Complete ramp

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Re: Complete ramp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 13:48

Vjestagirl schreef:
Goed les dus. Volgende vraag. Waar vind ik een goede instructeur/instructrice, die niet de wereld vraag voor een (half) uur les?

Hebben jouw stalgenootjes geen les? Misschien kun je een advertentie op internet zetten dat je een instructrice zoekt.

Ik zou toch iemand proberen te vinden die je pony dan 1 of 2x in de week flink aan het werk zet aan de longeerlijn, zodat ze haar energie kwijt kan in werken in plaats van te gaan klieren.

In het begin zul je waarschijnlijk geen verschil merken als je er weer opstapt, omdat je je huidige probleem nu niet zelf kunt oplossen. Dat zal alleen overgaan met goed en regelmatig les nemen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-07 14:04

Ineke2 schreef:
Vjestagirl schreef:
Goed les dus. Volgende vraag. Waar vind ik een goede instructeur/instructrice, die niet de wereld vraag voor een (half) uur les?

Hebben jouw stalgenootjes geen les? Misschien kun je een advertentie op internet zetten dat je een instructrice zoekt.

Ik zou toch iemand proberen te vinden die je pony dan 1 of 2x in de week flink aan het werk zet aan de longeerlijn, zodat ze haar energie kwijt kan in werken in plaats van te gaan klieren.

In het begin zul je waarschijnlijk geen verschil merken als je er weer opstapt, omdat je je huidige probleem nu niet zelf kunt oplossen. Dat zal alleen overgaan met goed en regelmatig les nemen.

Mijn ene stalgenote heeft les, en van haar instructeur zou ik ook les krijgen, ware het niet dat hij een beroerte heeft gehad.
Voor de rest heeft er eentje les van iemand waar ik zoiets van heb van: 'laat maar zitten, dan kan k nog beter niet opstappen' (wijken is hetzelfde als wegvallen over de buitenschouder, schouder binnenwaard is flink hard trekken aan je binnenteugel en schoppen met je binnenbeen, aan de teugel en aan het been bestaan niet).

Ik wil heel graag geloven dat het aan mij ligt, ware het niet dat ze het bij iedereen doet. En tuurlijk is de kans heel erg groot dat ik ook gespannen zit in die hoek. Ik heb een tijdje gehad dat mijn moeder ernaast liep met haar aan de longeerlijn. Zoalgn m'n moeder binnen de ongeveer 2 meter afstand bleef ging het goed. Zodra ze verder weg liep sprong ze er weer vandoor... Dan ga k dus ook maar zingen Tong uitsteken

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 14:21

Ze heeft er gewoon een leuk trucje aan nu, et maakt niet zo veel meer uit hoe het begonnen is, wel hoe je het aanpakt. Goede les is helaas soms dun gezaaid..

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 15:39

op MP staat wel vaak een advertentie van een instructrice uit Wijk, misschien dat zij je kan helpen? (geen idee wat ze er voor vraagt). En anders idd zelf een advertentie plaatsen.

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 18:53

Miss_Malfoy schreef:
Heb zelf iets meegemaakt wat er een beetje op leek. De reden voor het paard om er vandoor te gaan, was omdat het in die hoek "Tochte". Weet niet of ik het goed uit kan leggen, maar ik zal het proberen. In die hoek van de bak had de wind een paar voor het oog onzichtbare gaten gevonden. Iedere keer waaide het daar door, en hoewel de meeste zich er niks van aantrokken, vond die van mij het dus wel eng... Wat ik gedaan heb, is iedere keer bij B een halve volte, en die iedere keer iets groter maken. Dat gaat heel langzaam, ben in een uur iets van 10 meter opgeschoten, maar nu loopt ze zonder problemen overal langs. Dit was overigens ook een paard met een schrikachtig karakter, rent en bokt ook heel graag. Binnenstelling heel overdreven kan ook heel goed helpen, dan kunnen ze namelijk niks zien. Voor de rest lijkt het er gewoon op dat het paard jou in de zeik neemt, dus consuquent zijn. En vooral die hoek niet als iets speciaals behandelen, het hoort er gewoon bij.

Hmm ja, wij hebben ook zo'n "enge hoek" in de buitenbak! Uiteraard tocht het daar ook (helaas wel wat harder Nagelbijten / Gniffelen), maar het einde van de bak loopt daar net niet synchroom met het einde van de loods. Bovendien staan er aan de zijkant (meer naar de achterzijde) van de loods ook nog eens allemaal dingen - karretjes e.d. Kortom, doodeng dus, vooral pas na een tijdje *LOL*
Afleiding was bij mij het sleutelwoord Clown Je kunt je paard bijvoorbeeld net voor de hoek ineens op een halve volte zetten en de andere kant oprijden. Bij B/E verander je weer door een (halve volte volte halvebaan hoe dat ook heet Schijnheilig ), rijdt er een achtje tussendoor, stelling links paar passen, wijken, dan weer rechts paar passen etc. ... je vermijd de hoek opzettelijk en houd je paard stevig (aan de pas maar ook mentaal!) bezig, maar blijft wel in de buurt.
Na een poos stuur je je paard ineens door de hoek, dan ga je weer verder met wat je deed -als het goed is, let je paard inmiddels op jou ipv haar omgeving en zul je zien dat ze er niet eens meer op let- en dit breid je steeds uit ... even kort gezegd voor een lange termijnplan Nagelbijten / Gniffelen

Verder zou je kunnen denken aan winterkriebels - ik denk ook dat het paard gebaat zou zijn bij intensievere training met veel afwisseling, waarin ze zichzelf helemaal uit kan leven en kwijt kan. Een bijrijder nemen die met haar overweg kan, in is voor een uitdaging en geen 'cob hopper' is, is helemaal zo'n slecht idee nog niet! Gaat ze wel in de paddock / al dan niet met ander(e) paard(en)?

Voorwaarts is overigens ook echt voorwaarts. Als mijn paardje aan het klieren is door er steeds vandoor te schieten (gevolgd door de beruchte rengalop-bok-stop), zál ze rennen ook! Dan gaan we een paar rondjes in scheurende galop de bak rond, maar we stoppen pas als ik dat zeg. Deze maatregel is overigens minder aan te raden in een drukke bak Clown Ineens is schrikken en wegrennen niet zo leuk meer, en bedenk ik dat ik meer les moet nemen Haha!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 20:20

KiWiKo schreef:
even........ door de weeks mag de een paar keer in de molen, en in het weekeinde wordt ze gereden???

En dan vind je het gek dat je paard wat streken krijgt???

Vind ik niet echt gek Lachen Lachen

Zoek iemand die het dier door de weeks ook goed beweging geeft, of zoek een stal waar ze door de weeks een paar uur buiten is.

Daarnaast is het zoeken van goede instructie ook zeker van belang

Inderdaad, denk dat de TS hier eens mee moet beginnen en dan kijken hoe het verder gaat.

Carlii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 21:25

is ze misschiengeschoren? want dan is het gewoon frissigheid en dan is het níet bedoeld om je er af tekrijgen.
het kna ook uitprberen zijn ofzo, maar ik zou voor de zeker heid wel ff DA naar laten kijken.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 10:10

Het probleem van goede instructie ken ik maar al te goed en dat nog wel in 2 diciplines...western en dressuur.
Met de eerste ben ik jammer genoeg gestopt bij gebrek aan goede instructie .

Ik heb nu eindelijk iemand gevonden voor dressuur les...maar dat heeft wel 5 jaar geduurt . Alleen maar omdat ik iemand zocht die via een bepaald sysyteem les geeft en dat erg goed bij mij en mijn paard past.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-07 10:54

LiNdA1986 schreef:
KiWiKo schreef:
even........ door de weeks mag de een paar keer in de molen, en in het weekeinde wordt ze gereden???

En dan vind je het gek dat je paard wat streken krijgt???

Vind ik niet echt gek Lachen Lachen

Zoek iemand die het dier door de weeks ook goed beweging geeft, of zoek een stal waar ze door de weeks een paar uur buiten is.

Daarnaast is het zoeken van goede instructie ook zeker van belang

Inderdaad, denk dat de TS hier eens mee moet beginnen en dan kijken hoe het verder gaat.

Zoals ik 10 min na dit bericht ook geantwoord heb, gaat ze een uur of 8 per dag met 2 andere paarden de zandplaat (ter grootte van een flinke bak, met een lange uitloop eraan) op. Ook als ze binnen staat heeft ze contact met haar buurman, omdat onze tussenschotten 1,5 meter hoog zijn en er geen tralies boven zitten.

En ja, ze is geschoren, maar alleen haar borst. Voor de rest staat ze gewoon lekker zonder deken buiten, er zit al weer aardig haar op de geschoren plek.

Ze krijgt door de weeks wel aandacht in de vorm van poetsen, een extra vriendelijk woord.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 20-12-07 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 11:16

Zet een advertentie op Bokt voor instructie in of omgeving van Wijk bij Duurstede. Van wat ik ervan zie, wordt er best veel gereageerd op deze advertenties.

Je kunt altijd een proefles nemen bij een instructeur.

De kans is groot dat jij jezelf aanspant in die hoek als je erop zit en als jij van tevoren verteld hebt aan iemand anders die op je pony stapt, zal diegene dat ook doen. Daarom is goede instructie zo belangrijk, dat zorgt voor een stuk zekerheid bij jezelf. Je moet alleen die ene goede instructie zien te vinden en dat is best lastig en kost wat zoekwerk.

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 11:50

Vjestagirl schreef:
Ze krijgt door de weeks wel aandacht in de vorm van poetsen, een extra vriendelijk woord.

Toch denk ik dat dit paard behoefte heeft meer mentaal gestimuleerd te worden.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-07 11:53

Jamezy schreef:
Vjestagirl schreef:

Toch denk ik dat dit paard behoefte heeft meer mentaal gestimuleerd te worden.

Oh zeker heeft ze ook. Dat is ook de reden dat ik met haar begonnen ben met VD, gewoon om haar iets te geven om over te denken. Werkt wat dat betreft niet echt, ze is veel te slim, heeft alles met 5 min door.. (ze kan tegenwoordig alles aanraken als je ernaar wijst en doek zegt. Zo fanatiek dat ze de hond in draf achterna ging om hem maar aan te kunnen raken Clown Haha!). Maar aangezien VD toch best wel mens-paard gebonden is (aangezien het ook werkt met intonatie ed) denk ik niet dat iemand anders dit kan doen.

Ik ben wel opzoek naar iemand die zin heeft erop te stappen, of wat mij betreft te longeren ofzo. Maar ja, OF ze willen allemaal rijden en er vervolgens niets voor doen, OF ze willen wel rijden maar willen er een vergoeding voor (en dat geld heb ik niet, stalling kost al een fortuin), OF ze willen/kunnen alleen poetsen...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 11:59

Vjestagirl schreef:
Ik ben wel opzoek naar iemand die zin heeft erop te stappen, of wat mij betreft te longeren ofzo. Maar ja, OF ze willen allemaal rijden en er vervolgens niets voor doen, OF ze willen wel rijden maar willen er een vergoeding voor (en dat geld heb ik niet, stalling kost al een fortuin), OF ze willen/kunnen alleen poetsen...

toch snap ik dat wel een beetje. Als ik een paard zoals de jouwe zou rijden, die dus wat opgevoed en aangepakt moet worden, zou ik er dus echt niets voor voelen om daar dan ook nog een hoop klusjes voor op te knappen.

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 12:02

Tja, ze wordt dus maar een aantal dagen in de week gereden en natuurlijk zou het idealer zijn als dat meer zou zijn. maar dat is blijkbaar gewoon niet mogelijk. Als je paard echt recpect voor jou (OP zijn rug!) zou hebben, zou hij je dit ook niet flikken als je hem maar 1 keer in de week zou rijden. Als hij elke dag lekker met andere paarden buitenkomt is dat in ieder geval 10x beter dan op stal staan.
je schreef ergens dat je na die bokpartijen afstapte om hem aan de longe aan het werk te zetten. Ik denk dat hier een groot probleem ligt. Want ja hij meot nog steeds wel werken, maar nee dat is niet onder jou. Dus ik denk dat het zeker wel tijd gaat kosten om het op te lossen, omdat het al zo lang duurt. maar waar je ten eerste heel goed op moet letten is je eigen lichaamshouding/taal. Omdat jij weet dat je paard daar gek gaat doen, zul jij ongetwijfeld al een beetje gaan spannen/ extra veel stelling aannemen/ extra veel drijven met je binnenbeen. In ieder geval geef jij al signalen af dat je verwacht dat er wat gaat gebeuren. En dus: gebeurt het ook. Het klinkt stom, maar het werkt wel echt zo. Ik heb het zelf bij verschillende paarden ervaren. Wat je dus meot doen (en hier zul je veel geduld voor nodig hebben) is heel bewust ontspannen. Echt alleen maar zitten. Geen gekke dingen gaan doen, of geforceerd op een andere manier erlangs willen rijden. En vanaf nu ALLEEN maar in die hoek rijden. Waarschijnlijk ben je dan de komende week alleen maar in die hoek wat rond aan het vliegen en bokken en denk je echt 'dit slaat nergens op'. Maar als jij echt volhoudt, dus NIET afstapt voordat hij erlangs gaat, zal hij het uiteindelijk opgeven. Let erop dat je hel consequent bent: bokt hij, probeer hem dan te 'straffen' met je been of zweep. En als hij niet reageert (of in jouw geval, iets minder gek doet) beloon je hem. Als hij er 1 keer goed langsloopt: heeel hard belonen en afstappen. Je zou dan het liefst nog een keer erlangs gaan, maar om het op te bouwen meot je je paard nu eerst gaan leren dat hij juist klaar is als hij er fijn langs loopt.

Als je dit vol kunt houden (zonder eraf te vallen) komt het uiteindelijk goed. Heel veel succes en houd ons op de hoogte!

romy46

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 14:19

Mijn paard heeft af en toe ook deze kuren, met de nodige rodeo erbij ( je kent haar van je vorige stal)

Wat ik altijd mee heb gekregen van mijn instructrice is "altijd blijven rijden"! En daarmee wordt bedoeld dat wanneer je zelf bang bent of je paard, heel veel mensen vergeten te rijden, je neemt bijvoorbeeld een andere houding aan of je neemt gas terug. Dit gebeurt dan vaak onbewust, maar waar het om gaat is dat je niet meer doet wat je voor de "spanning" deed. Hierdoor geef je verkeerde signalen af of je bevestigd de angst van je paard. Je moet dus zorgen dat je in iedergeval bewust bent van wat jij doet op dat moment!!!

Goede instructie is erg belangrijk, maar moeilijk te vinden. Wat voor de een goed is hoeft ook niet voor de ander te zijn.

En voor zover ik jou paard ken denk ik inderdaad dat ze de rest van de week veel meer geprikkeld zou moeten worden, juist omdat ze slim is.

succes!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-07 16:47

romy46 schreef:
Mijn paard heeft af en toe ook deze kuren, met de nodige rodeo erbij ( je kent haar van je vorige stal)

Wat ik altijd mee heb gekregen van mijn instructrice is "altijd blijven rijden"! En daarmee wordt bedoeld dat wanneer je zelf bang bent of je paard, heel veel mensen vergeten te rijden, je neemt bijvoorbeeld een andere houding aan of je neemt gas terug. Dit gebeurt dan vaak onbewust, maar waar het om gaat is dat je niet meer doet wat je voor de "spanning" deed. Hierdoor geef je verkeerde signalen af of je bevestigd de angst van je paard. Je moet dus zorgen dat je in iedergeval bewust bent van wat jij doet op dat moment!!!

Goede instructie is erg belangrijk, maar moeilijk te vinden. Wat voor de een goed is hoeft ook niet voor de ander te zijn.

En voor zover ik jou paard ken denk ik inderdaad dat ze de rest van de week veel meer geprikkeld zou moeten worden, juist omdat ze slim is.

succes!

Ken ik haar? Wie dan?

@Lielle: de enige 'klusjes' die er gedaan moeten worden om te rijden op Vjesta is poetsen en zadelen. Alles word gedaan. Mesten, binnen en buiten zetten, voeren. Alle faciliteiten zijn aanwezig. Maar ik heb er nu al 4 of 5 getroffen die dodelijk beledigd waren dat ik niet wil dat ze aan haar staart en kuif komen, en dat ik haar manen zelf knip. Ook ben ik iemand tegen gekomen die longeren 'minderwaardig werk' vond...

Ik vraag geen idiote dingen, en je mag alles met d'r maar het is geen ponyfeestfestijn...

Melis20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 17:35

Het is best een lastig probleem wat jij hebt.
Ik zou er knetter van worden.
Misschien als iemand hem longeerd en dan zelf er op gaan zitten.
Aan de longeerlijn door die hoek heen werken.
Veel succes...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 18:11

Misschien kan het inschakelen van een professionele ruiter net wel een sterke investering zijn? Die kosten per uur niet meet dan een uur privéles en mss krijgen die haar er wel door?
Verder vind ik de suggestie van Heleen1988, op voorwaarde dat je echt echt echt durft doordoen, anders wordt je paard er alleen maar gevaarlijker van.

romy46

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 20:20

Ja, de vos, usje!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-07 11:48

romy46 schreef:
Ja, de vos, usje!

Oh hee leuk!

Ik heb gisteravond advies aan iemand gevraagd die ontzettend veel ervaring heeft met allerhande paarden, onderandere van die malote springers als die van mij. Zijn advies: 'dagelijks voeren in die hoek. Leg er een grote pluk hooi en een emmer brok neer en laat haar daar maar eten. Iedere dag doen. Als je gaat rijden leg je ook hooi en brok in de hoek neer en mag ze iedere keer als ze braaf die hoek door gaat een hap nemen. Dat kun je later afbouwen, maar die hoek moet zo leuk worden dat als je de bak in komt ze al naar die hoek toe vliegt...'

Dus dat ga ik de komende tijd maar eens proberen

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 12:05

Ik denk niet dat jou paard lichamelijk ergens last van heeft en ik zou zeker geen hackamore aandoen want als je een keer in paniek raakt en je trekt er te hard aan dan kun je zijn kaak breken! Als je paard iets lichamelijks had zou hij ook zo debiel doen op andere plaatsen in de bak en zou hij met buitenritten er ook last van moeten hebben want dan zit je er ook op en moet hij ook stap/ draf/ galop/ links en rechts om. Het zit tussen zijn oren, of hij je in de maling neem durf ik niet te zeggen. Paarden kunnen op hun manier echt overal bang voor zijn, ik heb een merrie waarmee ik 5 jaar lang niet langs het raam van de kantine kon lopen. Ik kon lief doen, slaan, iemand bij het raam laten staan, voer geven op die plek. Niks helpt, nog steeds niet (ze is nu 12!). Die van mij ging niet bokken of vals doen, ik vind die van jou vals en gevaarlijk! Lijkt mij ook niet leuk om zo te moeten rijden, je zecht zelf dat je geen advies wilt van "verkoop je paard" maar als hij van mij was had ik hem verkocht! Straks val je een keer op de bakrand en heb je je rug gebroken! Wat schiet je daar mee op?

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 13:38

je hebt een vervelend probleem!

Je vertelt dat Vjesta dit in verschillende hoeken heeft gedaan. dus het is niet dat ze ergens bang voor is. (anders had ze het vanaf dag 1 al in dezelfde hoek gedaan)
Als ze verder goed loopt, buiten en in andere plekken van de bak, dan is het ook geen medisch probleem.

als ik mijn paard 3x in dezelfde hoek laat schrikken (of iemand anders, het gaat om het idee) dan zal hij de 4e keer in die hoek gelijk wegspringen.
als ik hem daarin ongewild 'aanmoedig', door af te stappen, te longeren en er weer op, of beloon en stil ga staan, de 5e keer door die hoek doet ie t weer.
Zeker als het paard zoiets aanleert, ga je het verwachten en span jij ongewild als je door de bewuste hoek komt.
Zo ver ik kan lezen lijkt mij dit het probleem.

ga eens longeren in de bak. begin voor het gemak even in de 'niet enge' hoek.
dan ga je naar de bewuste plek en ga daar gewoon longeren. (het paard voelt niet jouw angst) gaat ze rennen, gewoon vasthouden, laat je niet door de bak slepen (Fjorden zijn sterk! Knipoog ) maar laat dr gewoon rennen. gewoon verder gaan met longeren, niet anders gaan doen dan dat je in de longeerbak doet.'
gaat ze helemaal niet rennen, dan heb je gezien dat het geen probleem hoeft te zijn.

ga je rijden, dan moet je in je oren knopen dat er niks aan de hand is. gewoon rijden. concentreer je op jouw werk, en probeer niet de spanning door te geven (ehhh... ja, ik weet het, dit is makkelijk gezegd dan gedaan!!!). mocht ie er van door gaan, of je laat m rennen tot ie het zelf genoeg vind of je neemt m rustig terug en gaat GEWOON DOOR. niet de hoek ontwijken, niet er expres 100x door rijden, gewoon doorgaan waar je mee bezig was.
Niet afstappen! Als je bang bent, laat het dan aan een ander over.

Ik weet zeker dat jij niet de enige bent met een paard dat op 1 bepaald gebied een spelletje met je speelt. maar als je het niet de kop in drukt, kan het erger worden en kan je misschien zelfs niet meer naar buiten met m.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-07 13:58

Linda_E schreef:
Ik denk niet dat jou paard lichamelijk ergens last van heeft en ik zou zeker geen hackamore aandoen want als je een keer in paniek raakt en je trekt er te hard aan dan kun je zijn kaak breken! Als je paard iets lichamelijks had zou hij ook zo debiel doen op andere plaatsen in de bak en zou hij met buitenritten er ook last van moeten hebben want dan zit je er ook op en moet hij ook stap/ draf/ galop/ links en rechts om. Het zit tussen zijn oren, of hij je in de maling neem durf ik niet te zeggen. Paarden kunnen op hun manier echt overal bang voor zijn, ik heb een merrie waarmee ik 5 jaar lang niet langs het raam van de kantine kon lopen. Ik kon lief doen, slaan, iemand bij het raam laten staan, voer geven op die plek. Niks helpt, nog steeds niet (ze is nu 12!). Die van mij ging niet bokken of vals doen, ik vind die van jou vals en gevaarlijk! Lijkt mij ook niet leuk om zo te moeten rijden, je zecht zelf dat je geen advies wilt van "verkoop je paard" maar als hij van mij was had ik hem verkocht! Straks val je een keer op de bakrand en heb je je rug gebroken! Wat schiet je daar mee op?

Die van mij is niet vals (vals vind ik het als ze ook op stal met de oren in de nek naar je toevliegen, bijten, gericht naar je slaan) wel gevaarlijk.

En verkopen is zo veel makkelijker gezegd dan gedaan. Als ze vals was, dan had ik haar verkocht ja, maar ze is onzettend lief en het is z'n leuk dier, dat ik haar gewoon niet wil verkopen. Daarbij komt nog, dat ik niet wil opgeven. Ik WEET dat ze gewoon kan lopen, en ik wil het zelf (met hulp) oplossen.

En daarbij komt, dat zoals ze nu is ik er nooit het geld uit zal kunnen krijgen wat ik ervoor betaald heb, en dat houd in dat ik dan geen ander paard meer zou kunnen kopen.

Ik heb voor mezelf besloten dat ik haar niet verkopen wil. Klaar.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 14:05

Vjesta, dat had ik zo niet begrepen; dit is niet onredelijk, al moet ik zeggen dat ik het waarschijnlijk ook niet voor niks zou willen doen, maar ik kan me voorstellen dat je daat geen geld voor hebt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-07 14:14

Lielle schreef:
Vjesta, dat had ik zo niet begrepen; dit is niet onredelijk, al moet ik zeggen dat ik het waarschijnlijk ook niet voor niks zou willen doen, maar ik kan me voorstellen dat je daat geen geld voor hebt.

Hé? Hier snap ik eventjes niet wat je bedoeld Blond