Desiree schreef: Velen hier, waaronder Steef, Kawa, Pipo en Lovely beweren die manier van rijden al te weten. Nou, dan hebben jullie geluk gehad dat je een instructeur had die zo les kon geven! Maar ik kan er hier zo maar effe geen vinden hoor. Ben intussen zelf ook eens wezen lessen bij Antoine, en Paddy liep inderdaad heel fijn en losgelaten. Ook op 6 december les ik weer eens mee. Ik wil er gewoon meer van weten, van die manier van lesgeven van hem. De meesten mensen hier (als ik af ga op de rijtechinsche informatie hier op dit forum) rijden laag diep en rond, een beetje de Anky manier. En dat is momenteel HOT, dat schijnt iedereen nu te willen doen. Antoine is helemaal tegen dat Anky systeem. Overigens vindt hij dat zij het goed doet, maar hij vindt het vreselijk dat mensen het allemaal nadoen en vervolgens niet goed doen. Hij is absoluut niet met dat systeem bezig als hij zijn leerlingen lesgeeft, overigens krijgen ze wel uiteindelijk datzelfde resultaat, dat de paarden erg losgelaten en nageeflijk zijn.
Ik zie dat met name door Pipo Antoine de Bodt woorden in de mond worden gelegd die hij zelf nooit heeft beweerd. Hij claimt niet vernieuwend te zijn. Integendeel, hij heeft het over oude meesters zoals Oliveira en zegt dat hij geluk heef gehad van dit soort mensen les te krijgen. GEwoon, de ouderwetse klassieke dressuur. Precies zoals hierboven beweert wordt. Nothing new, maar wel vergeten! en inderdaad, hij is niet te spreken over het dressuurniveau in Nederland....
Cor Loeffen, misschien wel bekend bij je, daar heb ik jaren lang les van gehad.
Als je mijn reacties een beetje hebt gevolgd, weet je ook dat ik al jaren schreeuw, dat het anky systeem fantastisch is, maar helaas niet weggelegd voor de gemiddelde ruiter, dat het probleem wel degelijk ligt in alle ruiters en instructeurs die het nadoen. Er zijn vele wegen die naar rome leiden, en voor de weg van anky, moet je donders veel gevoel in je lijf hebben, helaas hebben velen van ons dat niet.
Maar de dingen die ik heb hoor zeggen, hoor ik Cor al jaren zeggen, en meerdere instructeurs. Johan Hamminga bijv. Leo de Bruijn, dit zijn mensen waar ik bij gelest heb, en die ik dit al heel lang hoor zeggen. De meeste ruiters rijden hun paard vast en strak, maar dat heeft niets met hoefkatrol te maken, hoefkatrolontsteking is niet een rijtechnisch probleem.
Vast in het lijf rijden is wel een rijtechnisch probleem.