Jong paard, geen galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xxlinsey

Re: Jong paard, geen galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 10:34

idd longeren met stemhulp

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 11:49

Lotte1990 schreef:
asjemenou schreef:
Zo leer ik al mijn paarden het, alleen dan niet het van hand veranderen er aan vooraf.
En binnen drie dagen kunnen ze allemaal netjes aangaloperen, dus zo lang ben je nou ook weer niet mee bezig!
Ze moeten toch eens voor de eerste keer in galop?
De mijne worden helaas niet voorgeprogrammeers ge=boren met de galophulp erop. Ik kan dan wel een hele kleine nette galophulp geven, maar daar snappen ze echt de bedoeling niet van.

Inderdaad.

Als ik het tegen overgestelde neem van wat jij zegt leer jij ze het met grote slordige galophulpen. Denk jij nou werkelijk dat ze van "duidelijke" hulpen wel wat snappen?
De mijne zijn ook niet voorgeprogrameerd met de galop hulp erop maar deze leer ik ze door te combineren met de stemhulp. Zo hoef je de groffe hulpen niet meer af te leren.

En het is een stuk prettiger voor het paard zelf. in plaat van dat gejen.[/quote]

Ach, ieder zijn manier.
Ze kunnen na een paar dagen allemaal netjes op een normale hulp aangaloperen, dus zo verkeerd zal het niet zijn Knipoog

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:49

ik laat ze er ook altijd in vallen. Dan gebeurd immers aan de lijn toch ook. Beest weet toch niet dat het commando galop betekend dat ie moet galopperen. Als je de galop hulp geeft met rijden en hij valt de eerste 3 x in galop door hard te draven is er niks aan de hand hoor. Op het moment dat ze snappen dat die hulp galop betekend springen ze gewoon aan.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 23:37

Ik heb vandaag met Devon ( 4jarige Tinker) 4x linksom gegalopeerd.
Vandaag had ik het knopje " aanspringen" gevonden.
De eerste keer sprong hij wel met een bok aan en zat daarna overkruist ( wat een wageleend heb je dan onder je zeg Hyper!) en dus heb ik hem weer teruggenomen naar de draf.
Daarna weer in dezelfde hoek aangesprongen, kwam ik een tegenligger tegen dus viel hij me eruit.
Derde keer aanspringen zat hij in de verkeerde galop, lange zijde wel afgegalopeerd en toen teruggenomen naar draf.
vierde keer weer in dezelfde hoek aangesprongen en hem toen halverwege de bocht teruggenomen naar draf omdat ik voelde dat hij me er anders uit zou vallen.
Ik vind het heel moeilijk om hem de bocht door te laten galloperen, hebben jullie daar misschien nog wat tips voor?
na 4x vond ik het netjes voor hem, ben trots op mijn mannetje dat hij meteen aansprong.
Nu nog rechtsom gaan proberen maar dat is voor mij mijn moeilijke kant dus die heb ik telkens nog uitgesteld................
Als ik in daarna door die hoek ging waar ik 4x achter elkaar aangegallopeerd was ging Devon alweer bijna zelf zonder dat ik hem de galophulp gaf Haha! , toch maar niet toegestaan, anders scheurt hij telkens in die bocht weg, dat moeten we niet hebben natuurlijk.
Ik voelde hem wel tot 3x toe aanzetten in die hoek. Volgende keer dus de hoeken om aan te springen ook maar af gaan wisselen, maar ik vond het voor het oefenen nu wel even makkelijk dat hij kon linken dat we in die hoek begonnen met galoperen.

Dus hebben jullie nog tips voor mij om de bochten door te galoperen?
Ik heb het tussen mijn oren zitten dat hij dat niet kent, omdat hij voor de wagen ook alleen maar rechtdoor galopeerd en in het bos pak ik eigenlijk ook altijd maar de rechte ( lange) overzichtelijke paden.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 13:35

probeer in de bocht een rechte stelling of iets stelling naar buiten te houden. Omdat je je paard nog niet om je been kan stellen kan je hem moeilijk rechtsgesteld soor de bocht laten gaan zonder dat hij naar binnen valt waardoor je het idee kan hebben dat je onder glijd. Gewoon je paard recht proberen te houden en langzaam aan je paard meer om het binnen been stellen zodat je hem met je binnenbeen iets naar buiten drukt en rustig aan de binnenstelling kan op pakken

Bucalouas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:01

Aan de longe met stemhulpen en dan als ze dit onder de knie heeft erop en de stemhulpen hier ook gebruiken en tegelijkertijd de beenhulp gebruiken die jij wilt gebruiken en dan stemhulp vermindereren zodat hij na een tijdje het ook gewoon op beenhulp kan Vork

Greetz Pling