Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
lailapri schreef:te ver is zeker niet goed. Dan komt er teveel spanning te staan en is het verende effect van je enkels weg.
Probeer je benen vanuit je heup onder je te houden en te denken dat je met je platte voeten op de grond staat.
Als dit lukt hoef je ze nog maar ietsje pietsje meer uit te drukken maar absoluut niet maximaal, vanwege wat ik hierboven schreef.
__Shannon schreef:je moet vanuit je knieën rijden, niet vanuit je voeten.
als je je knieën aanspant zodat ze op de goede plaats liggen,
en vanuit je knie je onderbeen op de goede plaats houdt ben je al een heel stuk verder
__Shannon schreef:je moet vanuit je knieën rijden, niet vanuit je voeten.
als je je knieën aanspant zodat ze op de goede plaats liggen,
en vanuit je knie je onderbeen op de goede plaats houdt ben je al een heel stuk verder
Renee__ schreef:Ik ben er veel meer bewuster van als ik met sporen rijd, maarja je kan niet elk paard 'zomaar' met sporen rijden.
Niekoezz schreef:Op de fiets oefenen, op de trappers..
Chocolaatje schreef:Renee__ schreef:Ik ben er veel meer bewuster van als ik met sporen rijd, maarja je kan niet elk paard 'zomaar' met sporen rijden.
Wel als je je benen netjes stil kan houden en je tenen naar binnen
Maar dit is wel een goede oefening, vooral bij paarden die heftig op sporen reageren. Dan moet je wel je [b]tenen naar binnen [/b]houden en je hakken uitdrukken, anders wordt je paard gek. Zo heb ik met sporen leren rijden, had wel de volgende dag spierpijn aan de spieren op mijn scheenbeen.