onley schreef:@biancugo en runningkawa
hier heb ik nu een boodschap aan ik weet zelf niet namelijk niet hoe ik mijn houding kan corrigeren en wat ik precies fout doe
in de stap en galop gaat het allemaal prima
enkel in de draf lukt het echt voor geen meter
mijn lesgeefster weet ook niet wat ik fout doe
en zegt dat ik een terugwerkende houding heb maar vertelt me imo niet erbij hoe ik dit nu wel goed moet doen en wat ik verkeerd doe, dus daar heb ik niet zo heel veel aan.
en verkopen wil ik hem hem gewoonweg niet omdat hij gewoon
een paard uit dromen is
maar die eeuwige strijd ben ik beu.
ik zal eens gaan rondneuzen voor een fysio of osteopaat
en een andere instructrice een ander zadel is ook al trouwens in aankoop omdat ik er zelf niet prettig in zit
Ik ken dit probleem en het ligt volledig aan jezelf. Kzal je ven uitleggen waarom.
Ik heb net hetzelfde als jij maar dan op de andere kant en dit komt gewoon doordat ik niet het zelfde teugelgebruik heb op rechter hand dan op linkerhand. Ik het dus een paard die dit heel goed laat merken wanneer ik het niet goed genoeg doe. Dus dan moet ik streng zijn voor mezelf en de slechte gewoonte die ik heb afleren en dit is namelijk dat ik teveel binnenteugel neem op rechter hand en te weinig buitenteugel en zo kan mijn paard niet mooi over de rug lopen en krijgen we frustraties, ik kan het zelf ook alleen maar goed doen als ik erop gewezen wordt dus met les en neem dan ook les waar enkel op dit gelet wordt. Dus ik moet meer buitenteugel nemen eer ik aan de binnenteugel kom. De rechterhand is de moeilijkere kant van mijn paard en is nog eens de moeilijkere kant van mij dus we hebben een hoop te corrigeren maar hij kan het niet goed doen als ik het in de eerste plaats niet goed doe. Ik rij dan ook alleen maar met hem als ik les krijg. Als dus je buitenteugel niet genoeg in contact is dan ben je met je binnenteugel niets, dan mag je doen wat je wilt je zal altijd een verkeerde reaktie krijgen als je goed dressuur wilt rijden.
Je moet een wending kunnen maken op uw buitenteugel en je paard zijn hals moet daarbij in binnenstelling zijn. Ik moet dus cirkels kunnen maken waarbij de buitenteugel in contact is en met mijn binnenhand moet ik helemaal overdreven naar voren brengen zodat ik absoluut er niet aankom. Je kan alleen zo die wending maken wanneer je paard nageeflijk gereden wordt. Als hij niet nageeflijk is dan zal je een buitenstelling krijgen maar dit is alsnog beter dan dat je je oude gewoonte blijft doen en hem in de binnenstelling trekken zonder contact buitenteugel.
Ik hoop dat je het begrijpt.