Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Snoop_fan schreef:Als de dierenarts zegt dat het nog gaat.. Dan zullen zij het wel beter weten dan jullie.. Zij hebben er 7 of 9 jaar voor gestudeerd en zullen het dan toch meer weten dan mensen die gewoon DENKEN..
(niet boos bedoelt, maar wil gewoon duidenlijk zijn)
Kusjes
tamary schreef:Snoop_fan schreef:Als de dierenarts zegt dat het nog gaat.. Dan zullen zij het wel beter weten dan jullie.. Zij hebben er 7 of 9 jaar voor gestudeerd en zullen het dan toch meer weten dan mensen die gewoon DENKEN..
(niet boos bedoelt, maar wil gewoon duidenlijk zijn)
Kusjes
En wat leert de DA in die studie over de fysieke belastbaarheid van een paard?

merrieveulen schreef:kennis... inderdaad, die onderzoeken zijn vrij recent en er zijn meer DA's die de problemen niet als dusdanig zien. het shetlander stamboek zelf draagt uit dat shetten een volwassene kunnen dragen, terwijl moderne recente onderzoeken anders bewijzen. voorheen werd het gewoon voor waar aangenomen zonder dat er bewijs voor was of onderzoek naar gedaan was.
overigens vind ik het gezien je andere topic wel héél raar dat je pony eerst drie jaar lang geen DA ziet en je er, nu het je uitkomt, ineens ééntje tegen het lijf loopt. het spijt me, maar ik geloof er niets van. jij moet en zal gewoon rijden, terwijl je pony last heeft van zijn hoeven (dat is echt niet over na één bekapping), je te groot én te zwaar bent.
wat mankeert jou in Godsnaam.
even ter vergelijking: ik heb een veulen (Welsh Mountain, zwaarder type) welke tussen de 1,20 en 1,30 hoog zal worden en tussen de 300-350 kilo zal gaan wegen. mijn osteopaat geeft aan dat als hij 1,20 hoog wordt ik er NIET meer op zal kunnen (ik ben 52 kilo en 1,63 lang), maar wellicht wel als hij 1,30 wordt. is nogal een verschil met jou, en mijn osteopaat is niet lang geleden afgestudeerd en wat belastbaarheid betreft heb je imo meer aan een osteopaat dan aan een DA.
Snoop_fan schreef:Wat betreft wat iedereen hier zegt van: je gaat je paard z'n rug kapot doen is nu het tegendeel bewezen, ik heb het aan een dierenarts gevraagt (die weten het wellicht beter dan jullie, niet naar 1 persoon gericht hoor..) en die zei dat ik er nog op mag rijden als hij geen kwetsuren heeft en dat het niet langer mag duren dan 1 uur..
Snoop_fan schreef:Er was niet INEENS een dierenarts, er kwam bij iemand (vriendin) een dierenarts, heb alle dingen vermeld gewicht,lengte, leeftijd, hoogte paard) (en zij vinden zolang dat het ponytje geen kwetsuren heeft dat het gaat..
Snoop_fan schreef:Ik loop niet zomaar een DA tegen het lijf, iemand heeft het voor me nagevraagt, ik zal het nog eens vragen aan de dierenarts voor de zekerheid en eventueel als mijn DIERANRTS naar SNoopy komt (als mama overtuigt is) dan eens rvagen maar als zij toestemmen heb ik toch genoeg bewijs om te blijven verder rijden..

joy76 schreef:Snoop_fan schreef:Wat betreft wat iedereen hier zegt van: je gaat je paard z'n rug kapot doen is nu het tegendeel bewezen, ik heb het aan een dierenarts gevraagt (die weten het wellicht beter dan jullie, niet naar 1 persoon gericht hoor..) en die zei dat ik er nog op mag rijden als hij geen kwetsuren heeft en dat het niet langer mag duren dan 1 uur..Snoop_fan schreef:Er was niet INEENS een dierenarts, er kwam bij iemand (vriendin) een dierenarts, heb alle dingen vermeld gewicht,lengte, leeftijd, hoogte paard) (en zij vinden zolang dat het ponytje geen kwetsuren heeft dat het gaat..Snoop_fan schreef:Ik loop niet zomaar een DA tegen het lijf, iemand heeft het voor me nagevraagt, ik zal het nog eens vragen aan de dierenarts voor de zekerheid en eventueel als mijn DIERANRTS naar SNoopy komt (als mama overtuigt is) dan eens rvagen maar als zij toestemmen heb ik toch genoeg bewijs om te blijven verder rijden..
Goed. Ik raak hiervan een beetje in de war. Welke van de drie dikgedrukte zinnen is de waarheid...? En daarmee jouw 'bewijs'?
merrieveulen schreef:kennis... inderdaad, die onderzoeken zijn vrij recent en er zijn meer DA's die de problemen niet als dusdanig zien. het shetlander stamboek zelf draagt uit dat shetten een volwassene kunnen dragen, terwijl moderne recente onderzoeken anders bewijzen. voorheen werd het gewoon voor waar aangenomen zonder dat er bewijs voor was of onderzoek naar gedaan was.
overigens vind ik het gezien je andere topic wel héél raar dat je pony eerst drie jaar lang geen DA ziet en je er, nu het je uitkomt, ineens ééntje tegen het lijf loopt. het spijt me, maar ik geloof er niets van. jij moet en zal gewoon rijden, terwijl je pony last heeft van zijn hoeven (dat is echt niet over na één bekapping), je te groot én te zwaar bent.
wat mankeert jou in Godsnaam.
even ter vergelijking: ik heb een veulen (Welsh Mountain, zwaarder type) welke tussen de 1,20 en 1,30 hoog zal worden en tussen de 300-350 kilo zal gaan wegen. mijn osteopaat geeft aan dat als hij 1,20 hoog wordt ik er NIET meer op zal kunnen (ik ben 52 kilo en 1,63 lang), maar wellicht wel als hij 1,30 wordt. is nogal een verschil met jou, en mijn osteopaat is niet lang geleden afgestudeerd en wat belastbaarheid betreft heb je imo meer aan een osteopaat dan aan een DA.
Kinke schreef:Ik heb een vraagje voor TS.....waarom wil je nog op een pony gaan zitten als het 'nipt' is zoals je zelf zegt?
Citaat:Jij bent wel 10 jaar ouder als mij, ik zie mij zus van 21 met haar 54 kg ook niet op Snoopy kruipen hoor!
Ikima schreef:Als die pony op je foto Snoopy is en jij bent diegene die er gehurkt naast zit, dan is het toch overduidelijk dat je veel te groot bent voor die pony. Je brengt die pony ook uit balans wanneer je bovenlijf er mijlenver bovenuit steekt.
Snoopy geeft al aan dat het genoeg is, hij blijft niet voor niks niet stilstaan met opstijgen, stop met rijden, als je tenminste nog je pony heel wilt houden en ga er andere leuke dingen mee doen. Dit begint erg penny-achtig te lijken, jij wilt hoe dan ook rijden.

?En ik laat mijn dochter van 32 kilo al niet meer op de shet rijden omdat ik haar te zwaar vind