Paard rustiger laten galopperen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ZarcoTje

Re: Paard rustiger laten galopperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 17:18

Ik heb nét hetzelfde probleem als jou,hetgene wat ik nu doen is een aantal volte's rijden in draf en dan weer proberen,is ze dan nog steeds hevig,weer enkele volte's,meestal helpt het wel

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-07 12:04

Het gaat beter en beter. Gisteren geoefend op voltes galopperen.
Af en toe vindt ze het nog eens te moeilijk te worden en valt ze eruit. Maar we kunnen toch de volte een paar keer zonder problemen rondgalopperen (de galop ziet er natuurlijk nog niet altijd even netjes uit).

Een paar weken geleden durfde ik met moeiten een bocht nemen, en nu rijden we voltes!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 12:42

Senzafine schreef:
Het gaat beter en beter. Gisteren geoefend op voltes galopperen.
Af en toe vindt ze het nog eens te moeilijk te worden en valt ze eruit. Maar we kunnen toch de volte een paar keer zonder problemen rondgalopperen (de galop ziet er natuurlijk nog niet altijd even netjes uit).

Een paar weken geleden durfde ik met moeiten een bocht nemen, en nu rijden we voltes!

als ze uit galop valt haar niet straffen. Probeer haar eventueel wel als je voelt dat ze het moeilijk krijgt een nette overgang te rijden naar draf, geef haar even pauzen en spring dan opnieuw aan Lachen Dat het niet lukt is niet erg maar ze mag ook niet leren dat ze uit galop kan vallen Lachen