstijgen? omdat ie anders letterlijk omvalt? ik vraag me af wat je DA daarvan vindt.

er is overigens genoeg écht (schriftelijk) bewijs dat je veel te zwaar bent voor je pony. als je hem nog lang gezond wilt hebben stap je er gewoon niet meer op.

enne... je schrijft niet zonder de pony te kunnen, maar als je stopt met rijden gaat ie dus wel weg? waar gaat het jou nu eigenlijk om? om je pony en zijn welzijn of om je eigen rijplezier? allemachtig ik val zowat van mijn stoel van verbazing.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 09:51

Ik heb een vraagje voor TS.....waarom wil je nog op een pony gaan zitten als het 'nipt' is zoals je zelf zegt?

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 12:04

joy76 schreef:
Snoop_fan schreef:
Wat betreft wat iedereen hier zegt van: je gaat je paard z'n rug kapot doen is nu het tegendeel bewezen, ik heb het aan een dierenarts gevraagt (die weten het wellicht beter dan jullie, niet naar 1 persoon gericht hoor..) en die zei dat ik er nog op mag rijden als hij geen kwetsuren heeft en dat het niet langer mag duren dan 1 uur..

Snoop_fan schreef:
Er was niet INEENS een dierenarts, er kwam bij iemand (vriendin) een dierenarts, heb alle dingen vermeld gewicht,lengte, leeftijd, hoogte paard) (en zij vinden zolang dat het ponytje geen kwetsuren heeft dat het gaat..

Snoop_fan schreef:

Goed. Ik raak hiervan een beetje in de war. Welke van de drie dikgedrukte zinnen is de waarheid...? En daarmee jouw 'bewijs'?

Zal het eens rusitg uitleggen, ik heb alitjd gereden op Snoopy en altijd veel bijgeleerd.
Nu zeiden vele mensen dat ik te zwaar was voor SNoopy en heb het aan mijn vriendinnenn gevraagt die ook paardrijden, ze zijden dat hetnog nipt ging.. Maar dat een pannenkoekzadel slecht is voor de rug.
Dus heb ik het aan een kennis gevraagt waar de dierenarts langkwam (dacht eerst gewoon te vragen maar ze zij dat toevallig de dierenarts langskwam).
Heb mijn lengte (1m63), gewicht (56 kg, in dieet..), leeftijd (op 8 juni 13) en de hoogte van mijn DIKKERTJE (1m 10) gezegt, toen zei ze dat zolang dat het paard nog gezond is en geen kwetsuren heeft dat ik er nog op mag rijden, maar nooit langer dan 1 uurtje..
EN nu vertel ik het hier en krijg weer commentaar..
En zaterdag (volgende week) komt de hoefsmid,i zal het daar ook eens aan vragen,, en als de dierenarts langskomt zal ik het ook eens vragen.
Kus

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 12:05

merrieveulen schreef:

Jij bent wel 10 jaar ouder als mij, ik zie mij zus van 21 met haar 54 kg ook niet op Snoopy kruipen hoor!

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 14:10

Als die pony op je foto Snoopy is en jij bent diegene die er gehurkt naast zit, dan is het toch overduidelijk dat je veel te groot bent voor die pony. Je brengt die pony ook uit balans wanneer je bovenlijf er mijlenver bovenuit steekt.
Snoopy geeft al aan dat het genoeg is, hij blijft niet voor niks niet stilstaan met opstijgen, stop met rijden, als je tenminste nog je pony heel wilt houden en ga er andere leuke dingen mee doen. Dit begint erg penny-achtig te lijken, jij wilt hoe dan ook rijden.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 17:13

Kinke schreef:
Ik heb een vraagje voor TS.....waarom wil je nog op een pony gaan zitten als het 'nipt' is zoals je zelf zegt?

Nog maar een keer herhalen dan....
En wat is er nog leuk aan pony rijden als het dier aangeeft dat er niks leuks meer aan is???

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 17:28

Citaat:
Jij bent wel 10 jaar ouder als mij, ik zie mij zus van 21 met haar 54 kg ook niet op Snoopy kruipen hoor!

Leeftijd maakt niks uit. Ik ben 16 en ik ben 61 kg zwaar. Ik zal nooit mijn shetlander berijden.

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 18:27

Ikima schreef:
Als die pony op je foto Snoopy is en jij bent diegene die er gehurkt naast zit, dan is het toch overduidelijk dat je veel te groot bent voor die pony. Je brengt die pony ook uit balans wanneer je bovenlijf er mijlenver bovenuit steekt.
Snoopy geeft al aan dat het genoeg is, hij blijft niet voor niks niet stilstaan met opstijgen, stop met rijden, als je tenminste nog je pony heel wilt houden en ga er andere leuke dingen mee doen. Dit begint erg penny-achtig te lijken, jij wilt hoe dan ook rijden.

Ik ben neit degen die er naast zit, dat is marieke van 16 jaar!!
dat is nog 3 jaar verschil met mij!
en zij geeft me er les op (en gaat er soms zelf opzitten)

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 18:28

Sluit dit topic maar, als iedereen discusseert over de grote van mijn pony wordt ik niets wijzer

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 18:33

Misschien omdat je niet wilt luisteren? Je bent gewoon te groot voor je pony daarom gaat hij protesteren, dit is gewoon het antwoord op je probleem. De waarheid kan soms hard aankomen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 18:44

Ik heb nog niks gezegd over de grootte van je pony, maar ik krijg ook geen antwoord.....

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 19:36

plaats dan is een foto... als jij denkt dat je er nog op past...

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 22:56

Hbe geen foto's van nu, alleen nog maar van 2 jaar geleden..

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 00:26

leeftijd heeft er niets mee te maken, hooguit dat ik meer ervaring heb dan jij. ik ben net zo lang als jij en nog lichter, wij hebben op stal twee shetten van zo'n 1,12 meter en daar kan ik qua lengte en gewicht écht niet meer op.
je geeft alsmaar van alles aan om maar te kunnen rijden, waarom MOET jij zo nodig rijden? dat heet geen paardenliefde, dat heet paardRIJ liefde. en dat zijn twee totaal verschillende dingen.

Fjord_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 00:31

zozo, gezellig hier Haha!

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 00:32

Misschien kun je gaan mennen, merrieveulen heeft al een menhoofdstel voor je te koop dus een begin is er.

Fjord-shet: voor jou geldt eigenlijk hetzelfde, niet meer op je pony rijden.

Fjord_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 00:42

Niet? Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 00:44

56 kilo Rolleyes ?En ik laat mijn dochter van 32 kilo al niet meer op de shet rijden omdat ik haar te zwaar vind Nagelbijten / Gniffelen

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 00:44

Ach, ze zegt toch al dat ze zich er niets van aan trekt. Wat heeft het dan voor mij zin om te melden dat ik het echt niet meer vind kunnen en dat ik inderdaad vind dat dit zielig is voor haar paard..?